افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

اثرات نوشیدن آب کرفس بر سلامتی

  • کد خبر : 380246
اثرات نوشیدن آب کرفس بر سلامتی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز; کرفس عضوی از خانواده هویج است. این گیاه و دانه های آن منبع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به درمان التهاب، فشار خون بالا و کلسترول کمک می کنند. با وجود خواص کرفس، مصرف زیاد آن می تواند عوارضی ایجاد کند که در این قسمت […]

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز; کرفس عضوی از خانواده هویج است. این گیاه و دانه های آن منبع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به درمان التهاب، فشار خون بالا و کلسترول کمک می کنند. با وجود خواص کرفس، مصرف زیاد آن می تواند عوارضی ایجاد کند که در این قسمت در مورد سلامتی و سلامت مرطوب صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه خورش مرغ و کرفس فوری قابلمه

آکنه و حساسیت به نور:

کرفس حاوی یک ماده فعال به نام پسورالن است و به خانواده فوروکومارین تعلق دارد، بنابراین یک حساس کننده به نور است زیرا غذاهای غنی از فوروکومارین می توانند باعث ایجاد حساسیت به نور شوند. بنابراین، اگر آب کرفس بنوشید، ممکن است دچار خارش و بثورات پوستی شوید.

آسیب کلیه:

کرفس کلیه ها را پاکسازی می کند، اما اگر در کلیه ها التهاب ایجاد شود، مصرف زیاد آب کرفس می تواند به کلیه ها آسیب برساند. زیرا کلسیفیکاسیون در کلیه ها باعث تحریک التهاب می شود.

کرفس، چغندر، کاهو، اسفناج و ریواس دارای مقادیر بالایی اگزالات هستند (100 گرم کرفس دارای 190 میلی گرم اگزالات است). مولکول‌های اگزالات با یون‌های کلسیم در بدن تعامل می‌کنند و باعث رسوب نمک‌ها و سنگ‌های کلسیم می‌شوند. این سنگ ها بر عملکرد کلیه ها تأثیر می گذارند.

سنگ در مثانه:

به دلیل تجمع اگزالات در بدن، استفاده روزانه از آب کرفس می تواند باعث تشکیل یا بزرگ شدن سنگ اگزالات در افرادی که سنگ کلیه و مثانه دارند، شود.

از دست دادن عناصر مهم بدن:

خوردن کرفس و سپس دریافت بیش از حد اگزالات باعث از بین رفتن عناصر مهمی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز می شود و کمبود این عناصر برای بدن مضر است.

سرطان زایی:

پودر کرفس به صورت آماده در فروشگاه ها موجود است و برخی افراد از آن برای تهیه عصاره کرفس و سایر دستور العمل ها استفاده می کنند. اما طبق برخی ادعاها، پودر کرفس می تواند باعث سرطان شود زیرا این مواد آماده شده دارای نمک، مواد نگهدارنده و ناخالصی های شیمیایی بالایی هستند.

حساسیت زایی:

بسیاری از افراد به دلیل حساسیت به کرفس دچار واکنش های آلرژیک می شوند. این افراد نه تنها باید کرفس مصرف کنند بلکه از گیاهان و ادویه جات دیگر مانند هویج، رازیانه، گشنیز، جعفری و قاصدک نیز اجتناب کنند.

در موارد نادر، یک فرد آلرژیک ممکن است یک واکنش آلرژیک کشنده به نام آنافیلاکسی را تجربه کند.

اگر علائم زیر را دارید، باید به پزشک مراجعه کنید:
مشکل در تنفس
کهیر یا تورم
گرفتگی گلو
گرفتگی صدا یا قفسه سینه
حالت تهوع، استفراغ یا اسهال.
پریشانی
ضربان قلب سریع
فشار خون پایین
گیجی یا غش کردن
ایست قلبی
تورم لب و زبان.
درد قفسه سینه
درد قفسه سینه و مشکل در تنفس.

