افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

سحابی اسب دریایی در صورت فلکی قیفاووس

  • کد خبر : 378352
سحابی اسب دریایی در صورت فلکی قیفاووس

ICTPRESS – این سحابی که سیاه و غبارآلود به نظر می رسد، بخشی از یک ابر مولکولی در کهکشان راه شیری است و حدود 1200 سال نوری از ما فاصله دارد. در اعماق آسمان، شکل جالبی به نام سحابی اسب دریایی وجود دارد که در پس زمینه ای از ستارگان درخشان قرار دارد. به گزارش […]

ICTPRESS – این سحابی که سیاه و غبارآلود به نظر می رسد، بخشی از یک ابر مولکولی در کهکشان راه شیری است و حدود 1200 سال نوری از ما فاصله دارد.

در اعماق آسمان، شکل جالبی به نام سحابی اسب دریایی وجود دارد که در پس زمینه ای از ستارگان درخشان قرار دارد.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این سحابی که سیاه و غبارآلود به نظر می رسد، بخشی از یک ابر مولکولی در کهکشان راه شیری است و در فاصله 1200 سال نوری از ما قرار دارد.

سحابی اسب دریایی که با نام بارنارد 15 (B150) نیز شناخته می‌شود، یکی از 182 ویژگی آسمان تاریک است که در اوایل قرن بیستم توسط ستاره‌شناس مشهور EE Barnard ثبت شده است.


گروه هایی از ستاره های کم جرم در درون این سحابی در حال شکل گیری هستند. اما هسته های در حال فروپاشی این ستارگان تنها در طول موج های فروسرخ قابل مشاهده هستند. به همین دلیل برای رصد این فرآیندها به تلسکوپ های ویژه ای نیاز داریم که قادر به دیدن نور فروسرخ باشند.

سحابی اسب دریایی به دلیل شکل خاص خود توجه بسیاری از ستاره شناسان و علاقه مندان به نجوم را به خود جلب کرده است. این منطقه نه تنها محل تولد ستارگان است، بلکه در ترکیب با ستارگان رنگارنگ کهکشان راه شیری در صورت فلکی قیفاووس بسیار زیباست.


سحابی هایی مانند اسب دریایی نه تنها به ما در درک فرآیندهای کیهانی کمک می کنند، بلکه زیبایی و عظمت کیهان را نیز نشان می دهند.

با مطالعه این مناطق، می‌توانیم درباره شکل‌گیری ستاره‌ها و ساختار کهکشان‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنیم. اگر به آسمان نگاه کنید، شاید زیبایی این سحابی را با چشم غیرمسلح احساس کنید!

منبع: ایتنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.