افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

وزیر پزشکی دست قطع شده کدام فرمانده نظامی را مداوا کرد؟

  • کد خبر : 377912
وزیر پزشکی دست قطع شده کدام فرمانده نظامی را مداوا کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در آئین سنگر حیات که به منظور گرامیداشت حضور ایثارگرانه جامعه پزشکی در دفاع مقدس برگزار شد. وی در ستاد وزارت بهداشت گفت: دفاع مقدس حماسه جاودانه جامعه پزشکی بود. پزشکان، پرستاران و امدادگران سرافراز ما از خط مقدم تا اعماق […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در آئین سنگر حیات که به منظور گرامیداشت حضور ایثارگرانه جامعه پزشکی در دفاع مقدس برگزار شد. وی در ستاد وزارت بهداشت گفت: دفاع مقدس حماسه جاودانه جامعه پزشکی بود. پزشکان، پرستاران و امدادگران سرافراز ما از خط مقدم تا اعماق بیمارستان های کشور به طور مستمر مشغول کار بودند.

به گزارش جماران، وی افزود: در عملیات کربلای پنجم که تعداد مجروحان از مرز 52 هزار نفر گذشت، پزشکان و پرستاران به حال همه مجروحان رسیدگی کردند و این افتخار به نام آنها در کتاب دفاع مقدس ثبت شد. .

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس به گونه ای برنامه ریزی و عملیات را انجام دادیم که ابتدا به طور قطع به انطباق رسیدیم و هدف دوم ما کاهش تعداد شهدا و مجروحان بود. ما 6 ماه برنامه ریزی عملیاتی برای عملیات FAW انجام دادیم.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه جنگ عقلانیت، برنامه ریزی و استفاده از علوم مختلف است، تصریح کرد: بیش از 100 هزار سرباز در عملیات FAW شرکت کردند و نیروهای بعث غافلگیر شدند و از سلاح شیمیایی علیه ما و کادر پزشکی استفاده کردند. با کمک ما 17 هزار مجروح شیمیایی به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) آورده شدند و تحت مداوا قرار گرفتند و در واقع درمان آنها توسط جامعه پزشکی میسر شد که افتخاری بزرگ و کم نظیر است.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی ما در دفاع مقدس یک میلیون مجروح را مداوا کرد، گفت: جامعه پزشکی در دفاع مقدس بیش از صد هزار عمل جراحی انجام دادند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا عملیات شهید حسین خرازی توسط دکتر محمدرضا ظفرقندی در عملیات دفاع مقدس و خیبر را برجسته کرد و تاکید کرد: درمان دست راست قطع شده شهید خرازی توسط دکتر ظفرقندی انجام شد. .

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس، رسیدگی به بیش از 100 هزار مصدوم شیمیایی، تأسیس بیش از 59 بیمارستان صحرایی و تجهیز و آماده سازی 16 هزار تخت بیمارستانی را از افتخارات پرسنل درمانی و امدادی دفاع مقدس برشمرد و گفت: برخی از پزشکان گاهی اوقات هزینه می کنند. 72 ساعت در اتاق عمل رزمندگان مجروح ما تحت عمل جراحی بودند.

سرلشکر صفوی گفت: امیدواریم فرهنگ و دانش و تجربیات ارزشمند پزشکی رزمی که به دو واحد درسی با کار علمی و مستند و مورد تایید وزارت بهداشت تبدیل شده است در دانشگاه های علوم پزشکی رواج یابد.

وی تاکید کرد: ستاد جهاد سلامت باید با همکاری سازمان نظام پزشکی دفاع مقدس و بسیج جامعه پزشکی مناطق محروم در وزارت بهداشت تشکیل شود.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در پایان به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم لبنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز شاهد کشتار مردم بی گناه و مظلوم غزه و لبنان توسط صهیونیست ها با سبزه هستیم. در سایه آمریکا و ناتو شاهد جنگ ظالمانه ای هستیم و ملت ایران نمی تواند نسبت به سرنوشت مسلمانان بی تفاوت بماند.

شایان ذکر است، مراسم سنگر حیات با حضور دکتر ظفر قندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرلشکر رحیم صفوی دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیأت امناء برگزار شد. نیروهای مسلح پژوهشکده پزشکی دفاع مقدس و مقاومت، سردار فتحیان، رئیس این پژوهشکده، دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون پزشکی و بهداشت مجلس و جمعی از مدیران و داوطلبان وزارت بهداشت امروز در ستاد فرماندهی این موسسه دیدار کردند. وزارت بهداشت.

در این مراسم از دو اثر فرهنگی شامل مجموعه تاریخ شفاهی چهار جلدی «به سوی قاف» و کتاب «زهره حریف ماه شرد» رونمایی شد.

۲۷۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.