افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

سمنان میزبان تئاتر معلولان «کاسپین» است.

  • کد خبر : 378631
سمنان میزبان تئاتر معلولان «کاسپین» است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مدیرکل بهزیستی استان گفت: هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت (منطقه خزر) با حضور گروه های نمایشی استان های گیلان، مازندران، گلستان برگزار می شود. ، خراسان شمالی و سمنان. 12 تا 19 آذرماه در سمنان برگزار می شود. مدیر عامل بهزیستی با بیان اینکه یکی از […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مدیرکل بهزیستی استان گفت: هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت (منطقه خزر) با حضور گروه های نمایشی استان های گیلان، مازندران، گلستان برگزار می شود. ، خراسان شمالی و سمنان. 12 تا 19 آذرماه در سمنان برگزار می شود.

مدیر عامل بهزیستی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های ما شناسایی مهارت های معلولان در جامعه است و این جشنواره می تواند فرصتی برای شناسایی مهارت ها و سپس معرفی آن ها در جامعه باشد، ادامه داد: در این جشنواره باید به عنوان یک برنامه ریزی برای شناسایی مهارت ها در جامعه اقدام کنیم.

وی افزود: در این جشنواره گروه هایی از معلولان می توانند مشکلات خود و جامعه را با هنرمندی به نمایش بگذارند و از این طریق اطلاع رسانی به خبرنگاران می تواند کمک شایانی به این جامعه هدف داشته باشد.

روگی گفت: در سال های اخیر 33 اتاق هنری فعال شده است که در آنها فعالیت های هنری، تجسمی و نمایشی انجام می شود.

خانم معصومه معراج معاون اداره کل بهزیستی کشور و دبیر جشنواره با بیان اینکه جشنواره تئاتر در شش منطقه تبریز، شیراز، شهرکرد، کرمانشاه، کرمان و سمنان برگزار می شود، گفت: این جشنواره در 6 منطقه کشور برگزار می شود.

وی بیان کرد: افراد دارای معلولیت و برابری فرصت ها در تمامی زمینه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، منطقی سازی الگوهای رفتاری اخلاقی، توسعه همدلی و ارزش های مثبت فرهنگی است. مسئولیت پذیری و ارتقای نگرش اجتماعی مطلوب و احترام به حقوق معلولان و کرامت آنها، همگرایی اجتماعی معلولان و مشارکت آنها در جامعه و توانمندسازی معلولان از محورهای برجسته جشنواره است.

خانم ایجی ادامه داد بخش های جشنواره، تئاترهای خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، مسابقات نمایشنامه نویسی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی برگزار می شود.

دبیر جشنواره گفت: مهلت ارائه متون از اول شهریور ماه آغاز شد و طی برنامه زمان بندی، بررسی متون ارائه شده، اعلام نتایج متون ارائه شده، فرصت آماده سازی برای فرآیند ارائه خواهد شد. زمان بازبینی و اعلام نتایج آن تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت و چهارمین، پنجمین و ششمین دوره از آثار راه یافته به جشنواره حداکثر سه اثر از هر استان حضور خواهند داشت 13 آذرماه در دو سالن تالار آفتاب و تئاتر شهر و 16 آذر مراسم اختتامیه و اعلام نتایج جشنواره و معرفی سه اثر برگزیده به مرحله بعد برگزار می شود.

وی افزود: 80 اثر ارائه شد که از این تعداد 43 اثر پذیرفته شد و پس از بررسی هیئت داوران از هر استان سه نمایش انتخاب می شود.

هانام معراج با بیان اینکه دو سوم افراد در هر گروه نمایشی باید معلولان باشند و در مجموع سمنان میزبان حدود 200 مهمان خواهد بود، تصریح کرد:

گفتنی است در ادامه این نشست صبوری هنرمند و دبیر اجرایی جشنواره گزارشی از فعالیت های هنرمندان معلول استان سمنان ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.