افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

انفجارهای مهیب در بیروت اسرائیل: به مقر حزب الله حمله می کنیم شایعه ترور نصرالله

  • کد خبر : 377985
انفجارهای مهیب در بیروت اسرائیل: به مقر حزب الله حمله می کنیم شایعه ترور نصرالله

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بود آفتاب نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به مقر حزب الله لبنان در جنوب بیروت خبر داد. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب الله در زیر ساختمان های مسکونی قرار دارد. برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که حسن […]

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بود

آفتاب نیوز:

ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به مقر حزب الله لبنان در جنوب بیروت خبر داد. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب الله در زیر ساختمان های مسکونی قرار دارد.

برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است. باراک راوید روزنامه نگار اسرائیلی در صفحه ایکس خود (توئیتر سابق) به نقل از یک منبع آگاه نوشت که ارتش اسرائیل در حال جمع آوری اطلاعات برای کشف کشته شدن حسن نصرالله است یا خیر.

به گزارش یورونیوز؛ رسانه های لبنانی گزارش داده اند که حزب الله به زودی بیانیه ای در خصوص این انفجارها منتشر خواهد کرد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع ایرانی نوشت تهران در حال بررسی وضعیت حسن نصرالله است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که محل انفجارهای جمعه شب همان محل برگزاری جلسات فرماندهی حزب الله بوده است.

انفجارهای بیروت دقایقی پس از پایان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رخ داد. نخست وزیر اسرائیل پیش از این پیشنهاد آمریکا و گروهی از متحدانش برای برقراری آتش بس 21 روزه میان اسرائیل و حزب الله را رد کرده بود.

تصاویر منتشر شده از محل انفجار در جنوب بیروت دود غلیظی را نشان می دهد که به هوا برمی خیزد. شاهدان عینی گفتند که شدت انفجارهای بعد از ظهر جمعه ساختمان ها را در سراسر شهر تکان داد.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از فرماندهان ارشد اعلام کرد که هنوز نمی توان ترور حسن نصرالله را تایید یا تکذیب کرد. در همین حال، الجزیره به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داد که یک منبع در ارتش اسرائیل می گوید شواهد مبنی بر زخمی شدن نصرالله در این انفجارها در حال افزایش است.

در حالی که اکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که او قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده است، باراک راوید، روزنامه نگار معروف اسرائیلی که ارتباطات گسترده ای دارد، به دو منبع آمریکایی گفت که ایالات متحده از این حمله اطلاعی نداشته است.

دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل زودتر از همیشه سفر خود به نیویورک را به پایان رساند و بلافاصله به اسرائیل بازخواهد گشت.

دقایقی قبل از این انفجارها هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه سه فرمانده حزب الله در بیروت شرکت کرده بودند.

هنوز گزارشی از تلفات حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی مرکزی حزب الله در دست نیست.

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله گزارش داد که در پی حمله اسرائیل، چهار ساختمان مسکونی ویران شد.

شدت انفجارها در بیروت به حدی بود که ارتعاشات و صداهای آن تا 30 کیلومتری قابل لمس و شنیدن بود.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم به نقل از «منابع امنیتی در محور مقاومت» گزارش داده که سید حسن نصرالله در سلامت کامل است و خطری جانش را تهدید نمی کند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که از حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نگران است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت: سازمان ملل متحد با نگرانی شدید حملات خارج از کشور را زیر نظر دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد که ایالات متحده نقشی در این عملیات نداشته و قبلاً از سوی اسرائیل مطلع نشده است. در این بیانیه همچنین آمده است که ایالات متحده اطلاعات دقیقی در مورد حمله در بیروت ندارد.

حال سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی الدین خوب است

خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع آگاه در لبنان از شهادت هیچ یک از رهبران ارشد حزب الله لبنان در عملیات تروریستی وحشیانه امشب صهیونیست ها خبر دادند.

این منابع افزودند که عملیات امشب صهیونیست ها شکست خورده است.

سفارت ایران در بیروت: بمب گذاری ضاحیه قوانین بازی را تغییر می دهد

سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران حومه بیروت: رژیم اسرائیل بار دیگر با حمله به مناطق مسکونی پرجمعیت دست به کشتار خونین زده و با توجیهات واهی سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانه خود دارد.

بدون شک این یک جنایت محکوم و یک تشدید تنش خطرناک و بازی‌ساز است و برای مجرم مجازات مناسبی لازم است.

انصارالله یمن حمله بیروت را محکوم کرد

سخنگوی انصارالله: بمباران وحشیانه حومه بیروت نشان دهنده ناامیدی و سرخوردگی دشمن از صلابت مقاومت اسلامی در حمایت از غزه است.

ما مطمئن هستیم که یاس دشمن بیشتر خواهد شد و شکست حتمی در انتظار اوست که انشاءالله او را در آستانه نابودی قرار خواهد داد.

