افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

کنترل بی اختیاری ادرار در زنان با تمرینات یوگا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 377992
کنترل بی اختیاری ادرار در زنان با تمرینات یوگا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که یوگا و سایر ورزش ها ممکن است برای کنترل این مشکلات مثانه به خوبی کار کنند. محققان دانشگاه استنفورد گزارش دادند که 12 هفته تمرین یوگا به طور متوسط ​​65 درصد، تقریباً معادل مصرف دارو، دوره های بی اختیاری را در میان شرکت کنندگان کاهش داد. دکتر لزلی […]

اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که یوگا و سایر ورزش ها ممکن است برای کنترل این مشکلات مثانه به خوبی کار کنند.

محققان دانشگاه استنفورد گزارش دادند که 12 هفته تمرین یوگا به طور متوسط ​​65 درصد، تقریباً معادل مصرف دارو، دوره های بی اختیاری را در میان شرکت کنندگان کاهش داد.

دکتر لزلی سوباک، رئیس گروه زنان و زایمان در دانشگاه استنفورد، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «فکر می‌کنم اگر علاقه دارید آن را امتحان کنید، ایده خوبی است. خطر بسیار کم است و نه تنها برای بی اختیاری، بلکه برای آرامش خاطر نیز مفید است.

به گفته محققان، نیمی از زنان میانسال و تا 80 درصد از زنان در دهه 80 زندگی خود بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

سوبک خاطرنشان کرد: بی اختیاری و پرکاری مثانه یکی از بزرگترین عوامل خطر زمین خوردن و شکستگی در زنان مسن است. شب‌ها با چراغ‌های خاموش به حمام می‌دوند که با خطر زمین خوردن و شکستن لگن‌شان همراه است.»

وی گفت: اما درمان های موثری وجود دارد که ورزش می تواند یکی از آنها باشد.

مطالعه جدید شامل 240 زن مبتلا به بی اختیاری ادرار، بین 45 تا 90 سال، با میانگین سنی 62 سال بود. حدود نیمی از آنها به طور تصادفی به یک برنامه 12 هفته ای هاتا یوگا اختصاص داده شدند، در حالی که نیمی دیگر کلاس های ورزشی متمرکز بر کشش و تقویت را دریافت کردند.

در برنامه یوگا، بانوان در دو کلاس 90 دقیقه ای در هفته شرکت کردند و 16 حالت برای تقویت کف لگن یاد گرفتند. کف لگن ماهیچه های لگن را فعال می کند که به نگه داشتن مثانه و مجرای ادرار در جای خود کمک می کند.

در کلاس تمرین، که شامل زمان مشابهی بود، تمرینات به طور خاص بر روی کف لگن تمرکز نداشتند.

شرکت کنندگان زمان تجربه یک دوره بی اختیاری و اینکه آیا این بی اختیاری استرسی (همانطور که هنگام عطسه یا سرفه اتفاق می افتد) بود یا بی اختیاری فوری را ثبت کردند، جایی که نیاز به رفتن به دستشویی می تواند بسیار زیاد باشد.

به گفته محققان، زنانی که یوگا و ورزش استاندارد انجام می دادند، تغییرات قابل توجهی را تجربه کردند.

در ابتدای مطالعه، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​3.4 قسمت در روز از یکی از دو نوع بی اختیاری ادرار (1.9 قسمت نیاز به دستشویی و 1.4 قسمت استرس) را تجربه کردند.

در پایان 12 هفته، این به 1.1 قسمت در روز برای زنان در گروه یوگا و 1.3 در روز برای کسانی که ورزش استاندارد انجام می دادند کاهش یافت.

این نشان دهنده کاهش تقریباً 60٪ در دوره های بی اختیاری ادرار است. سوباک می گوید: «این را با داروها مقایسه کنید که 30 تا 70 درصد در کاهش علائم مؤثر هستند.

وی گفت: یکی از پیام های این پژوهش «فعال و فعال باشید!» است. است.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.