افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

معماری مدارس و مراکز درمانی باید رویکرد روانی داشته باشد/ زمان تدوین استانداردهای جدید فرا رسیده است

  • کد خبر : 379742
معماری مدارس و مراکز درمانی باید رویکرد روانی داشته باشد/ زمان تدوین استانداردهای جدید فرا رسیده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ساختمان های مراکز درمانی و آموزشی با چه استانداردهایی ساخته می شوند، آیا این سازه ها در شهرها مطابق با اهدافی که برای آن ساخته شده اند ساخته شده اند و تا چه اندازه باید به اهداف خود دست یابند؟ سازمان ها و نهادهای مسئولی که با اعتبارات دولتی و […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ساختمان های مراکز درمانی و آموزشی با چه استانداردهایی ساخته می شوند، آیا این سازه ها در شهرها مطابق با اهدافی که برای آن ساخته شده اند ساخته شده اند و تا چه اندازه باید به اهداف خود دست یابند؟ سازمان ها و نهادهای مسئولی که با اعتبارات دولتی و چند میلیاردی این سازه ها را می سازند فکر می کنند ساختارها می توانند تمرکز روانی داشته باشند و در رسیدن به اهدافشان نقش داشته باشند.

آوید طلایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران غرب، در رویکرد روانشناسی معماری وی گفت: ساختمان های درمانی و آموزشی باید با طرح های خاص ساخته شود. حتی در طراحی مراکز درمانی نیز باید به نوع بیمارانی که ساختمان برای آنها طراحی شده است توجه شود، زیرا تاثیر زیادی در روند درمان و بهبود آنها دارد. .

این استاد دانشگاه ادامه داد: تاکنون ساختمانی چه در حوزه آموزشی و چه در حوزه درمانی با رویکرد روانشناسی ساخته نشده است و نمی توان گزینه ای با این ویژگی را تذکر داد.

طلایی افزود: متاسفانه در مورد احداث مراکز درمانی و آموزشی در ایران چنین نظری وجود ندارد. در دانشگاه آزاد مکانیزمی را راه اندازی کردیم تا دانشجویان دکتری موضوعات پایان نامه خود را از این سامانه انتخاب کنند تا پایان نامه های کاربردی تری داشته باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عضد گفت: طراحی مراکز درمانی بیماری های خاص و سرطان باید ویژه باشد. بیماران اوتیسمی نباید در فضاهایی با گوشه های مستقیم و زوایای تند و چنین محیط هایی بمانند زیرا مزاحمت جدی برای آنها ایجاد می کند. و شما را عصبی می کند در حالی که خطوط منحنی و صاف شما را آرام می کند.

وی در ادامه گفت: بیماران خاص و سرطانی باید با توجه به بیماری خود در مکان ها و بخش هایی که بر اساس بهبودی آنها طراحی شده است نگهداری شوند. استفاده از رنگ های خاص در درمان بیماری های سرطانی بسیار موثر است.

طلایی تاکید کرد: تدوین استانداردهای معماری برای بیماران باید طی انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت اجرایی شود. اجرای روانشناسی محیطی و استانداردسازی در معماری می تواند باعث افزایش میزان بهبودی، کوتاه شدن مدت درمان و افزایش آن شود. اثربخشی جذب داروها و روش ها.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.