افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

نتانیاهو شیطان واقعی در قالب انسان است

  • کد خبر : 378019
نتانیاهو شیطان واقعی در قالب انسان است

به گزارش مانیبان، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران صبح شنبه در جریان سفر خود به نیویورک در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات غزه و لبنان شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت. عراقچی با بیان اینکه درباره جنایات نسل کشی غزه بسیار گفته شده اما حتی یک اقدام هم برای […]


به گزارش مانیبان، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران صبح شنبه در جریان سفر خود به نیویورک در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات غزه و لبنان شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

عراقچی با بیان اینکه درباره جنایات نسل کشی غزه بسیار گفته شده اما حتی یک اقدام هم برای جلوگیری از آن انجام نشده است، گفت: در عوض به مافیای جنایتکار رژیم اسرائیل پاداش داده می شود، جنایات آن موجه است و تراژدی های آن در برابر چشمان ما عادی می شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: به همین دلیل است که نتانیاهو و همراهانش بی‌رحمانه در رویای تکرار قتل‌عام‌های خود در لبنان و کشاندن کل منطقه به جنگی تمام عیار جسور شده‌اند. کاملاً واضح است که آنها از حمایت ایالات متحده در کارزار شوم ترور و ویرانگری خود برخوردار هستند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همین امروز صبح رژیم اسرائیل برای حمله به مناطق مسکونی در بیروت از چند بمب نفوذی 5000 پوندی که آمریکا به آنها داده بود استفاده کرد.

عراقچی تاکید کرد: در حالی که سران رژیم اسرائیل باید پاسخگوی جنایات فجیع خود در فلسطین اشغالی و لبنان باشند، نمی توان همدستی آمریکا در این جنایات را نادیده گرفت.

وی در این زمینه تصریح کرد: من فقط به برخی از حقایق اشاره می کنم; نخست، جنگ طلبی رژیم اسرائیل به حمایت نظامی و سیاسی ایالات متحده بستگی دارد.

وی گفت: تسلیحات آمریکایی اکثر تسلیحات و مهمات مورد استفاده رژیم اسرائیل در غزه را تشکیل می دهد و از این رو ایالات متحده در همه ابعاد جنایات اسرائیل دست دارد.

عراقچی خاطرنشان کرد: بیشتر بمب‌هایی که رژیم اسرائیل به غزه می‌اندازد، ساخت آمریکاست و آمریکا حتی سوخت جت را به رژیم اسرائیل می‌رساند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا از 16 مهرماه به قدری تسلیحات برای رژیم اسرائیل ارسال کرده است که پنتاگون برای تهیه هواپیماهای باری کافی برای تحویل تجهیزات با مشکل مواجه شده است.

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: اگر نگرانی ایالات متحده در مورد از دست دادن جان غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه و لبنان صداقت داشته باشد، می تواند به سادگی ابزار مورد نیاز رژیم اسرائیل برای ارتکاب جنایت را از آنها سلب کند.

عراقچی با یادآوری اینکه بیش از یک سال است که عملیات نسل کشی در غزه ادامه دارد. وی گفت: «بیش از دویست هزار نفر کشته، مجروح یا زیر آوار مدفون شده‌اند.» تمام نوار غزه به‌عنوان بخشی از میل رژیم اسرائیل برای نابودی فلسطین به‌طور دسته جمعی به قتل رسیده است.

عراقچی با بیان اینکه «اعتبار شورای امنیت روز به روز در حال کاهش است، زیرا حامیان اصلی رژیم اسرائیل مانع از انجام وظایفش بر اساس منشور شده‌اند»، گفت: «شورای امنیت باید از هم‌اکنون وارد عمل شود و نقشه ظالمانه رژیم اسراییل انجام شود. نابود کردن یک ملت برای دستگیری کسانی که هشت دهه تحت اشغال و سرکوب وحشیانه بوده اند.

وزیر امور خارجه ایران هشدار داد: انفعال شورا دعوت به فجایع بیشتر است. اعضای شورا و در واقع کل سیستم سازمان ملل متحد مسئول هر جنایتی هستند که رژیم اسرائیل در غزه، لبنان و جاهای دیگر مرتکب شود.

وی گفت: نتانیاهو و باند جنایتکارش به جای اینکه در این نهاد محترم حضور پیدا کنند و به اعمال شیطانی خود ببالند، باید برای فجیع ترین جنایات دستگیر و محاکمه می شدند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: این مایه شرمساری تاریخی است که یک قاتل سرشناس جرأت کند در سازمان ملل ظاهر شود و مجمع عمومی را با دروغ های نفرت انگیز و تهدیدهای وقیحانه خود به حمله به کشورهای دیگر و کشتار مردم پر کند. ” بیشتر مسموم کن او شیطان واقعی در قالب انسان است.

عراقچی گفت: او آنقدر فریب مردم منطقه را خورده است که با شنا در دریای خون فلسطینی ها و لبنانی ها به عادی سازی روابط خود با مسلمانان افتخار می کند. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

عراقچی تصریح کرد: با ادامه کارزار مرگ و ویرانی رژیم اسرائیل، مردم منطقه به طور فزاینده ای متقاعد می شوند که این رژیم عنصری ناخوشایند و بیگانه است که در قالب طرح استعماری برای درگیر کردن منطقه ما در چرخه های بی پایان کاشته شده است. جنگ و خشونت

وزیر امور خارجه ایران در پایان گفت: ما همبستگی خود را با مردم لبنان اعلام می کنیم، جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار مردم لبنان و مقاومت خواهد بود.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.