افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

وجود 200 ماده شیمیایی مرتبط با سرطان سینه در بسته بندی مواد غذایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 380271
وجود 200 ماده شیمیایی مرتبط با سرطان سینه در بسته بندی مواد غذایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو محققان گزارش می دهند که مواد بسته بندی مواد غذایی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند حاوی 189 ماده شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند باعث سرطان سینه شوند. به گفته محققان، این مواد شیمیایی خطرناک از جمله PFAS، بیسفنول‌ها و فتالات‌ها می‌توانند از […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو محققان گزارش می دهند که مواد بسته بندی مواد غذایی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند حاوی 189 ماده شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند باعث سرطان سینه شوند.

به گفته محققان، این مواد شیمیایی خطرناک از جمله PFAS، بیسفنول‌ها و فتالات‌ها می‌توانند از بسته‌بندی به غذا منتقل شده و توسط انسان بلعیده شوند.

محقق ارشد “جین راهبمدیر اجرایی انجمن بسته بندی مواد غذایی گفت: این مطالعه مهم است زیرا نشان می دهد که فرصت بسیار خوبی برای جلوگیری از قرار گرفتن انسان در معرض مواد شیمیایی مرتبط با سرطان سینه وجود دارد. پتانسیل پیشگیری از سرطان با کاهش مواد شیمیایی خطرناک در زندگی روزمره مورد بررسی قرار نگرفته است و شایسته توجه بیشتر است.

انجمن بسته بندی مواد غذایی یک پایگاه داده جامع از مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی را بر اساس اطلاعات جمع آوری کرده است. بیاورید از هزاران مطالعه علمی منتشر شده گردآوری شده است.

با استفاده از پایگاه داده، محققان 143 ماده شیمیایی مورد استفاده در بسته بندی های پلاستیکی را شناسایی کردند که با سرطان سینه مرتبط بودند و 89 ماده در کاغذ یا مقوا یافت شدند.

به گفته محققان، شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد انسان به طور مرتب در معرض حداقل 76 مورد از آن مواد شیمیایی سرطان زا قرار دارد. za آنها از طریق رژیم غذایی قرار می گیرند.

محققان دریافتند که حدود 40 مورد از 76 ماده شیمیایی اصلی سرطان زا است za در حال حاضر، توسط چندین تنظیم کننده در میان بین المللی به عنوان یک ماده خطرناک طبقه بندی می شود. هستنداما هنوز در بسته بندی مواد غذایی یافت می شوند.

به گفته محققان، این نشان می دهد که قوانین موجود برای حفظ سلامت انسان کافی نیست.

این مطالعه به دنبال گزارش دیگری است که هفته گذشته توسط همین گروه منتشر شد که نشان می دهد بیش از 3600 ماده شیمیایی در طی فرآیند بسته بندی به مواد غذایی نفوذ می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده، 79 مورد از این مواد شیمیایی باعث سرطان، جهش ژنتیکی و مشکلات غدد درون ریز و تولید مثل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.