افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

وضعیت عرضه واکسن آنفولانزا / نحوه شناسایی داروخانه های توزیع کننده

  • کد خبر : 380313
وضعیت عرضه واکسن آنفولانزا / نحوه شناسایی داروخانه های توزیع کننده

رئیس سازمان غذا و دارو وضعیت عرضه واکسن ایرانی و وارداتی آنفولانزا و همچنین اولویت گروه های پرخطر برای دریافت این واکسن را تشریح کرد. دکتر سید حیدر محمدی در گفت و گو با ایسنا وی با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا به موازات فصل سرد سال گفت: امسال مجوز […]

رئیس سازمان غذا و دارو وضعیت عرضه واکسن ایرانی و وارداتی آنفولانزا و همچنین اولویت گروه های پرخطر برای دریافت این واکسن را تشریح کرد.

دکتر سید حیدر محمدی در گفت و گو با ایسنا وی با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا به موازات فصل سرد سال گفت: امسال مجوز واردات در مجموع 2 میلیون و 100 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در 4 ظرفیت را داده ایم. که بیش از یک میلیون و 800 هزار دوز آن در داروخانه های سراسر کشور موجود است و می توان برای تامین آن اقدام کرد.

وی همچنین گفت: طبق مشاهدات ما این واکسن هم در داروخانه ها و هم در شرکت های توزیع برای فروش به داروخانه ها موجود است.

واکسن آنفولانزای ایرانی

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوانزای ایرانی نیز گفت: شرکت تولید داخل حدود 195 هزار دوز از واکسن را برای گروه های پرخطر تحویل معاونت بهداشتی داد. علاوه بر این، حدود 250000 دوز واکسن خارجی برای استفاده در گروه های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل داده شد.

وی گفت: حداقل 200 هزار دوز دیگر از واکسن های تولید داخل برای توزیع در داروخانه ها به شرکت های پخش تحویل می شود و منتظر تحویل این مقدار از سوی تولیدکننده داخلی هستیم.

داروخانه های توزیع کننده را در سامانه «تی تک» جستجو کنید.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: برای شناسایی داروخانه های توزیع کننده واکسن آنفلوآنزا، مردم می توانند از طریق سامانه TTac به آدرس mobile.ttac.ir یا با نصب TTac نزدیک ترین داروخانه به محل جستجو را انتخاب کنند. در قسمت داروهای خارج از انبار درخواست دهید و واکسن را دریافت کنید.

وی در ادامه سخنان خود آنفولانزا را یک بیماری حاد تنفسی عفونی با منشا ویروسی عنوان کرد و گفت: تزریق واکسن آنفولانزا موثرترین راه پیشگیری از خطرات ناشی از این بیماری به ویژه برای گروه های پرخطر است.

وی در عین حال بر رعایت بهداشت فردی از جمله پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شستن صحیح دست ها به ویژه پس از سرفه و عطسه، استراحت و ماندن در منزل تا زمان بهبودی، عدم حضور در اماکن و جلسات تا زمان بهبودی تاکید کرد. بهبودی کامل

گروه های اولویت دار برای دریافت واکسن آنفولانزا

رئیس سازمان غذا و دارو درباره گروه های اولویت دار دریافت واکسن نیز گفت: افراد بالای 65 سال، کودکان شش ماه تا 5 سال، پرسنل بهداشتی و درمانی، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، ریوی. . و بیماران کلیوی، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران سرطانی و زنان باردار از اولویت های دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.