سمیت:
کرفس حاوی پسورالن (یک ماده شیمیایی) است که با نور خورشید واکنش نشان می دهد. مصرف کرفس و سایر مواد غذایی حاوی پسورالن می تواند حساسیت پوست به اشعه ماوراء بنفش را افزایش دهد و همچنین خطر ابتلا به درماتیت، آفتاب سوختگی و پیری زودرس را افزایش می دهد.

در افرادی که به طور خاص به پسورالن حساس هستند، فقط تماس با غذاهای حاوی پسورالن می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

نمک در کرفس:
یک ساقه 40 گرمی کرفس تقریباً 30 میلی گرم سدیم دارد. مردم باید از مصرف سدیم خود آگاه باشند، زیرا رژیم غذایی سرشار از سدیم می تواند فشار خون و احتباس مایعات را افزایش دهد که می تواند منجر به بیماری های جدی تری شود.

کم آبی بدن:
برخی افراد برای کاهش وزن از آب برخی سبزیجات به خصوص آب کرفس، جعفری یا شوید استفاده می کنند. آب سبزیجات به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد، جذب برخی چربی ها را کاهش می دهد. مصرف آب کرفس باعث کاهش آب بدن می شود، به طوری که بسیاری از مردم فکر می کنند با کاهش آب بدن خود وزن کم کرده اند.

اختلال خونریزی:
در مقاله خواص آب کرفس در قسمت قبل نمناک سالودی سالود گفتیم که کرفس ویتامین K دارد و ویتامین K در لخته شدن خون موثر است. کسانی که مشکل انعقاد خون دارند قبل از مصرف آب کرفس با پزشک خود مشورت کنند.

افت شدید فشار خون:
کرفس فشار خون را کاهش می دهد، بنابراین کسانی که همیشه فشار خون پایینی دارند نباید آب کرفس مصرف کنند تا دچار افت شدید فشار خون نشوند.

عوارض مصرف کرفس برای زنان باردار:
زنان باردار و شیرده باید از مصرف کرفس به هر شکلی خودداری کنند. مصرف کرفس به مقدار زیاد در زنان باردار می تواند باعث سقط ناخواسته شود، بنابراین از مصرف کرفس در دوران بارداری و بارداری خودداری کنید. علاوه بر این، مصرف کرفس می تواند کودک را دچار صرع کند.

عوارض مصرف کرفس در دوران شیردهی:
تأثیر کرفس بر روی نوزادان در دوران شیردهی ناشناخته است، بنابراین بهتر است از مصرف آن در این دوران خودداری شود.

عوارض مصرف کرفس قبل از جراحی:
کرفس می تواند سیستم عصبی مرکزی را کاهش دهد. بنابراین بهتر است مصرف کرفس را حداقل دو هفته قبل از عمل قطع کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که قبل و بعد از عمل هیچ مشکلی نخواهید داشت.

عوارض گوارشی مصرف کرفس:
مصرف زیاد کرفس می تواند باعث درد معده، سوء هاضمه، نفخ و یبوست شود.

سایر افرادی که نباید کرفس مصرف کنند:
افراد مبتلا به صرع نباید کرفس مصرف کنند.
افراد مبتلا به اسهال از خوردن کرفس خودداری کنند.
افرادی که ریه های حساس دارند نباید دانه کرفس مصرف کنند.

کرفس با چه داروهایی تداخل دارد؟

لووتیروکسین:
مصرف قرص لووتیروکسین با کرفس باعث کاهش اثربخشی قرص تیروئید می شود.

داروهایی که حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهند (داروهای درمان سرطان):
مصرف کرفس با داروهایی که حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهند (داروهای درمان سرطان) حساسیت شما به نور را افزایش می دهد و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

قرص های خواب آور:
مصرف کرفس با قرص های خواب آور باعث افزایش خواب آلودگی و رانندگی در جاده ها می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.