افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

انتخاب استانداران توسعه محور – روزنامه آرمان امروز

  • کد خبر : 380286
انتخاب استانداران توسعه محور – روزنامه آرمان امروز

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: زمان زیادی برای تعیین استانداران استان ها باقی نمانده و تاکنون برخی استان ها با استانداران خود دیدار کرده اند.خبر انتصاب آرش ​​زرتان ابتدا توسط فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در رسانه ها مطرح شد. با این حال، انتصاب یک استاندار اهل سنت یک تابو نانوشته بود که دهه […]

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: زمان زیادی برای تعیین استانداران استان ها باقی نمانده و تاکنون برخی استان ها با استانداران خود دیدار کرده اند.
خبر انتصاب آرش ​​زرتان ابتدا توسط فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در رسانه ها مطرح شد. با این حال، انتصاب یک استاندار اهل سنت یک تابو نانوشته بود که دهه ها در فضای سیاسی ایران نهادینه شده بود. با این حال دکتر نشان داد که به تک تک وعده های خود با مردم عمل می کند و برای تحقق آن تلاش می کند.
در جدیدترین اخبار، استانداران آذربایجان شرقی، فارس، گیلان و همدان به زودی ظهور خواهند کرد. بهرام سرمست به عنوان استاندار آذربایجان شرقی؛ امیری استاندار فارس؛ ملانوری استاندار همدان و هادی حق شناس به عنوان استاندار گیلان معرفی شدند. در مورد انتخاب فرمانداران نیز این بحث مطرح می شود که در این حوزه از زنان نیز استفاده شود. موافقان این موضوع معتقدند کارشناسان آموزش دیده و آموزش دیده در این زمینه در کشور وجود دارند که بهتر است استاندار از بین آنها انتخاب شود.
حامیان بر این باورند که با انتخاب استاندار زن، راه ورود زنان به عرصه سیاست ایران آسان‌تر می‌شود و در آینده وزرای زن بیشتری به وزارتخانه‌ها می‌روند و حتی راه را برای ریاست وی هموار می‌کنند. نکته دیگری که در این زمینه مطرح می شود این است که برخی معتقدند استاندار باید بومی باشد تا نگاه ویژه تری به چالش ها داشته باشد.
اسماعیل گرامی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی درباره انتخاب استانداران اصلاح طلب گفت: یکی از ویژگی های مهمی که استانداران باید داشته باشند، اصلاح طلبی بودن آنهاست چرا که رئیس جمهور منتخب ما کاندیدای نماینده اصلاح طلبان بود.
وی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که استاندار باید اصلاح طلب باشد این است که محور تبلیغات و جمع آوری رای رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر مزیکیان یک جریان اصلاح طلبی است، لذا مطالبه به حق مردم است. مداحان و مریدان و رای دهندگان به دکتر مزیکیان اصلاح طلب هستند، بنابراین استاندار باید اصلاح طلب باشد و اساساً این معنای اجماع را نشان می دهد، زیرا مطالعه قانون و عدالت مردم، کاندیدای اصلاح طلب یا استاندار بودن است.
این کارشناس مسائل سیاسی درباره قوانین و مقررات انتخاب استانداران گفت: در وزارت کشور آیین نامه ها و آیین نامه هایی برای انتخاب استانداران وجود دارد که بخشی از این قوانین و مقررات این است که استاندار باید سابقه حضور در استانداری را داشته باشد. وزارت کشور یا سابقه معاونت چند دوره. وی چندین دوره فرماندار بوده است.
و افزود: اینها سوابقی است که می توان استان را به درستی و در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت داد. اگر قرار است با رزومه های ضعیف و غیرمنطقه ای در بالاترین سطح قرار گیرند، قطعاً این بی انصافی است و این حق مردم نیست که از استاندارانی استفاده کنند که سوابق روشنی ندارند و تنها با لابی های نامتناسب و نامتعارف و در حوزه ها جهت خلاف این قوانین و مقررات می خواهند استاندارد شوند.
وی در خصوص حضور زنان در دولت گفت: من به تفکیک جنسیتی اعتقادی ندارم و به شایسته سالاری معتقدم. اگر زنان شایسته ای هستند، باید به عنوان فرماندار انتخاب شوند، اگر نیستند، باید در جاهای دیگر تربیت و مراقبت شوند. ما به دنبال حضور زنان در قدرت هستیم.
گره مقدم در پایان در خصوص استخدام فرمانداران بومی و غیربومی افزود: بهتر است استاندار بومی باشد و چالش ها را بشناسد و برای رفع آنها تلاش کند. این یک سؤال مطلق نیست، بلکه یک حقیقت نسبی مدیریت است. در برخی استان ها شرایط به گونه ای است که بهتر است استانداران بومی انتخاب شوند زیرا از شناخت کافی برخوردارند. برخی استان ها هستند که به دلیل چالش های جاری و تاریخی، حل مشکلات و مسائل آنها بسیار دشوار است. تشکیل استانی که در آن بهتر است از استانداران غیر بومی استفاده شود سخت و دشوار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.