افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

جنگ لبنان جنگ آمریکاست نه اسرائیل!

  • کد خبر : 378490
جنگ لبنان جنگ آمریکاست نه اسرائیل!

آفتاب نیوز: جنگنده های رژیم صهیونیستی بعدازظهر جمعه محله ای در حومه جنوبی بیروت را با خمپاره گلوله باران کردند. در این حمله تروریستی 6 ساختمان به طور کامل تخریب شد. به گفته صهیونیست ها این حمله علیه مقر حزب الله در ضاحیه انجام شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بلافاصله پس از حمله […]

آفتاب نیوز:

جنگنده های رژیم صهیونیستی بعدازظهر جمعه محله ای در حومه جنوبی بیروت را با خمپاره گلوله باران کردند. در این حمله تروریستی 6 ساختمان به طور کامل تخریب شد. به گفته صهیونیست ها این حمله علیه مقر حزب الله در ضاحیه انجام شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بلافاصله پس از حمله کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک را ترک کرد و با فرماندهی امنیتی وزارت جنگ در تل آویو برای بررسی نتایج این حمله دیدار کرد.

حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت ده ها شهید و مجروح لبنانی و ویرانی عظیم بر جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران بیروت نیز شب گذشته و صبح شنبه ادامه یافت و چندین منطقه دیگر از حومه جنوبی این شهر مورد حمله قرار گرفت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اما مدعی شد که ایالات متحده از این حمله تروریستی آگاه نبوده و هیچ نقشی در آن نداشته است. اظهارنظری که پس از هر حمله رژیم صهیونیستی تکرار می شود اما پس از مدتی مشخص می شود که آمریکا و اسرائیل با یکدیگر هماهنگی کامل داشتند.

در پاسخ به این جنایات، حزب الله لبنان حملات متعددی را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات باعث ترس و وحشت صهیونیست ها شده است.

غرب آسیا برای ایالات متحده مهمتر از نان است

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا، درباره تحولات اخیر لبنان گفت: آمریکا احساس می کند که اگر دیر وارد عمل شود، کنترل منطقه غرب آسیا را از دست خواهد داد. ایالات متحده اکنون در شرق اروپا، در اوکراین در حال جنگ است و این جنگ در شرف تبدیل شدن به یک جنگ بزرگ با قدرتی مانند روسیه است. بنابراین نمی خواهد دوباره غرب آسیا را از دست بدهد. من معتقدم که منطقه غرب آسیا بیش از «نان شب» برای آمریکا موظف به حفظ حضور و نفوذ خود در این منطقه است.

این کارشناس آمریکایی و بین‌الملل با اشاره به اینکه «آمریکا در سال‌های اخیر مستقیماً وارد منطقه و کشورها شد و اوج آن جنگ عراق بود»، گفت: آمریکا چند صد هزار نیرو به منطقه اعزام کرد. جنگ عراق و این کشور را بمباران کردند و دشمنان را از صحنه خارج کردند، اما این موضوع برای آنها بدنام بود، بنابراین رویه خود را تغییر دادند و تنش ها و درگیری های مستقیم خود را به جنگ نیابتی به رهبری اسرائیل تبدیل کردند که اسرائیل نیز اهداف خاص خود را دارد. و منافع برای پیگیری این درگیری ها، اما این جنگ ها همه جنگ های آمریکاست و در راستای منافع این کشور است.

عدم آگاهی آمریکا از حملات اسرائیل عجیب، خنده دار و باورنکردنی است

ابوالفتح خاطرنشان کرد: عجیب، خنده‌دار و باورنکردنی است که مقامات آمریکایی مدام ادعا می‌کنند اسرائیل در مورد حملات خود به لبنان و غزه به آنها اطلاع نداده است.

وی گفت: سیاست عملی آمریکا با اعلام آمریکا متفاوت است. سیاست عملی آن حمایت کامل و بی قید و شرط از اسرائیل و دستیابی به هدف و خواسته مشترک آنهاست. انهدام گروه های متحد ایران در منطقه و به نظر ما جبهه مقاومت. اما سیاست اعلامی آنها به دلیل اینکه شدت کشتار و نسل کشی زیاد است و باعث بی اعتباری آمریکا می شود، این است که سعی کنند از فضای تبلیغاتی و رسانه ای عقب نشینی کنند و در کنار اسرائیل نباشند، بلکه در پشت پرده باشند و هر چه می تواند به اسرائیل بدهند. می خواهد. بنابراین، نباید به اشتباه تحلیلی بیفتیم که مسائلی مانند تلاش او برای آتش بس واقعی است یا اینکه می گویند نمی توان جلوی نتانیاهو را گرفت.

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: البته آمریکایی ها جنگ کنترل شده می خواهند، جنگی که از کنترل خارج شود نمی خواهند. آنها خواهان جنگی هستند که در خدمت منافع آمریکا در منطقه باشد و اسرائیل در جایی بازی می کند که تعریف شده است، نه فراتر از آن.

واکنش محور مقاومت آینده درگیری را تعیین می کند

ابوالفتح درباره واکنش محور مقاومت به حملات اسرائیل اظهار داشت: واکنش ایران و سایر بخش های محور مقاومت به اقدامات اسرائیل به ویژه در حمله به مقر حزب الله لبنان تعیین کننده است و آینده درگیری و تنش را تعیین می کند. آنها اکنون منتظر واکنش ایران هستند و نوع واکنش ایران تعیین کننده اقدام بعدی آمریکا و اسرائیل است.

وی گفت: اسرائیل قدرت تهاجمی قوی دارد اما در دفاع ضعیف است اما بعد از 16 مهر علاوه بر تجهیز این رژیم به انواع سلاح های پیشرفته نظامی، در دفاع از آن حمایت کردند که بسیار ضعیف بود تا بتواند از حملات ایران و موشک های آن آسیب نبینند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.