افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

لیست مکان های تفریحی جاذبه های مارماریس + عکس اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 378227
لیست مکان های تفریحی جاذبه های مارماریس + عکس اسمارتک نیوز

مارماریس، بهشتی در سواحل مدیترانه، یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که با مناظر خیره کننده، سواحل بکر و تاریخ غنی، قلب هر مسافری را به تسخیر خود در می آورد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک تعطیلات رویایی در دل طبیعت زیبا و آب های […]

مارماریس، بهشتی در سواحل مدیترانه، یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که با مناظر خیره کننده، سواحل بکر و تاریخ غنی، قلب هر مسافری را به تسخیر خود در می آورد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک تعطیلات رویایی در دل طبیعت زیبا و آب های شفاف مدیترانه داشته باشید؟ در این مقاله از مجله گردشگری با ما همراه باشید امروز پرواز کن با ما همراه باشید جاذبه های مارماریس ترکیه را بشناسید و از سواحل و بناهای تاریخی باورنکردنی آن لذت ببرید. در این مقاله همه چیز جاذبه های مارماریس متوجه خواهید شد که شما را به دنیایی از آرامش و هیجان می برد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری مارماریس ترکیه

شهر بندری مارماریس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که در سواحل رویایی دریای مدیترانه واقع شده است. از نظر موقعیت مکانی، این شهر در منطقه ای کوهستانی در استان موگلا قرار دارد که از شرق با شبه جزیره داچا، از غرب با دریاچه کوی جیز، از جنوب به دریای مدیترانه آبی و از شمال با خلیج گکوا احاطه شده است.

این شهر دارای تاریخ بسیار طولانی است و ساخت اولیه آن به قرن ششم قبل از میلاد باز می گردد، از این رو دارای تاریخ غنی است. مارماریس شاید به اندازه استانبول و آنتالیا معروف نباشد، اما به دلیل طبیعت منحصر به فرد و سواحل فوق العاده، زندگی شبانه پر جنب و جوش، امکانات مناسب ورزش های آبی مانند قایق سواری، کروز و تورهای مختلف ورزش های آبی، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. جهان هر سال دنیا با خرید بلیط هواپیما مارماریس ترکیه به این شهر سفر می کنند.

سواحل مارماریس

مارماریس در مرحله اول به خاطر سواحل شنی و آب های آبی با چشم اندازی زیبا از کوه های سرسبز معروف است و دلیل اصلی محبوبیت آن در بین گردشگران زیبایی جذاب سواحل و فعالیت های دریایی آن است. ساحل مارماریس در واقع از مرکز شهر مارماریس شروع می شود و تا منطقه ایجملر ادامه می یابد و آن را به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در مارماریس تبدیل می کند. سواحل تورنس، ایجملر، کلئوپاترا، اوزونیالی، سیتلر، تورنس و ولک مارماریس از بهترین سواحل مارماریس هستند. این سواحل شفاف مکانی عالی برای انجام ورزش های آبی مانند غواصی، موج سواری و اسکی روی آب هستند.

ساحل لاک پشت نیز یکی از سواحل زیبایی است که به ندرت می توان آن را در جای دیگری دید. ساحل کیزکومو در اورهانیه که در 27 کیلومتری مارماریس قرار دارد می تواند یکی دیگر از گزینه های جذاب در سفر به این شهر باشد.

مارینا مارماریس

در بین تمام شهرهای ترکیه که دارای سواحل هستند، مارماریس بهترین سواحل را دارد. مارینا مارماریس یکی از بهترین مکان‌های پیاده‌روی و توریستی در مارماریس است که در آن می‌توانید همه چیز را از رستوران‌های لوکس گرفته تا مراکز خرید و استخرهای شنا ببینید. این منطقه ساحلی یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی شبانه برای گردشگران است. این شهر در 24 ساعت شبانه روز پویا و شلوغ است و اگر مسافر شبانه باشید قطعا از تفریح ​​و گشت و گذار در آن لذت خواهید برد.

