افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

ضرورت تعطیلی کامل معدن بوکسیت تاش/حفظ شاهوار یک مطالبه عمومی است – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 378861
ضرورت تعطیلی کامل معدن بوکسیت تاش/حفظ شاهوار یک مطالبه عمومی است – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی بعدازظهر شنبه در نشستی با اعضای کمیته حفاظت مردمی کوه شاهوار که به همت دفتر ایشان برگزار شد، با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی مسائل مربوط به استخراج معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی بعدازظهر شنبه در نشستی با اعضای کمیته حفاظت مردمی کوه شاهوار که به همت دفتر ایشان برگزار شد، با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی مسائل مربوط به استخراج معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. و اقدامات لازم انجام شده است. گروه ها اعم از رسانه ها و کارشناسان باید از محیط ویران شده شاهاور بازدید و مستندسازی کنند. واقعیت ها و مطالبات جامعه از جمله بحران آب باید ذکر شود.

امینی با تاکید بر اینکه خواسته اهالی شاهرود و بسطام تعطیلی کامل معدن بوکسیت تاش است، گفت: شاهرود یک شهر معدنی است اما نباید تخریب گسترده محیط زیست و منابع آبی صورت گیرد.

امام جمعه شاهرود خطاب به این افراد با بیان اینکه اخیرا جمعی از مستندسازان وارد منطقه شده اند، اظهار داشت: هنوز دو مدرسه و مشکلات زیادی در شاهرود وجود دارد و اگر بخواهید مستند بسازید جا زیاد است. برای ساختن آن آن را آماده کنید.

امینی بابیان اینکه موضع ما در خصوص شاهاور همان مطالبه مردم و حفظ منابع آبی است، تصریح کرد: نباید به دشمن فرصت صید در آب های تیره و سوء استفاده از اختلافات زیست محیطی را داد.

وی بحث آب را برای شاهرود بحرانی دانست و افزود: در شاهرود 150 لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد، به طوری که دائما در حال شهرک سازی هستیم و تابستان های آینده فاجعه بار خواهد بود، بنابراین اگر مردم بخواهند مستند تهیه کنند. بهتر است روی مشکلات مردم از جمله بحران آب و فرسودگی شبکه آبرسانی تمرکز کنیم.

امام جمعه شاهرود همچنین بر تامین مطالبات مردم در معدن بوکسیت تاش تاکید کرد و گفت: شاهوار مهمترین منبع تامین آب بسطام و شاهرود است و مردم نیز خواستار بسته شدن کامل برگ هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.