افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

گفتگو با جوان تبریزی که رکورد گینس را شکست/ حافظه خوب ژن نیست، تمرین است!

  • کد خبر : 378473
گفتگو با جوان تبریزی که رکورد گینس را شکست/ حافظه خوب ژن نیست، تمرین است!

محمدرضا حسن زاده در گفتگو با خبرآنلاین گفت: من می گویم حافظه خوب حاصل تمرین است، بیان بلاغی نیست، من مصداق بارز این موضوع هستم، در حوزه حافظه به جایگاه فعلی دست یافته ام. از طریق تمرین و تمرین.” وی با اشاره به رکورد جدید خود در گینس و به خاطر سپردن 33 عدد در […]

محمدرضا حسن زاده در گفتگو با خبرآنلاین گفت: من می گویم حافظه خوب حاصل تمرین است، بیان بلاغی نیست، من مصداق بارز این موضوع هستم، در حوزه حافظه به جایگاه فعلی دست یافته ام. از طریق تمرین و تمرین.”

وی با اشاره به رکورد جدید خود در گینس و به خاطر سپردن 33 عدد در 4 ثانیه گفت: این رکورد حاصل سال ها تمرین و به کارگیری فنون است وگرنه من به دلیل عدم تمرکز همان فردی هستم که در دوران کودکی و مدرسه بودم. و ضعف تحصیلی ، تقریباً از مدرسه اخراج شدم.

وی خاطرنشان کرد: عدم تمرکز و ضعف تحصیلی دلیلی شد که چند فایل صوتی استاد مرتضی نصرت را در مورد تندخوانی گوش دادم و به این مسیر علاقه مند شدم، مشکلات درسی نیز حل شد و بعدها در همان مسیر با استاد تونی آشنا شدم. بوزان و سرنوشت زندگی من تغییر کرد. او رئیس مسابقات جهانی حافظه بود.

حسن زاده ادامه داد: تکنیک های تقویت حافظه بومی و مهارتی را یاد گرفتم و از سال 1394 شروع به تدریس کردم، نتایج خوبی حاصل شد و دانش آموزانم در یادگیری و مطالعه پیشرفت چشمگیری داشتند.

از رکوردهای جهانی گینس تا مرد حافظه جهانی

وی بیان کرد: در زمان تدریس و کار با دانش آموزان گاهی پیش می آمد که با هم چالش هایی انجام می دادیم که به اصطلاح حافظه خود را به چالش بکشیم. از این چالش ها بحث ثبت رکورد گینس به وجود آمد، ما یک. به ایمیل گینس پیام داد و پس از مکاتبه و انجام مراحل اداری برای اولین بار در سال 2018 توانستم رکورد حفظ 53 کلمه انگلیسی را در یک دقیقه ثبت کنم.

وی با بیان اینکه رکورد عادی حافظه انسان حفظ 20 تا 30 کلمه در یک ساعت است، ادامه داد: بعداً همان رکورد 53 کلمه را تغییر دادم و رکورد جدید حفظ 57 کلمه را در یک دقیقه ثبت کردم.

حسن زاده گفت: در ساعت 1400 دوباره خودم را به چالش کشیدم و توانستم در یک دقیقه 128 عدد را حفظ کنم. رکورد خوبی بود و لقب «مرد حافظه جهان» را برایم به ارمغان آورد.

وی با اشاره به رکورد جدید خود گفت: رکورد جدید رکوردی چالش برانگیز بود که 33 عدد را در 4 ثانیه نگه داشت! اما خدا را شکر این رکورد در گینس هم ثبت شد.

وی در جایی دیگر از سخنان خود گفت: مسیر پر پیچ و خم را طی کرده ام و می خواهم دانش خود را در زمینه یادگیری و تکنیک های حافظه با افراد بیشتری به اشتراک بگذارم.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.