مارینا مارماریس

قلعه و موزه مارماریس

تنها بنای تاریخی عظیم در مارماریس، قلعه ای است که در تپه های پشت مارینا مارماریس، در شهر قدیمی مارماریس واقع شده است. این قلعه توسط یونانیان باستان ساخته شده و در زمان اسکندر مقدونی تعمیر و بازسازی شده است. این بنای باشکوه در سال های 1980-1990 بازسازی شد و سپس در سال 1991 تحت عنوان موزه باستان شناسی مارماریس درهای خود را به روی گردشگران گشود. شاهکار معماری این بنا همه بینندگان را خیره می کند.

موزه باستان شناسی این مجموعه یکی از مکان های دیدنی مارماریس برای دوستداران تاریخ است. این موزه دارای تالارهای باستان شناسی، قوم نگاری و گالری های هنری است و در آن می توانید آثار و آثار تاریخی دوره امپراتوری عثمانی را ببینید. بازدید از این قلعه و موزه حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان می برد.

قلعه و موزه مارماریس

آدرس: Tepe, 30. Sokak No:54, 48700 Marmaris/Muğla, Türkiye

نقشه

آبشار تارگوت

این آبشار که در 35 کیلومتری مارماریس واقع شده است، یکی از جاذبه های مارماریس ترکیه محسوب می شود. این آبشار زیبا از سال 2011 به عنوان میراث ملی ترکیه شناخته شده است.جالب است بدانید که این آبشار در روستایی به همین نام و در منطقه تاریخی هیگاسوس واقع شده و بکر و جذاب آن است. طبیعت آن را محبوب کرده است. اگر دوست دارید از این آبشار دیدن کنید، فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این شهر و لذت بردن از هوای خنک در نزدیکی آبشار تارگوت مارماریس است.

شهر بایر

یکی دیگر از جاذبه های مارماریس که می توانید از آن دیدن کنید روستای بی یر است که در 24 کیلومتری جنوب غربی مارماریس قرار دارد. این شهر که بر روی بقایای شهر تاریخی Sirena ساخته شده است، در دل خود یک درخت 2300 وجود دارد که به آن موز می گویند. آنچه در این شهر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، فضای سنتی آن است.

مقبره های صخره ای ساریان مقبره های صخره ای کاریان

یکی دیگر از دیدنی های مارماریس که توجه همه بینندگان را به خود جلب می کند مجموعه آرامگاه صخره ای ساریان است. به دلیل حفاظت از این سازه منحصر به فرد امکان بازدید از نزدیک وجود ندارد و گردشگران می توانند از طریق گشت دریایی در این منطقه این کنده کاری های ظریف و زیبا را از روی قایق های خود مشاهده کنند.

مقبره های صخره ای ساریان

کوه های مارماریس

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، کوه های سرسبز مارماریس یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن اوقات فراغت خواهد بود. مارماریس از یک طرف با دریا و از طرف دیگر با کوه های پوشیده از درخت احاطه شده است و دوستداران طبیعت می توانند در این جنگل ها پیاده روی کنند و از طبیعت بکر و رودخانه و آبشارهای مسیر لذت ببرند.

اگر اهل پیاده روی نیستید اما همچنان به دیدن طبیعت بکر آن علاقه دارید، می توانید به تورهای طبیعت گردی بپیوندید و با جیپ کوه های اطراف را بگردید و از حیات وحش بی نظیر آن لذت ببرید. اگر به دنبال جاذبه های طبیعی مارماریس هستید، این کوه ها گزینه خوبی برای طبیعت گردی هستند.

کوه های مارماریس

فواره های رقصنده

این فواره های جذاب در میدان جوانان مارماریس قرار دارند و نمایش 30 دقیقه ای رقص نور و آب را برای بازدیدکنندگان اجرا می کنند. این آبنماها در شب فعال می شوند و با شادی و رقص چراغ ها همراه هستند. اگر به مارماریس رفتید، جاذبه های جزیره مارماریس را مانند این فواره ها در شب از دست ندهید.

فواره های رقص مارماریس

بازار بزرگ مارماریس

اگر علاقه مند به برقراری ارتباط با مردم بومی مارماریس و لمس فرهنگ آنها از نزدیک هستید، باید از بازار بزرگ دیدن کنید. برای بازدید کامل از این بازار باید یک روز کامل را به بازدید از آن اختصاص دهید زیرا این مجموعه بزرگ بیش از هزار مغازه کوچک و بزرگ دارد و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. این بازار محل مناسبی برای خرید سوغاتی های ترکیه به خصوص لباس با قیمت های مناسب و یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی مارماریس است.

