افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

باید از جنگ کامل اجتناب کرد

  • کد خبر : 380229
باید از جنگ کامل اجتناب کرد

آفتاب نیوز: «جو بایدن» رئیس جمهور 81 ساله آمریکا بعدازظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون تعیین ضرب الاجل مشخص از قصد خود برای تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: باید وجود داشته باشد. یک جنگ تمام عیار در غرب باشد.” وی افزود: ما باید از جنگ […]

آفتاب نیوز:

«جو بایدن» رئیس جمهور 81 ساله آمریکا بعدازظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون تعیین ضرب الاجل مشخص از قصد خود برای تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: باید وجود داشته باشد. یک جنگ تمام عیار در غرب باشد.”

وی افزود: ما باید از جنگ اجتناب کنیم.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات بایدن در حالی بیان می شود که حملات هوایی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به لبنان شهدای زیادی بر جای گذاشت.

به طور جداگانه، رژیم اسرائیل در حمله مرگبار بعدازظهر جمعه به حومه جنوبی بیروت از بمب‌های قوی استفاده کرد که گمان می‌رود از سوی ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه گسترده‌تر کمک‌های نظامی به صهیونیست‌ها که از دهه‌ها پیش اجرا می‌شود، آمده باشد.

در جریان این حمله به بیروت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و چند تن از یاران و غیرنظامیان وی به شهادت رسیدند.

ABC News گزارش داد که بمب مورد استفاده در این حمله ممکن است توسط واشنگتن تامین شده باشد.

استفاده از مهمات خوشه ای در مناطق شهری به طور چشمگیری خطر تلفات غیرنظامیان را افزایش می دهد، زیرا می تواند کل محله را به یک دهانه آتشفشانی تبدیل کند.

از سوی دیگر، بایدن تلاش های خود برای جلوگیری از وقوع جنگی گسترده در غرب آسیا را توجیه می کند که بر اساس گزارش رسانه انگلیسی «میدل ایست آی» به نقل از سه مقام آمریکایی، این کشور با این چالش مواجه است. نفوذ رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری نداشته است.

به گزارش میدل ایست آی، حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی سه مقام آمریکایی را که با رسانه های انگلیسی صحبت کردند، غافلگیر کرد.

آنها در این گفتگو عنوان کردند که رژیم صهیونیستی احتمالا با این حمله پای آمریکا را به روی جنگ منطقه ای در غرب آسیا باز کرده است.

در این گزارش آمده است: «دولت بایدن ماه‌ها گفته است که بر دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه تمرکز کرده است، به این امید که از تشدید تنش‌های منطقه‌ای جلوگیری کند. اکنون دیپلمات های آمریکایی می گویند ترور نصرالله همه توجهات را به لبنان و محور مقاومت معطوف کرده است.

به گزارش میدل ایست آی، واشنگتن در دیپلماسی خود برای دستیابی به آتش بس در غزه شکست خورده است و اکنون اوضاع را خارج از کنترل می بیند.

بر اساس این گزارش، آمریکا که شاهد شکست طرح خود برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بوده، تلاش کرده است تا جنگ غزه را محدود کند، اما منتقدان کاخ سفید می گویند واشنگتن بارها و بارها در سرپوش گذاشتن با آن ناکام بوده است اقدامات جامعه با اظهارات و تاکیداتش این است که آمریکا باید حمایت تسلیحاتی خود را از این رژیم در مقابل چالش رژیم صهیونیستی و اصرار آن بر ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه قطع می کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندین ماه با اصرار آمریکا مبنی بر اینکه تنها راه پایان دادن به تنش در منطقه و حملات جنبش های مقاومت به مواضع این رژیم، آتش بس در غزه است، مخالفت کرد.

شهادت نصرالله به معنای مرگ نقشه های دیپلماتیک آمریکا برای لبنان است

از سوی دیگر سید حسن نصرالله در حالی به شهادت رسید که بایدن آخرین روزهای ریاست جمهوری خود را در آمریکا سپری کرد. او دوران ریاست جمهوری خود را با وعده کاهش تنش با ایران و احیای برجام آغاز کرد.

به گزارش میدل ایست آی، دولت آمریکا به دنبال تنظیم مجدد روابط با ایران بود و دیپلمات های آمریکایی می گویند زمانی که بایدن تصمیم گرفت با جنبش های مقاومت درگیر شود، این کار را با اجبار و اکراه انجام داد.

بر اساس این گزارش، شهادت سید حسن نصرالله به معنای مرگ نقشه های دیپلماتیک دولت آمریکا برای لبنان است.

بر اساس این گزارش، به آستانه یک جنگ تمام عیار بین لبنان و رژیم صهیونیستی نزدیک می شویم و صهیونیست ها با ترور سید تاسط، ابزارهای دیپلماتیک را برای کاهش تنش ها نابود کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.