افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

نتانیاهو و باند جنایتکارش باید محاکمه شوند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 377927
نتانیاهو و باند جنایتکارش باید محاکمه شوند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین افزود: جنگ طلبی اسرائیل بر پایه نیروهای نظامی و سیاسی است. حمایت از ایالات متحده تسلیحات آمریکایی اکثر تسلیحات و مهمات مورد استفاده رژیم اسرائیل در غزه را […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین افزود: جنگ طلبی اسرائیل بر پایه نیروهای نظامی و سیاسی است. حمایت از ایالات متحده تسلیحات آمریکایی اکثر تسلیحات و مهمات مورد استفاده رژیم اسرائیل در غزه را تشکیل می دهد و از این رو ایالات متحده در تمام جنبه های جنایات اسرائیل شریک است.

عراقچی گفت: دنیا با خشم و انزجار نظاره گر بوده است، در حالی که آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و چند تن دیگر فقط با جنایتکاران مماشات می کنند. به هر حال، آیا واقعاً انتظار دارید جامعه جهانی به صداقت ادعاهای حقوق بشری شما باور داشته باشد؟

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اعتبار شورای امنیت روز به روز در حال کاهش است زیرا حامیان اصلی رژیم اسراییل مانع از انجام وظایفش بر اساس منشور شده اند. شورای امنیت باید هم اکنون وارد عمل شود و طرح وحشیانه رژیم اسرائیل برای نابودی کل ملتی را که به مدت هشت دهه تحت ظلم و ستم و اشغال وحشیانه بوده است، متوقف کند.

متن کامل سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره «وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین» در روز جمعه 6 شهریور 2024، متن بعدی است. به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس جمهور،

اعضای محترم شورای امنیت

در مورد وحشت نسل کشی که در غزه رخ می دهد صحبت های زیادی شده است، اما حتی یک اقدام برای جلوگیری از آنها انجام نشده است. در عوض، مافیای جنایتکار رژیم اسرائیل پاداش می گیرد، جنایاتش توجیه می شود و جنایاتش در برابر چشمان ما عادی می شود.

به همین دلیل است که نتانیاهو و یارانش در رویای تکرار کشتار خود در لبنان و کشاندن کل منطقه به جنگی تمام عیار بی‌رحمانه جسور شده‌اند. کاملاً واضح است که آنها از حمایت ایالات متحده در کارزار شوم ترور و ویرانگری خود برخوردار هستند.

همین امروز صبح رژیم اسرائیل از چندین بمب نفوذی 5000 پوندی که آمریکا به آنها داده بود برای حمله به مناطق مسکونی در بیروت استفاده کرد. در حالی که رهبران رژیم اسرائیل باید پاسخگوی جنایات فجیع خود در فلسطین اشغالی و لبنان باشند، نمی توان همدستی ایالات متحده در این جنایات را نادیده گرفت.

من فقط به چند واقعیت اشاره می کنم:

نخست، جنگ طلبی رژیم اسرائیل به حمایت نظامی و سیاسی ایالات متحده بستگی دارد. تسلیحات آمریکایی اکثر تسلیحات و مهمات مورد استفاده رژیم اسرائیل در غزه را تشکیل می دهد و از این رو ایالات متحده در تمام جنبه های جنایات اسرائیل شریک است.

بیشتر بمب هایی که رژیم اسرائیل به غزه می اندازد، ساخت آمریکاست. ایالات متحده حتی سوخت جت را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می دهد. از 7 اکتبر، ایالات متحده آنقدر تسلیحات برای رژیم اسرائیل ارسال کرده است که پنتاگون در تهیه هواپیماهای باری کافی برای تحویل تجهیزات با مشکل مواجه شده است.

اگر نگرانی ایالات متحده در مورد از دست دادن جان غیرنظامیان بیگناه فلسطینی صداقت داشته باشد، می تواند به سادگی ابزاری را که رژیم اسرائیل برای ارتکاب جنایات خود به آن نیاز دارد، از آنها سلب کند.

خانم رئیس جمهور،

کارزار نسل کشی در غزه بیش از یک سال است که ادامه دارد. بیش از دویست هزار نفر کشته، زخمی یا زیر آوار مدفون شدند. کل نوار غزه ویران شده است. کودکان و زنان به طور عمدی به عنوان بخشی از تمایل رژیم اسرائیل برای نابودی فلسطین به قتل رسیده اند.

جهان با خشم و انزجار تماشا کرده است، زیرا ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، آلمان و دیگران فقط با جنایتکاران مماشات می کنند. از این گذشته، آیا واقعاً انتظار دارید جامعه جهانی به صداقت ادعاهای حقوق بشری شما باور داشته باشد؟

خانم رئیس جمهور،

اعتبار شورای امنیت لحظه به لحظه در حال کاهش است، زیرا حامیان اصلی رژیم اسرائیل مانع از انجام وظایفش بر اساس منشور می شوند. شورای امنیت باید هم اکنون وارد عمل شود و طرح وحشیانه رژیم اسرائیل برای نابودی کل ملتی را که به مدت هشت دهه تحت ظلم و ستم و اشغال وحشیانه بوده است، متوقف کند.

انفعال شورا دعوت به فجایع بیشتر است. اعضای شورا و در واقع کل سیستم سازمان ملل متحد مسئول هر جنایتی هستند که رژیم اسرائیل در غزه، لبنان و جاهای دیگر مرتکب می شود. نتانیاهو و باند جنایتکارانش باید برای فجیع ترین جنایات دستگیر و محاکمه می شدند، نباید اجازه می داد در مقابل این هیئت محترم حاضر شوند و به اعمال شیطانی خود ببالند.

شرم آور تاریخی است که یک قاتل برجسته جرأت کند در سازمان ملل ظاهر شود و مجمع عمومی را با دروغ های نفرت انگیز و تهدیدهای وقیحانه خود برای حمله به کشورهای دیگر و کشتن افراد بیشتری مسموم کند.

او شیطان واقعی در قالب انسان است. او آنقدر مردم منطقه را فریب می دهد که با شنا کردن در دریایی از خون فلسطینی ها و لبنانی ها به عادی سازی روابط خود با مسلمانان می بالد. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

مردم آمریکا باید بدانند که نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به جنگ با کل منطقه بکشاند تا در قدرت بماند و بر نتیجه انتخابات آینده آمریکا تأثیر بگذارد. هوی و هوس های نتانیاهو در حال حاضر میلیاردها دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است، بدون در نظر گرفتن اعتبار و وجهه آمریکا.

با ادامه کارزار مرگ و ویرانی رژیم اسرائیل، مردم منطقه به طور فزاینده ای متقاعد می شوند که این رژیم یک عنصر خارجی و ناخوشایند است که به عنوان بخشی از یک طرح استعماری برای درگیر کردن منطقه ما در چرخه جنگ ها و خشونت های بی پایان کاشته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.