بازار بزرگ مارماریس

آدرس: Tepe, 38. Sk., 48700 Marmaris/Muğla, Türkiye

نقشه

جزیره کلئوپاترا

این جزیره یکی از خاص ترین مکان های دیدنی در مارماریس است. جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر نیز شناخته می شود، جزیره ای کوچک در 18 کیلومتری شمال مارماریس در دریای اژه است. این جزیره کاملا پوشیده از ماسه های سفید نرم است و وجود این شن های کمیاب باعث محبوبیت این جزیره در بین گردشگران شده است. قدم زدن بر روی ماسه های نرم این ساحل یا بازدید از صخره های ساحلی و دیدن آناناس ها لذتی وصف ناپذیر دارد و تا زمانی که به این جزیره سفر نکنید آن را درک نخواهید کرد.

جزیره کلئوپاترا

نقشه

پارک آبی Aqua Dream

مارماریس دارای دو پارک آبی معروف است که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مارماریس هستند. پارک آبی AquaDream که بر فراز تپه ای مشرف به شهر قرار دارد، بزرگترین پارک آبی مارماریس و یکی از بهترین پارک های آبی ترکیه محسوب می شود و در این مجموعه علاقه مندان با طیف وسیعی از بهترین پارک های آبی روبرو هستند. احساسات با توجه به قرار گرفتن این پارک بر روی تپه، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که ضمن تفریح ​​در این اقامتگاه از منظره دیدنی شهر و طبیعت اطراف لذت ببرند.

پارک آبی Aqua Dream

آدرس: Şirinyer Mahallesi, Fatih Sultan Mehmet Cd., 48706 Marmaris/Muğla, Türkiye

نقشه

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

یکی از جذاب ترین و مهیج ترین پارک های آبی مارماریس پارک آبی آتلانتیس است که در سال 1997 تاسیس شده است.از مهمترین مزیت های این پارک آبی زمان حضور نامحدود است. با خرید بلیط پارک می توانید تا زمانی که بخواهید لذت ببرید. این پارک دارای 8 سرسره بزرگ به نام‌های سرسره فضایی، رودخانه وحشی، سیاه‌چاله، سرسره دوقلو رنگین کمان، کامیکاز، اسپلش، سقوط آزاد و سرسره فوق‌العاده است. زمین بازی پارک آبی آتلانتیس از دیگر جاذبه های آن محسوب می شود. از دیگر تفریحات این پارک آبی می توان به زمین گلف، بولینگ و ساحل خصوصی اشاره کرد.

پارک آبی آتلانتیس یکی از جاذبه های مارماریس است.

آدرس: Siteler, Uzunyalı Cad No:209, 48700 Marmaris/Muğla, Türkiye

آدرس پارک آبی آتلانتیس مارماریس در نقشه گوگل

مارماریس، کشف بهشت ​​مدیترانه ای ترکیه

مارماریس با ترکیبی بی نظیر از طبیعت، تاریخ و فرهنگ، مقصدی فوق العاده برای همه سلیقه ها است. از سواحل طلایی و آب های زلال تا جاذبه های تاریخی و سرگرمی های هیجان انگیز. جاذبه های مارماریس برای هر مسافر تجربه ای فراموش نشدنی ایجاد کنید. با توجه به تنوع جاذبه های مارماریساین شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه تبدیل شده است. اگر به دنبال سفری دلپذیر و فراموش نشدنی هستید، قطعا مارماریس یکی از بهترین گزینه های شما خواهد بود.

سوالات متداول در مورد مکان های گردشگری و تفریحی در مارماریس، ترکیه

مارماریس کجاست؟

مارماریس یک شهر بندری در سواحل مدیترانه و بخش جنوب غربی ترکیه است که در استان موغلا واقع شده است.

معروف ترین مکان های مارماریس کدامند؟

قلعه مارماریس، جزیره کلئوپاترا، پارک آبی آتلانتیس، بندر مارماریس و بازار بزرگ از جمله مهم ترین مکان های دیدنی در این شهر ترکیه هستند.

مارماریس چند پارک آبی دارد؟

دارای 2 پارک آبی معروف به نام های آکوادریم و آتلانتیس است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.