افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

روزهای بارانی در پایتخت و آبگرفتگی معابر

  • کد خبر : 379035
روزهای بارانی در پایتخت و آبگرفتگی معابر

آفتاب نیوز: عابران پیاده در ورودی مترو می ایستند و خیابان را تماشا می کنند. اگرچه آسمان از جمعه شب بارانی است، اما هیچ کس انتظار این بارش طولانی را نداشت. شاید به دلیل گرمای چند روز اخیر تهران، این بارندگی مداوم بعید بود. اما با ادامه بارندگی ها به شهروندان تهرانی هشدار قرمز داده […]

آفتاب نیوز:

عابران پیاده در ورودی مترو می ایستند و خیابان را تماشا می کنند. اگرچه آسمان از جمعه شب بارانی است، اما هیچ کس انتظار این بارش طولانی را نداشت. شاید به دلیل گرمای چند روز اخیر تهران، این بارندگی مداوم بعید بود. اما با ادامه بارندگی ها به شهروندان تهرانی هشدار قرمز داده شده و از تردد در حاشیه رودخانه ها به دلیل احتمال آبگرفتگی خودداری کنند. اما این فقط مختص شهر تهران نیست. کارشناسان هواشناسی تا پایان هفته در اکثر شهرها بارش باران پیش بینی کرده اند.

تمام ناودان های خیابان پر از آب است. من از چراغ قرمز عبور می کنم و اکثر رانندگان بدون توجه به عابران پیاده سرعت می گیرند. البته شهرداری از شهروندان خواسته است در صورت مشاهده مشکلات احتمالی سیل با سامانه 137 شهرداری تهران تماس بگیرند تا نیروهای خدمات شهری به محل حادثه اعزام شوند.

برخی از رهگذران مات و مبهوت ایستاده اند و به باران نگاه می کنند. برخی بدون چتر یا لباس مناسب زیر باران راه می روند. این باران اما بر سر همه ساکنان این شهر یکسان نمی بارید. یکی از باران لذت می برد و دیگری نگران این است که امشب کی بدون خیس و سردی به صبح می رسد؟ برای کسانی که سقفی بالای سر ندارند فصل سرما سیاه است. فرقی نمی کند که باران ببارد یا برف. اگرچه مراکزی برای این افراد وجود دارد، اما کافی نیست. آخر شب، اگر به خیابان نگاه کنی، هر گوشه ای آتش است.

حتی صبح که از یکی از ایستگاه های مترو می گذرم، بقایای آتش سوزی دیشب را می بینم، بستری از چرک. با این حال هیچ خبری نیست که یک شبه کسی به اینجا بیاورد.

عادت کرده ایم برای هیچ چیز آماده نباشیم. به نظر می رسد شهر حوادث ناگهانی است. بر اساس پیش بینی هواشناسی، هوای استان تهران نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود. همچنین با توجه به هشدار سطح زرد، نارنجی و قرمز، در این مدت با فعالیت متناوب سامانه بارشی در برخی ساعات (به ویژه از بعدازظهر جمعه) بارش باران، مه، گاهی رگبار و رعد و برق و رگبار و رگبار و رگبار و رعد و برق خواهد بود. وزش باد شدید در مناطق مرتفع در مناطق مستعد تگرگ بارش برف و تگرگ پیش بینی می شود که در مناطق جنوبی استان با احتمال گرد و خاک همراه خواهد بود.

در همین راستا علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ممنوعیت و محدودیت تردد در برخی پارک ها و رودخانه های شمال شهر تهران خبر داد و گفت: در پی هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی، احتمال جدی آبگرفتگی در نقاطی از شهر تهران وجود دارد، از آنجایی که برای حفظ جان شهروندان، با هماهنگی شهرداران مناطق، برخی از پارک ها که احتمالاً دچار آسیب جدی می شوند، برای فردا تعطیل اعلام شد. .

وی اعلام کرد: بر این اساس تردد در رودخانه های دربند و دارآباد و بوستان های نهج البلاغه در منطقه 2، تلو، یاس فاطمی، لویزان، پارک بناوان و پارک پرندگان در منطقه 4 و جوانمردان، کوهسار و الهام در منطقه 4 ممنوع است. 5. بسته خواهد شد. پارک های جمشیدیه، پارک درکه، گلابدره و حربه، پارک فرحزاد، کن پارک و پارک پلیس نیز در منطقه 4 محدودیت تردد خواهند داشت.

وی همچنین از هماهنگی با استانداری تهران در این زمینه خبر داد و از شهروندان خواست تا طی چند روز آینده از تردد غیرضروری به ویژه در پارک ها و حاشیه معابر و مکان های دارای سازه ناپایدار خودداری و در صورت لزوم هوشیاری خود را حفظ و اقدامات لازم را انجام دهند. . تجهیزات ایمنی

از ابتدای سال تاکنون کیفیت هوای تهران پنج روز پاک، 127 روز قابل قبول، 58 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و دو روز در ناسالم بوده است. حالا با این بارندگی طولانی، احتمالا تهران حداقل چند روزی از آلودگی هوا در امان خواهد بود. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (16 مهرماه) قابل قبول است.

