افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

40 درصد ناشنوایان آذربایجان شرقی از آسیب شنوایی متوسط ​​رنج می برند. 58 درصد مردان/ کاهش سن تشخیص ناشنوایی به یک سال

  • کد خبر : 379629
40 درصد ناشنوایان آذربایجان شرقی از آسیب شنوایی متوسط ​​رنج می برند. 58 درصد مردان/ کاهش سن تشخیص ناشنوایی به یک سال

فرگل صحاف، 8 اکتبر، در یک کنفرانس مطبوعاتی به همین مناسبت روز جهانی ناشنوایان وی افزود: 40 درصد ناشنوایان استان دارای نقص شنوایی متوسط، 35 درصد شدید، 18 درصد خفیف و 7 درصد بسیار شدید هستند که از این تعداد 41.8 درصد زن و 58.2 درصد مرد هستند. وی با بیان اینکه سال گذشته حدود […]

فرگل صحاف، 8 اکتبر، در یک کنفرانس مطبوعاتی به همین مناسبت روز جهانی ناشنوایان وی افزود: 40 درصد ناشنوایان استان دارای نقص شنوایی متوسط، 35 درصد شدید، 18 درصد خفیف و 7 درصد بسیار شدید هستند که از این تعداد 41.8 درصد زن و 58.2 درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 92 درصد از زایمان های بیمارستانی تحت پوشش شنوایی سنجی قرار گرفتند، افزود: این درصد شامل 48 هزار و 850 نوزاد متولد شده در بیمارستان است.

و ادامه داد: از سال 1383 معاینه شنوایی نوزادان در بهزیستی انجام شده و تاکنون 700 هزار کودک در استان بهره مند شده اند.

صحاف با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 718 کودک مبتلا به ناشنوایی تشخیص داده شدند، گفت: 25 درصد ناشنوایی ها به علت ناشناخته، 25 درصد بیماری و 50 درصد به علت ژنتیکی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: واحدهای غربالگری به بخش غیردولتی تحویل داده شد و سن تشخیص ناشنوایی در ابتدای برنامه از سه سال کاهش یافت که اکنون به یک سال رسیده است.

صحاف تصریح کرد: ایران یکی از هفت کشور بزرگ همکاری کننده با برنامه سازمان بهداشت جهانی در زمینه تست شنوایی است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1395 طرح غربالگری سه تا پنج ساله آغاز شد، خاطرنشان کرد: این غربالگری با چهار دستگاه متولی انجام می شود و سال گذشته هزار و 325 نفر در این سنین تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی هر چه جوانتر باشد بهتر می شود ادامه داد: بهزیستی به کودکان و خانواده های کم شنوایی کمک می کند.

وی افزود: به این افراد خدمات آموزشی و توانبخشی شامل توانبخشی پزشکی و حرفه ای، آموزش مهارت های ارتباطی، زبان، شنیدن، گفتار، گفتار درمانی و مشاوره روانشناسی در قالب مراکز روزانه در استان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان هشت مرکز توانبخشی روزانه برای این افراد وجود دارد، گفت: 362 نفر در این مراکز خدمات دریافت می کنند که یارانه دولتی بسته به صلاحیت مرکز بین 2 میلیون و 270 هزار نفر است. تومان و 2 میلیون و 560 هزار تومان. این افراد جایزه می گیرند.

صحاف گفت: 15 مرکز حرفه آموزی برای افزایش کیفیت زندگی و حفظ عزت نفس این قشر از جامعه در استان فعالیت می کنند.

کاش هلزون از سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد و گفت: 151 سمعک برای دانشجویان خریداری و 28 هزار و 451 دستگاه برای آنها توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای خرید سمعک مشکلی نداریم اما به دلیل تحریم ها این خرید با مشکل مواجه خواهد شد افزود: از شرکت های دانش بنیان نیز می خواهیم در این زمینه به اداره کل کمک کنند. زمینه

وی از برگزاری هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت با عنوان طلوع در تبریز خبر داد.

وی ادامه داد: این جشنواره با همکاری بهزیستی استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین از 27 تا 21 آذرماه در مجتمع 29 تبریز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.