افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا معرفی شده اند

  • کد خبر : 378193
گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا معرفی شده اند

سامسونگ با ارائه نسل جدید تبلت های اندرویدی پریمیوم خود یعنی گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا به رقابت بازگشته است. البته این بار تفاوت مهمی در ترکیب مدل ها وجود دارد. نسخه استاندارد 11 اینچی که در نسل های قبلی موجود بود از خط تولید حذف شد و تنها مدل […]

سامسونگ با ارائه نسل جدید تبلت های اندرویدی پریمیوم خود یعنی گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا به رقابت بازگشته است. البته این بار تفاوت مهمی در ترکیب مدل ها وجود دارد. نسخه استاندارد 11 اینچی که در نسل های قبلی موجود بود از خط تولید حذف شد و تنها مدل های 12.4 اینچی پلاس و 14.6 اینچی اولترا معرفی شدند. با ما در DJ باشید.

اولین استفاده از تراشه پردازش MediaTek در سری Tab S

سامسونگ برای اولین بار در سری Tab S از پردازنده Dimension 9300 Plus MediaTek به جای پردازنده های سری Qualcomm Snapdragon استفاده کرده است. این تراشه پردازشی که با فناوری نسل سوم TSMC ساخته شده است، از یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته دیگر Cortex-X4 با سرعت 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده می کند. پردازنده گرافیکی این تراشه ARM Immortalis-G720 و پردازنده هوش مصنوعی آن MediaTek 790 NPU است.

Galaxy Tab S10 Ultra

به گفته سامسونگ، این پردازنده 18 درصد سریعتر از نسل دوم پردازنده اسنپدراگون 8 مورد استفاده در سری Tab S9 است. علاوه بر این، GPU جدید 28 درصد افزایش عملکرد داشته و عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) 14 درصد بهبود یافته است. این پیشرفت‌ها تجربه کاربری سریع‌تر و روان‌تری را به خصوص در استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی که در این تبلت‌ها به‌طور گسترده استفاده می‌شود، نوید می‌دهند.

رم و فضای ذخیره سازی

مدل های Tab S10 Plus و Tab S10 Ultra در نسخه پایه خود دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هستند که با استفاده از کارت حافظه قابل ارتقا هستند. برای کسانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، نسخه ای با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم نیز وجود دارد. اما مدل اولترا تنها مدلی است که دارای آپشن با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی است.

گلکسی تب اس 10 پلاس
گلکسی تب اس 10 پلاس

طراحی ظاهری این تبلت ها نسبت به نسل قبلی خود کمی تغییر کرده است. هر دو مدل تقریباً 0.1 میلی متر نازک تر و 15 گرم سبک تر از سری Tab S9 هستند، اما همچنان دوام بالای خود را حفظ کرده و دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. بدنه این تبلت ها از مواد آلومینیومی مقاوم ساخته شده است که از استحکام بالایی برخوردار بوده و در عین حال سبک است.

صفحه نمایش و دوربین

مدل Tab S10 Ultra دارای صفحه نمایش 14.6 اینچی OLED با رزولوشن 2960 در 1848 پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتز در بالای صفحه نمایش دو دوربین 12 مگاپیکسلی، یکی با زاویه دید عریض و دیگری با زاویه دید فوق عریض است. . این دوربین ها به شما امکان ضبط تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا و همچنین برقراری تماس های ویدیویی با کیفیت بالا را می دهند.

Galaxy Tab S10 Ultra

مدل کوچکتر Tab S10 Plus دارای صفحه نمایش 12.4 اینچی OLED با وضوح 2800 در 1752 پیکسل است. برخلاف مدل اولترا، این تبلت تنها دارای دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی است که در لبه نمایشگر قرار گرفته و طراحی بدون بریدگی را حفظ کرده است. هر دو مدل از یک پوشش ضد انعکاس استفاده می کنند که تجربه مشاهده صفحه نمایش را در شرایط نوری مختلف بهبود می بخشد.

ظرفیت باتری، سرعت شارژ و قابلیت های ارتباطی.

از نظر ظرفیت باتری، مدل Tab S10 Ultra دارای باتری 11200 میلی آمپر ساعتی است که مشابه مدل قبلی خود Tab S9 Ultra است. این تبلت از قابلیت شارژ سریع 45 واتی سامسونگ پشتیبانی می کند. مدل کوچکتر Tab S10 Plus همچنین از باتری 10090 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که عملکردی مشابه Tab S9 Plus دارد و در عین حال قابلیت شارژ سریع 45 واتی را حفظ می کند.

Galaxy Tab S10 Ultra

یکی از نکات جالب این دو مدل تفاوت آنها در اتصال شبکه و فناوری های ارتباطی است. هر دو مدل از شبکه های Wi-Fi و 5G پشتیبانی می کنند، اما Tab S10 Ultra به Wi-Fi 7 و زیر 6 گیگاهرتز 5G مجهز شده است، در حالی که Tab S10 Plus به Wi-Fi 6E و زیر 6 گیگاهرتز 5G و همچنین فناوری موج میلی متری 5G ارائه شده (در برخی مناطق). این تفاوت ها نشان می دهد که سامسونگ سعی کرده امکانات متنوعی را با توجه به نیازهای مختلف کاربران در مناطق مختلف ارائه دهد.

نرم افزارها و قابلیت های هوش مصنوعی

هر دو مدل تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا با سیستم عامل اندروید 14 عرضه می شوند که سامسونگ همچنان از قابلیت های هوش مصنوعی در این تبلت ها استفاده می کند، اما این بار راه های جدیدی را برای استفاده از این قابلیت ها معرفی کرده است. قلم S که همراه با تبلت ها ارائه می شود اکنون می تواند دستورات مختلفی را با استفاده از دستورات هوش مصنوعی اجرا کند. به‌علاوه، اگر از کاور صفحه‌کلید استفاده می‌کنید، یک کلید AI اختصاصی نیز برای دسترسی سریع به Galaxy AI Assistant وجود دارد.

Galaxy Tab S10 Ultra

از دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌توان به «Circle to Search» و «Sketch to Picture» اشاره کرد. این ابزارها می توانند به کاربران کمک کنند تا به راحتی به محتوای مختلف دسترسی داشته باشند و حتی دست نوشته ها را به متن تبدیل کنند.

تبلت های Tab S10 Plus و Tab S10 Ultra همچنین می توانند به عنوان یک دستگاه خانه هوشمند (Galaxy Home AI) عمل کنند و یک نقشه سه بعدی از خانه شما برای کنترل آسان دستگاه های خانه هوشمند ایجاد کنند.

قیمت و تاریخ عرضه

پیش خرید هر دو مدل از امروز آغاز شد و فروش رسمی آنها از سوم اکتبر آغاز خواهد شد. قیمت پایه تب اس 10 پلاس از 1000 دلار و تب اس 10 اولترا از 1200 دلار شروع می شود. هر دو مدل در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه خواهند شد.

تبلت های جدید سامسونگ با تمرکز بر عملکرد بهینه، ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی و طراحی بادوام، بار دیگر در تلاش هستند تا جایگاه خود را در بازار تبلت های اندرویدی برتر تثبیت کنند و رقبای خود را به چالش بکشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.