افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

رکورد 200 میلیون وام برای این خانه

  • کد خبر : 379141
رکورد 200 میلیون وام برای این خانه

پس از اولتیماتوم یک هفته ای کمیسیون 90 شورای اسلامی به بانک مرکزی برای بازگشایی سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزند، این سامانه باز شده و متقاضیان می توانند ثبت نام کنند. وام سپرده ازدواج، فرزند و مسکن از سخت ترین وام های قابل دریافت از سیستم بانکی است، اما سختی دریافت وام فرزند […]

پس از اولتیماتوم یک هفته ای کمیسیون 90 شورای اسلامی به بانک مرکزی برای بازگشایی سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزند، این سامانه باز شده و متقاضیان می توانند ثبت نام کنند.

وام سپرده ازدواج، فرزند و مسکن از سخت ترین وام های قابل دریافت از سیستم بانکی است، اما سختی دریافت وام فرزند و ازدواج به دلیل خوب بودن آن بیشتر از سایر وام ها است. وام

اختلال گسترده و عدم امکان ثبت نام در سامانه وام ازدواج و فرزند، مهمترین مشکل در گام نخست اقدام برای دریافت این خدمت تلقی شد. پس از جلسه بانک مرکزی و کمیسیون اصل 90 اعلام شد که بانک مرکزی یک هفته فرصت دارد تا سامانه ثبت نام متقاضیان وام ازدواج و فرزندان را باز کند.

همزمان بانک مرکزی از برنامه ریزی برای ثبت نام 24 ساعته برای متقاضیان وام ازدواج خبر داد. این وعده پس از چند روز با به روز رسانی سامانه ثبت نام محقق شد.

مهدی سحابی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، ضمن تشریح دسترسی های جدید اضافه شده به سامانه ثبت درخواست متقاضیان وام ازدواج، اظهار داشت: با به روز رسانی جدید سامانه ثبت نام وام ازدواج، متقاضیان می توانند ثبت نام اولیه را تکمیل کنند. در تمام ساعات شبانه روز و در صورتی که بانک مورد نظر فضایی برای رزرو آن بانک نداشت.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ثبت نام متقاضیان وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی با مشکلاتی همراه بود، اعلام کرد: بر اساس گزارش های دریافتی مبنی بر دشواری ثبت نام در سامانه وام ازدواج، این سامانه به روز شده و تغییراتی در آن ایجاد شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی به تشریح جزئیات بیشتر روند ثبت نام متقاضیان در سامانه قرض الحسنه ازدواج پرداخت و اظهار داشت: با توجه به به روز رسانی های جدید، متقاضیان می توانند در هر زمان که بخواهند وارد سامانه بانک مرکزی شوند شبانه روز و پس از احراز هویت از طریق کد ملی و شماره تلفن همراه، خود ثبت نام اولیه را انجام می دهند. در ثبت نام اولیه، اطلاعات لازم شامل اطلاعات هویتی، محل سکونت و سایر اطلاعات مورد نیاز برای استعلام از سامانه بانک مرکزی درج می شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه پیامی با عنوان «ثبت نام اولیه تکمیل شد» را در سامانه مشاهده خواهند کرد، اظهار داشت: متقاضیان پس از دریافت این پیام می توانند نسبت به ادامه مراحل ثبت نام و گزینه «انتخاب بانک» اقدام کنند. بر این اساس اگر بانک عامل مورد نظر متقاضی جا داشته باشد می تواند آن بانک را انتخاب کند و پس از دریافت کد رهگیری ثبت نام وی نهایی می شود اما اگر بانک مورد نظر متقاضی دارای سهمیه نباشد شما می توانید با مشاهده لیست بانک ذخیره ثبت نام که تعداد متقاضیان ذخیره برای هر بانک را نشان می دهد، آن را انتخاب کنید.

سحابی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضی در فهرست ذخیره یک بانک قرار گیرد، مجدداً پیامی مبنی بر اینکه «ثبت نام اولیه و انتخاب بانک ذخیره انجام شده است. می توانید وضعیت سابقه خود را مشاهده کنید» در سامانه مشاهده می کند. .

وی افزود: پس از اینکه متقاضی بانک عملیاتی را در لیست ذخیره انتخاب کرد، سامانه پس از تخصیص سهمیه آن بانک به صورت هوشمند ثبت نام فرد را تایید و کد رهگیری از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. سایر مراحل از جمله تعیین شعبه نیز در زمان مقرر انجام خواهد شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در پایان گفت: در بروزرسانی سامانه جدید، هر فرد می تواند دو بار بانک رزرو شده خود را تعویض کند.

لازم به ذکر است در اجرای قانون بودجه 1403 کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانان از ابتدای سال جاری تا تاریخ 07/01/1303 مبلغ 880 میلیارد ریال شامل 264000 فقره وام ازدواج اعطا گردید. به متقاضیان، نسبت به میزان 738 میلیارد ریال سهمیه این خدمت تا تاریخ مذکور، شاهد عملکرد بیش از 119 درصدی شبکه بانکی هستیم.

به گزارش تسنیم، مبلغ وام ازدواج 1403 بسته به سن متقاضیان بین 300 تا 350 میلیون توکن است و به زوجین کمک می کند تا بخشی از هزینه های اساسی زندگی مشترک خود را تامین کنند.

طبق قانون، وام زایمان به پدر فرزندانی اعطا می شود که تاریخ تولد آنها از تاریخ 01/01/1300 باشد و در داخل ایران به دنیا آمده باشند. مبلغ وام برای فرزند اول 40 میلیون تومان با بازپرداخت 3 سال (36 ماه)، برای فرزند دوم 80 میلیون تومان با مدت بازپرداخت 4 سال (48 ماه)، برای فرزند سوم 120 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 5 ساله (60 ماهه) برای فرزند چهارم مبلغ 150 میلیون تومان با بازپرداخت 6 ساله (72 ماهه) و برای فرزند پنجم به بعد مبلغ 200 میلیون تومان با یک دوره بازپرداخت 7 سال (84 ماه).

متقاضیان وام ازدواج و فرزند برای دریافت این خدمات باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند. اما با توجه به صف طولانی این خدمات و تشخیص بانک مرکزی مبنی بر خالی بودن دست سیستم بانکی در این حوزه، ثبت نام در سامانه در هفته های اخیر قطع شده است.

متقاضیان این سرویس به خوبی درک می کنند که حتی پس از ثبت نام اینترنتی و تعیین شعبه بانک نیز نمی توانند نفس راحتی بکشند زیرا زمانی که به شعبه مراجعه می کنند و با مدارک مورد نیاز بانک ها مواجه می شوند، رسما با شرایط جدید و جدی مواجه خواهند شد. برای دریافت وام با چالش هایی مواجه است.

امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و شورای اسلامی راه حل مشخص و قاطعی برای رفع مشکلات مردم در این زمینه انتخاب شود تا بالاخره گره کور ازدواج و وام فرزندان باز شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.