لپه پلو یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در شهرهای مختلف با دستور پخت های متنوع تهیه می شود، این را ببینید. آموزش آشپزی بعدی با سایت چیست؟ با

برای تهیه لپه پلو کرمانی ابتدا لپه را از شب قبل خیس کنید و سپس با آب بپزید. برنج را خیس کرده و لپه پخته شده را آبکشی می کنیم. پیاز و گوشت را تفت می دهیم و سپس ته قابلمه را با برنج و ذرت روی لپه می گذاریم. بعد از آماده شدن غذا آماده سرو است.

مواد لازم تعداد برای 2 نفر
لپه ها ½ فنجان
برنج 2 فنجان
گوشت گوسفند 300 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
زیره سیاه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت لپه پلو

مرحله 1: لپه را خیس کنید

برای تهیه پلو کرمانی ابتدا لپه ها آن را از شب قبل در ظرف آب خیس می کنیم تا ورم آن برطرف شود. سپس لپه خیس خورده را به همراه ۲ پیمانه آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مرحله 2: برنج را خیس کرده و لپه را بشویید.

در این مرحله برنج را بسته به نوع آن به مدت 30 دقیقه تا 3 ساعت با 1 قاشق چایخوری نمک و آب گرم خیس می کنیم. وقتی لپه پخت تمام شد، آن را زیر آب سرد بشویید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله 3: پیاز و گوشت را تفت دهید

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید و در قابلمه کوچکی با کمی روغن تفت دهید سپس گوشت را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا نرم شود.

مرحله 4: پخت کامل گوشت.

بعد از تغییر رنگ گوشت قرمز 2 پیمانه زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت کاملا بپزد. برای خوش طعم شدن گوشت بهتر است که گوشت کاملا آب قابلمه را جذب کند.

مرحله 5: پخت اولیه برنج.

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب زودتر بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، برنج خیس شده را اضافه کرده و ۷ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا برنج پخته شود.

مرحله 6: لپه و زیره را به برنج اضافه کنید.

بعد از 3 دقیقه لپه را به همراه کمی زردچوبه و زیره به برنج اضافه می کنیم و وقتی دانه های برنج نرم شد و دانه ها گیر کردند، برنج و لپه را آبکشی می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب روی آتش می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم: کف قابلمه را آماده کرده و برنج را لایه لایه کنید

در این مرحله ته قابلمه کمی نان یا سیب زمینی میریزیم سپس نیمی از مخلوط را. برنج آبکش شده و لپه را ته قابلمه بریزید. بعد گوشت پخته شده را وسط برنج می گذاریم و بقیه برنج را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم: برنج را بجوشانید و غذا را سرو کنید.

حالا درب قابلمه را می بندیم و برنج را بین 45 دقیقه تا یک ساعت استراحت می دهیم. در انتها پس از آماده شدن غذا آن را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و با تکه های گوشت تزئین می کنیم. سالاد شیرازی ما خدمت می کنیم