افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

طرز تهیه بذر بذر؛ طبای کباب خوشمزه مازندرانی!

  • کد خبر : 378116
طرز تهیه بذر بذر؛ طبای کباب خوشمزه مازندرانی!

۱۴۵۷۷۶۱ 07 بیشتر 1403 08:13 بیج بیج یا بیج کباب با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود و به دلیل طعم مطبوع و سادگی در تهیه بسیار محبوب است. بانوزی: بیج بیج یا بیج کباب با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود و به دلیل […]





۱۴۵۷۷۶۱


07 بیشتر 1403 08:13

بیج بیج یا بیج کباب با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود و به دلیل طعم مطبوع و سادگی در تهیه بسیار محبوب است.

بانوزی: بیج بیج یا بیج کباب با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود و به دلیل طعم مطبوع و سادگی در تهیه بسیار محبوب است.

بیج بیج یا بیج کباب یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه استان مازندران است که شباهت زیادی به کباب نان دارد. این غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود و به دلیل طعم مطبوع و سادگی در تهیه آن بسیار محبوب است. این غذا معمولا با برنج کته سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه بیج بیج (بیج کباب)

مقدار مواد تشکیل دهنده

300 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد پیاز بزرگ

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

روغن به میزان لازم

1/2 فنجان آب

طرز تهیه بیج بیج (بیج کباب).

طرز تهیه گوشت چرخ کرده: ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید. مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شوند. این مرحله برای طعم و قوام کباب مهم است.

گوشت را سرخ کنید: در ماهیتابه کمی روغن بریزید و گوشت چرخ کرده را به صورت تکه های کوچک یا به صورت یک تکه بزرگ در تابه پهن کنید. گوشت را روی حرارت ملایم تفت دهید تا دو طرف آن قهوه ای طلایی و پخته شود.

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید: پس از تفت دادن گوشت، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی رب گرفته شود. سپس نصف پیمانه آب به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با رب گوجه برای چند دقیقه دیگر بپزد تا طعم ها خوب مخلوط شوند.

پخت نهایی: اجازه دهید حبوبات به آرامی جا بیفتند و کمی آب آن را بگیرید. در این مرحله طعم و عطر مطبوع گوشت و رب گوجه فرنگی باید به خوبی با هم ترکیب شوند.

سرو بیج بیج: بیج بیج را با برنج کیت یا برنج زعفرانی سرو کنید. این غذا معمولا با سبزیجات یا ماست سرو می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.