افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

آغاز کمپین استانی مراقبت از کودکان زیر 6 سال در استان هرمزگان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 380196
آغاز کمپین استانی مراقبت از کودکان زیر 6 سال در استان هرمزگان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار زکری با اشاره به اینکه کودکان در رده سنی اولویت دریافت خدمات بهداشتی و پیشگیری در تمامی نظام های بهداشتی دنیا هستند، گفت: رشد و تکامل کودک از دوران جنینی آغاز می شود و با مراقبت و تغذیه در دوران بارداری، فرصت رشد و نمو کودک که حق طبیعی آنهاست […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار زکری با اشاره به اینکه کودکان در رده سنی اولویت دریافت خدمات بهداشتی و پیشگیری در تمامی نظام های بهداشتی دنیا هستند، گفت: رشد و تکامل کودک از دوران جنینی آغاز می شود و با مراقبت و تغذیه در دوران بارداری، فرصت رشد و نمو کودک که حق طبیعی آنهاست فراهم می شود.

وی تاکید کرد: در صورت ارائه خدمات و مراقبت های با کیفیت در 6 سال اول زندگی، هزینه های آتی آموزش، بهداشت و هزینه های اجتماعی کاهش یافته و سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.

زکری اعلام کرد: با توجه به کم مراجعه والدین برای نگهداری از کودکان بالای 2 سال، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کمپین استانی مراقبت از کودکان زیر 6 سال را با هدف مراقبت از کودکان زیر 6 سال اجرا کرد. بهبود مراقبت از کودکان زیر 6 سال و شناسایی اختلالات رشدی در کودکان مبتلا، انجام غربالگری در کودکان مشکوک به اوتیسم در سنین 3 تا 6 سال، غربالگری سوء تغذیه در کودکان زیر 6 سال و تجویز ژل نرم ویتامین A برای کودکان 2 .-5 سال و واکسیناسیون کودکان زیر 6 سال را بررسی کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: گروه هدف این نظرسنجی همه کودکان زیر 6 سال جامعه هستند. از 16 مهرماه سال جاری آغاز و تا 30 آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. رئیس مرکز بهداشت استان اعلام کرد: اجرای این برنامه در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمات جامع سلامت شهری و روستایی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.