افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

لزوم اقدام فوری کشورهای اسلامی در حمایت از لبنان و فلسطین

  • کد خبر : 380051
لزوم اقدام فوری کشورهای اسلامی در حمایت از لبنان و فلسطین

به گزارش رکنا، محمدرضا عارف در این گفت وگوی تلفنی که انجام شد جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مناطق مسکونی و غیرنظامی لبنان به ویژه حومه جنوبی بیروت و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله را محکوم کرد. بعدازظهر یکشنبه 8 اکتبر. این اقدام اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی بود که با آگاهی […]

به گزارش رکنا، محمدرضا عارف در این گفت وگوی تلفنی که انجام شد جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مناطق مسکونی و غیرنظامی لبنان به ویژه حومه جنوبی بیروت و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله را محکوم کرد. بعدازظهر یکشنبه 8 اکتبر. این اقدام اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی بود که با آگاهی و حمایت آمریکا انجام شد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سید حسن نصرالله واقعاً عالم و شخصیت بزرگی در جهان اسلام و جهان تشیع بود، گفت: خدمات او به لبنان، منطقه و کل جهان اسلام به ویژه در مسئله فلسطین نیست. باید در بالاترین سطح ممکن در داخل و خارج از لبنان مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

محمدرضا عارف وی در ادامه این گفت و گوی تلفنی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول این جنایت است و باید پاسخگوی آن باشد، تاکید کرد که صهیونیست ها حتما مجازات این جنایات را خواهند چشید.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از ناتوانی و عدم تمایل مجامع بین المللی و به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی فوری و موثر به بحران لبنان و غزه و توقف آن، گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه کشورها و مجامع بین المللی به این بحران رسیدگی کنند. متعهد به اجرای «قانون»، «امنیت» و «صلح»، کاملاً و شجاعانه با این رفتار غیرقانونی به ویژه رایزنی، هماهنگی و همکاری مضاعف کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌های عملی و اتخاذ اقدامات جدی و مؤثر مقابله می‌کنند. حمایت از مردم لبنان و فلسطین و مقابله با جنایات گسترده و سازمان یافته رژیم اشغالگر علیه آنها بسیار ضروری و حیاتی است.

وی افزود: در شرایط فاجعه باری که ایالات متحده آمریکا و متحدانش مدعی حمایت از حقوق بشر از اقدامات این رژیم جنایتکار حمایت عملی کرده اند، لازم است از همه ظرفیت های سیاسی و دیپلماتیک برای افزایش فشارها علیه اسرائیل استفاده شود. به منظور جلوگیری از حملات وحشیانه علیه دیگران. مراکز نظامی و غیرنظامی از آن استفاده کرده اند و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می کنیم و معتقدیم که همه کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی قاطع، فوری و موثر برای حمایت از لبنان و فلسطین انجام دهند.

عارف در ادامه از مواضع اصولی دولت لبنان قدردانی کرد و گفت: ما اعتماد داریم که دولت لبنان از تمام ظرفیت های منطقه ای و بین المللی خود برای ثبت این جنایت در سازمان ملل و محکومیت گسترده آن و ارج نهادن به مقام دبیرکل سازمان ملل استفاده خواهد کرد. شهید حزب الله و ما نیز در این عرصه در کنار شما هستیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در این شرایط حساس لبنان بر درایت و درایت نخست وزیر و سایر مقامات لبنانی در رسیدگی به وضعیت جامعه لبنان تاکید می کنیم، افزود: امیدواریم نظرات و اقدامات شما در رابطه با مقامات دیگر کشورها و مجامع بین المللی باعث خیر و صلاح لبنان و آسایش مردم آن خواهد شد.

عارف در ادامه با بیان اینکه حوادث اخیر لبنان نباید باعث غفلت از تحولات فلسطین و غزه شود، گفت: ضرورت توقف هر چه سریعتر جنگ و خروج کامل نظامیان اشغالگر از غزه موضوع بسیار مهمی است. که در کنار حفاظت از قدس و مسجد الاقصی در برابر تجاوزات صهیونیستی باید موضوع اصلی مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با آرزوی برقراری صلح و آرامش در کشور لبنان و پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس گفت: حمایت جمهوری ایران از دولت مقاومت و مردم لبنان تزلزل ناپذیر بوده است و ما همیشه در کنار آن هستیم. آماده ارائه هر نوع کمک سیاسی و اقتصادی. ما بر توسعه روابط دوجانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داریم.

نخست وزیر لبنان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان گفت: با شهادت سید حسن نصرالله کشور ما در درد و اندوه فرو رفته است. ضایعه بزرگ برای لبنان

وی با بیان اینکه لحظه ای در حمایت ایران از لبنان تردید نداریم، گفت: اکنون زمان حمایت همه از لبنان است، دولت لبنان چتری است که همه زیر آن جمع می شوند و هیچ جای امنی جز زیر پرچم لبنان نیست. فرقی نمی کند که چه گروه ها و مردمی بخواهند جمع شوند، دولت مبنای امور کشور و ناجی کشور است و در این شرایط باید به معنای واقعی کلمه از دولت لبنان حمایت کرد.

نخست وزیر لبنان از پزشکان تشکر کرد و رئیس جمهور ایران گفت: در نیویورک با آنها گفت و گو کردم و همیشه از حمایت ها و مواضع آنها و دولت و ملت ایران سپاسگزاریم و این حمایت نشان دهنده توجه جدی ایران به لبنان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.