افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

پیشتازی ترامپ تنها در یک ایالت!

  • کد خبر : 379088
پیشتازی ترامپ تنها در یک ایالت!

به گزارش مانیبان، تنها 6 هفته تا 5 نوامبر (15 نوامبر) که روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است باقی مانده است و مراکز رای گیری آمریکا به طور فزاینده ای شروع به انتشار نتایج نظرسنجی خود کرده اند. از این حیث، نشریه آمریکایی «هیل» در گزارشی تحلیلی بر اساس نظرسنجی های انجام […]


به گزارش مانیبان، تنها 6 هفته تا 5 نوامبر (15 نوامبر) که روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است باقی مانده است و مراکز رای گیری آمریکا به طور فزاینده ای شروع به انتشار نتایج نظرسنجی خود کرده اند. از این حیث، نشریه آمریکایی «هیل» در گزارشی تحلیلی بر اساس نظرسنجی های انجام شده در هفته گذشته به تحلیل چشم انداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است.

به گزارش هیل، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مقایسه با «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه از جایگاه بهتری برخوردار است.

به این ترتیب، بر اساس نظرسنجی اخیر این نشریه و پایگاه نظرسنجی «Decision Desk HQ»، هریس با اختلاف 4.2 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود. از سوی دیگر Decision Desk HQ در گزارش خود اعلام کرد که احتمال پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر 56 درصد است.

هریس؛ برنده ملی

هیل همچنین با اشاره به رهبری ملی هریس گفت: با وجود ضعف های نظرسنجی های ملی، آنها می توانند دید خوبی از روند انتخابات و نظر رای دهندگان احتمالی ارائه دهند و در چنین شرایطی نظرسنجی ها نشان دهنده مورد خوبی برای هریس است.

از سوی دیگر، بر اساس نظرسنجی اخیر «رویترز» و «ایپسوس»، هریس با اختلاف 6 درصد پیشتاز است و بر اساس نظرسنجی «سی بی اس نیوز» و «یوگا» با اختلاف پیشتاز است. 4 درصد در سطح ملی

ترجیح فزاینده ایالت های کلیدی حامی ترامپ برای هریس

هیل همچنین گزارش داد که هریس در دو ایالت کلیدی که از ترامپ حمایت می کنند محبوبیت پیدا می کند. پیشتازی زیاد نامزد جمهوری خواه در دو ایالت “کارولینای شمالی” و “گرجستان” به یک تفاوت کوچک تبدیل شده است.

از سوی دیگر، بر اساس نظرسنجی هفته گذشته بلومبرگ و مورنینگ کنسلت، هریس با اختلاف 2 درصدی در کارولینای شمالی پیشتاز است و در رقابتی نزدیک با ترامپ در ایالت جورجیا قرار دارد.

به نوشته مجله هیل، برتری هریس یا حتی رقابت نزدیک او در این دو ایالت، راه را برای رسیدن نامزد حزب دموکرات به کاخ سفید هموار می کند.

مزیت ترامپ در یک ایالت واحد

با نزدیک شدن به روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فضای سیاسی در ایالت های کلیدی موسوم به ایالت های «میدان نبرد» واضح تر شده است. در چنین شرایطی، ترامپ تنها در ایالت آریزونا پیشتازی قابل اعتمادی دارد.

هریس در پنسیلوانیا رهبری می کند. مهمترین حالت کلیدی.

از سوی دیگر هریس در ایالت “پنسیلوانیا” پیشتاز است که با 19 رای الکترال کالج به مهمترین ایالت تعیین کننده سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

بر اساس نظرسنجی Hill and Decision Desk HQ، نامزد حزب دموکرات در پنسیلوانیا با اختلاف 1.3 درصدی پیشتاز است.

کاهش اعتماد رأی دهندگان به ترامپ در جبهه اقتصادی

از سوی دیگر، گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی حاکی از کمرنگ شدن رهبری قبلی ترامپ در عرصه اقتصادی است.

بر اساس گزارش تحلیلی نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» که این هفته منتشر شد، از زمان حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی تاکنون، میانگین امتیاز ترامپ در حوزه اقتصادی و سطح اعتماد شهروندان آمریکایی به توانایی هر یک از نامزدها برای مدیریت اقتصاد کشور به نصف کاهش یافته و مزیت آنها از 12 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.

از آنجایی که اقتصاد به طور کلی مهمترین موضوع برای رای دهندگان است، این یک تغییر قابل توجه است.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.