وزارت خارجه ایران حمله به بیروت را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت گفت: این حمله وحشیانه که با بمب های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی انجام شد علاوه بر … نقض جدی قوانین بین المللی و حاکمیت لبنان، جنایت جنگی آشکار و غیرقابل قبول است. پنهان است. شکی نیست که رژیم آمریکا با رژیم صهیونیستی همدست است و باید پاسخگو باشد. تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان به وضوح نشان می دهد که درخواست آتش بس از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی فریبکاری آشکار با هدف خرید زمان برای ادامه جنایات رژیم صهیونیستی است. علیه مردم فلسطین و لبنان. حملات جنون آمیز امروز کودکان قاتل صهیونیستی در بیروت نشان از عمق نفرت باند جنایتکار صهیونیستی از مقاومت لبنان و یاس و درماندگی آنها برای مقابله با نیروهای دلیر مقاومت اسلامی لبنان در میدان نبرد دارد.

کنعانی در پایان ضمن اعلام همبستگی با لبنان بر حمایت قاطع ایران از ملت، دولت و مقاومت لبنان تاکید کرد.

گزارش رسانه های غربی درباره سلامت یا شهادت فرماندهان حزب الله قابل توجه نیست.

با توجه به شرایط کنونی لبنان و نحوه دسترسی به سید حسن نصرالله، امکان تایید واقعیت برای رسانه های غربی وجود ندارد و اخباری که درباره سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی الدین منتشر می شود، جدی گرفته نمی شود. برای تکذیب یا تایید این خبر باید منتظر بیانیه رسمی حزب الله باشیم.

بایدن: ما در حمله بیروت شرکت نکردیم و از آن مطلع نبودیم

در همین حال، بایدن مدعی شده است که برخی منابع صهیونیستی آمریکا را از حمله اسرائیل به بیروت مطلع کرده اند.

لاریجانی: مسئله اسرائیل با امنیت ملی ایران مرتبط است

ایران تحت هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ماند. اسرائیل از خطوط قرمز ایران عبور می کند و اوضاع جدی خواهد شد.

در جنگ 33 روزه بحران ها و حملات مثل الان شدید بود اما در نهایت مقاومت پیروز شد. هنوز داستان های مفصلی در پیش است که امیدواریم با پیروزی مردم لبنان به پایان برسد.

با ترور رهبران مقاومت، افراد دیگری جایگزین آنها خواهند شد. مشکل اسرائیل با تروریسم حل نمی شود. بلكه عزم مردم لبنان براي مقابله با صهيونيست ها بيشتر است.

حزب الله: ما به شهر صفد راکت پرتاب کردیم

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که مجاهدین این جنبش در حمایت از مردم فلسطین و دفاع از لبنان و مردم آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانه اسرائیل به لبنان، شهر صفد اشغالی را بمباران کردند. موشک . .

رئیس کمیسیون امنیت ملی: رژیم صهیونیستی با اقدام امروز درهای جهنم را گشود.

پیام رئیس جمهور در پی حملات اخیر اسرائیل در حومه بیروت

حملات امروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت جنایت جنگی آشکار و غیرقابل کتمان است که بار دیگر ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را آشکار کرد. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان نشانه استیصال جامعه جهانی برای توقف ماشین تروریسم دولتی و نشان دادن این است که این رژیم بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است. انتظار می رود همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی این جنایت را به شدت محکوم کنند. من همبستگی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام می کنم و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می گویم. من در غم شما مردم عزیز و سرافراز مقاومت لبنان شریک هستم. دولت جمهوری اسلامی ایران پیگیر جنایت اخیر صهیونیست ها بوده و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

حزب الله شهرهای «سار» و «کرمیل» را بمباران کرد.

مقاومت اسلامی لبنان در آخرین ساعت شهر صفاد، شهر سعار و شهر کرمیل را بمباران کرد. این حمله گسترده همچنان ادامه دارد و ده ها هزار صهیونیست به پناهگاه ها گریخته اند.

درخواست ایران برای برگزاری نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی

معاون صدراعظم نشست فوری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین تشکیل داد.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از جنایت رژیم صهیونیستی در حومه بیروت تاکید کرد که راه دیپلماسی همچنان در خاورمیانه امکان پذیر است.

دبیرکل سازمان ملل متحد: ما باید به هر قیمتی از جنگ منطقه ای اجتناب کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی از ساکنان بیروت خواست از سه منطقه این شهر در شعاع 500 متری خودداری کنند.

سردار قاآنی در سلامت کامل است.

در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شهادت برخی مستشاران نظامی ایرانی در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حومه لبنان، پیگیری های منابع امنیتی حاکی از آن است که سردار اسماعیل قاآنی در سلامت کامل به سر می برد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.