افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

اقتصادهای غربی در حال افول هستند

  • کد خبر : 378111
اقتصادهای غربی در حال افول هستند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه گفت که اقتصادهای غربی وارد عصر نزول غیرقابل بازگشت شده‌اند، در حالی که کشورهای بریکس و کشورهایی که با این گروه همکاری می‌کنند به محرک‌های اصلی رشد جهانی تبدیل شده‌اند. پوتین در طی سخنرانی خود در نشست “هفته انرژی روسیه 2024” اظهار داشت که یک مدل توسعه چندقطبی جدید […]

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه گفت که اقتصادهای غربی وارد عصر نزول غیرقابل بازگشت شده‌اند، در حالی که کشورهای بریکس و کشورهایی که با این گروه همکاری می‌کنند به محرک‌های اصلی رشد جهانی تبدیل شده‌اند.

پوتین در طی سخنرانی خود در نشست “هفته انرژی روسیه 2024” اظهار داشت که یک مدل توسعه چندقطبی جدید در حال پیکربندی است که جایگاه اول را در رشد اقتصادی در قرن 21 خواهد داشت و تمرکز آن مدل “نه نه در اروپا” است. و نه در آمریکای شمالی.” “.

وی ادامه داد که ستون‌های «محکم» اقتصادهای غربی باعث طولانی شدن کندی آن‌ها می‌شوند، اما همچنان «جایگاه خود را در اقتصاد جهانی از دست می‌دهند».

رئیس جمهور روسیه گفت: بیشترین رشد در کشورهای بریکس و کشورهایی که مایل به پیوستن به گروه ما هستند متمرکز خواهد شد. کشورهایی که در چشم انداز خود مشارکت برابر را مطابق با منافع ملی می بینند.

پوتین خاطرنشان کرد که در سال 1992، کشورهایی که بعداً برجام را تشکیل دادند، تنها 16 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص دادند، اما سهم آنها از اقتصاد جهانی اکنون از گروه 7 فراتر رفته است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی تجمعی گروه بریکس بر اساس برابری قدرت خرید در سال 2023 به بیش از 35 درصد اقتصاد جهان خواهد رسید. گروه 7 کشور ثروتمند 29 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.

به گفته رهبر روسیه، هدف برجام ایجاد یک پلت فرم توسعه موثر و عاری از دخالت خارجی است.

وی به برنامه ریزی برای ایجاد یک سیستم پرداخت و تسویه مستقل برای تسهیل تجارت خارجی بین اعضای گروه اشاره کرد. پوتین افزود: «کشورهای دوست» در حال حاضر 90 درصد از صادرات انرژی روسیه را وارد می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.