افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

چرا شکستن تخم مرغ لذت بخش است / اعتیاد به غذا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 379164
چرا شکستن تخم مرغ لذت بخش است / اعتیاد به غذا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، غزاله اسلامیان با اشاره به اینکه قسمت هایی در مغز وجود دارد که دوپامین تولید می کند، گفت: این قسمت ها به عنوان انتقال دهنده های عصبی یا انتقال دهنده پیام های عصبی عمل می کنند، یعنی باعث انتقال پیام و سیگنال بین سلول های مغزی می شوند. . وی با […]

به گزارش خبرگزاری مهر، غزاله اسلامیان با اشاره به اینکه قسمت هایی در مغز وجود دارد که دوپامین تولید می کند، گفت: این قسمت ها به عنوان انتقال دهنده های عصبی یا انتقال دهنده پیام های عصبی عمل می کنند، یعنی باعث انتقال پیام و سیگنال بین سلول های مغزی می شوند. .

وی با اشاره به اینکه یکی از عملکردهای مهم دوپامین در مغز ایجاد احساس لذت به عنوان پاداش نیروی محرک است، خاطرنشان کرد: این تقویت انگیزه را می توان با انجام کارهایی مانند خرید، انجام بازی های رایانه ای و موج سواری به دست آورد. فضاهای مجازی یا برخی از غذاها مانند فست فود، شیرینی و آجیل بخورید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: شکستن هر تخمک به عنوان یک محرک انگیزشی مستقل عمل می کند، این محرک کوتاه مدت به سرعت باعث ترشح دوپامین در بین سلول های مغز می شود و به همین دلیل شکستن تخمک به فرد پیام لذت می دهد و او را تشویق می کند. این رفتار لذت بخش را تکرار کنید

وی ادامه داد: در عین حال، تنقلات مواد شیمیایی بسیار خوبی را آزاد می کنند که نسبت به غذاهای فرآوری نشده «پاداش» بسیار قوی تری در مغز ایجاد می کند و سپس مغز به دنبال پاداش های بیشتری است و میل به تنقلات می تواند بیش از حد شود. احتمالا منجر به یک چرخه معیوب به نام اعتیاد آور خوردن یا اعتیاد به غذا می شود.

شکستن بیش از حد تخم مرغ به دندان های شما آسیب می رساند

اسلامیان با اشاره به اینکه سه عامل تعداد، دفعات و مدت شکستن تخم مرغ بیشترین تاثیر را بر روی دندان ها دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال تخم مرغ های نرم مانند تخمه کدو در صورت استفاده منظم و طولانی مدت می توانند باعث شوند. آسیب بیشتری نسبت به تخم مرغ های سفت که به صورت ضماد مصرف می شود، وارد دندان ها شده و زیبایی دندان ها به خصوص دندان های جلوی دهان را تحت تأثیر قرار می دهد. البته با مشاهده خوراکی می توان شدت عوارض را تا حدودی کاهش داد. بهداشت و مدیریت مصرف مواد غذایی

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی پس از اشاره به اینکه استفاده از دانه ها در حد اعتدال مفید است، خاطرنشان کرد: دانه ها از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های بی نظیری تشکیل شده اند اما مصرف زیاد آنها برای افراد مشکل ایجاد می کند.

و افزود: به عنوان مثال تخمه آفتابگردان بسیار چرب است و به لطف وجود اسیدهای چرب چند غیراشباع و تک غیراشباع سطح کلسترول را در حد نرمال حفظ می کند و می تواند در مجموعه چربی های مفید قرار گیرد. اما اگر چربی های مفید به مقدار زیاد مصرف شوند، به دلیل کالری زیاد، باعث اضافه وزن و چاقی می شوند.

از دانه های بو داده با نمک استفاده نکنید.

اسلامیان در ادامه با بیان اینکه تخمه آفتابگردان به طور طبیعی کم سدیم است، گفت: در فرآیند تفت دادن و نمک پاشی، تخمه حاوی مقادیر زیادی نمک است. در واقع، یک هشتم فنجان تخمه آفتابگردان بوداده و شور حاوی حدود 174 میلی گرم سدیم است. افراط در رژیم غذایی فشار خون را بالا می برد و خطر سکته، بیماری های قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده و بیماری های کلیوی را افزایش می دهد، بنابراین استفاده از دانه های بو داده نشده همراه با نمک توصیه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.