فاصله طولی مناسب را رعایت کنید

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رانندگان خواست در روزهای بارانی فاصله مناسب را رعایت کرده و زمان بیشتری را برای ترمزگیری در نظر بگیرند. سرهنگ رابعه گاباناخت با اشاره به بارندگی در پایتخت گفت: از جمعه شب شاهد بارش باران در تهران هستیم که از رانندگان می طلبد نسبت به روزهای اخیر دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.

وی با اشاره به مهم ترین نکته در روزهای بارانی افزود: رعایت فاصله مناسب از خودروی جلویی هر روز مهم است اما رعایت این نکته در روزهای بارانی اهمیت بیشتری دارد زیرا زمین خیس و لغزنده است. رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: در اولین لحظات بارندگی، قطرات باران با اجسام روی آسفالت ترکیب می شود و سطح صیقلی ایجاد می کند که در هنگام ترمز راننده این اتفاق رخ می دهد. وسایل نقلیه لغزش می کنند.

تاباناخت گفت: در یک روز بارانی، مسافت لازم برای توقف خودرو; دو برابر یک روز معمولی به همین دلیل رانندگان باید زودتر ترمز کنند و زمین خیس را در نظر بگیرند.

آقای زباناخت خطاب به عابرین پیاده گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که در روزهای بارانی دید رانندگان نسبت به عابران پیاده کاهش می یابد. به همین دلیل به عابران پیاده توصیه می کنم از مکان های امن مانند پل های عابر پیاده، خطوط عابر پیاده، پیاده روها و … استفاده کنند. همچنین از دویدن و پریدن ناگهانی در خیابان ها خودداری کنید. وی در مورد موتورسیکلت نیز افزود: در روزهای بارانی توصیه پلیس به موتورسواران این است که از این وسیله نقلیه استفاده نکنند. زیرا احتمال لغزش و واژگونی موتورسیکلت ها در روزهای بارانی بسیار زیاد است و جان افراد به خطر می افتد. ترافیک همچنان روان است اگرچه مسئولان توصیه کرده اند به دلیل مه و بارندگی در جاده های شمالی و همچنین مناطق مرتفع تهران به دلیل کاهش دید رانندگان و لغزنده بودن جاده ها، بهتر است از سفر خودداری و حتما قبل از سفر بررسی شود. . وضعیت جاده ها را دریابید. زیرا با وضعیت این بارندگی های مداوم، احتمال مسدود شدن راه ها و معابر بین شهری وجود دارد.

آماده سازی بیمارستان های پایتخت برای شب های سرد

کسانی که سقف ندارند، با شروع فصل بارندگی و سرما بیش از پیش نگران هستند. شاید شب های گرم تابستان در گوشه ای به صبح برود، اما زمستان و سرما دیگر شوخی نیست. هر ساله برای این افراد خانه های سالمندان پیشنهاد می شود که کافی نیست.

اکنون سید محمد نقیب، رئیس سازمان خدمات و انجمن های اجتماعی شهرداری تهران در گفت وگو با ایسنا، از آماده سازی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در نیمه دوم سال و همچنین کاهش دمای هوا در پایتخت خبر داد. سازمان خدمات اجتماعی و بهزیستی شهرداری تهران برای شروع فصل سرما اقداماتی را برای نوسازی و آماده سازی 20 خانه سالمندان خود انجام داد و هم اکنون این مراکز آماده اسکان بی خانمان ها و منازل هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی اسکان بین 2 هزار تا 2 هزار و 200 بی خانمان را در مراکز خود دارد، تصریح کرد: البته این آمادگی در شرایط سخت و ویژه ای انجام می شود که ظرفیت خانه های سالمندان را به 3 هزار نفر رساند.

رئیس سازمان انجمن ها و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 50 گشت پشتیبانی شهرداری به صورت شبانه روزی در سطح شهر تهران فعالیت می کنند، گفت: گشت ها نسبت به جذب افراد خوابیده در جعبه های مقوایی در صورت مشاهده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی نیز می توانند در صورت مشاهده افراد خوابیده در جعبه های مقوایی به سامانه 137 اطلاع دهند، اظهار داشت: دو شماره جدید 55012345 و 55522322 ایجاد شده تا شهروندان در صورت مشاهده افراد در کارتن خواب با آنها تماس بگیرند. تماس می گیرد، کارشناسان ما برای جذب افراد خوابیده در جعبه های مقوایی به محل اعزام می شوند.

وی با تاکید بر اینکه همانند سال های گذشته خانه سالمندان سیار در هفت میدان اصلی شهر و در نقاط پرتردد ایجاد می شود، گفت: در شب های سرد زمستان و پاییز هفت خانه سالمندان سیار در مکان های زیادی راه اندازی می شود. ترافیک مانند میدان امام حسین، ونک، انگبال و …. آنها افراد بی خانمان، کارگران فصلی و … را اسکان داده و پذیرایی می کنند.

باران ادامه دارد. با پیشروی شب، خیابان‌ها ساکت‌تر می‌شوند. اما آتش‌سوزی‌های کوچکی که از گوشه‌ای دور در جاده‌ها می‌بینید ممکن است مربوط به کسی باشد که سقفی بالای سرش ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.