افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

سید حسن خمینی: امروز در گسترده ترین جنگ روایی هستیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 377890
سید حسن خمینی: امروز در گسترده ترین جنگ روایی هستیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت انتشار شماره تابستانی این نشریه با سند سند «گاوه» مراسم افتتاحیه این فصلنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد. الاسلام سید حسن خمینی، حجت الاسلام کامساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، حجت الاسلام مقدم مدیریت پژوهشکده انقلاب اسلامی و مدیران و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت انتشار شماره تابستانی این نشریه با سند سند «گاوه» مراسم افتتاحیه این فصلنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد. الاسلام سید حسن خمینی، حجت الاسلام کامساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، حجت الاسلام مقدم مدیریت پژوهشکده انقلاب اسلامی و مدیران و اساتید آن و همچنین حجت. اسلام مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دستیارانش.

سید حسن خمینی: تحقیر دشمن چیزی را تغییر نمی دهد

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: «تاریخ» از لحظه وقوع هر حادثه آغاز می شود و جنگ روایات را آغاز می کند. هر چه از یک حادثه جلوتر می رویم، قرائت ها بیشتر متفاوت می شود. همانطور که دیدیم برخی برای راه خدا یا حفظ نظام دروغ می گویند و برخی دیگر برای هدف دیگری دروغ می گویند. برخی فقط بخشی از حقیقت را نقل می کنند و بقیه را نمی گویند. فاصله ما از یک داستان جنگی تاریخی، روایت ها را تغییر نمی دهد، بلکه صرفاً احتمال یک حقیقت محتمل را کاهش می دهد. در غیر این صورت، جنگ روایتی در مورد همه رویدادهای مربوط به مردم، ملت ها، شهرها و قبایل وجود دارد.

وی افزود: امروز در گسترده ترین جنگ روایی هستیم و در مقابل جبهه انقلاب اسلامی امپراتوری وجود دارد و تحقیر آن چیزی را تغییر نمی دهد. ضمناً دشمن ما قوی است و ما هنوز زنده ماندیم. ما با یک دشمن قوی روبرو هستیم.

تولیت حرم امام خمینی (ره) در خصوص نحوه برخورد با این شاهنشاهی گفت: نهادها و مجموعه های موجود در عرصه تاریخ نباید یکدیگر را تضعیف کنند. بلکه باید با یکدیگر هم افزایی ایجاد کنند تا کار تکراری صورت نگیرد و مرکز اسناد انقلاب اسلامی و شخص آقای پورمحمدی ظرفیت این کار را دارند.

وی افزودن دسترسی به اطلاعات در مراکز مختلف تاریخی و اسناد از جمله دریافت خاطرات را اقدام خوبی دانست و ادامه داد: این موارد باید با تحلیلی جامع و دائما به روز شود.

سیدحسن خمینی ادامه داد: جمهوری اسلامی به قدری بزرگ است که یک یا چند گروه به تنهایی نمی توانند آن مسیر را طی کنند، زیرا هجمه ها به قدری شدید است که یک مرکز به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد و باید فعالیت نهادها تثبیت شود.

تولیت حرم امام خمینی (ره) در پایان گفت: هیچ وقت نمی توانید فردی را پیدا کنید که کاملاً با شما موافق باشد، اما اگر اتفاق نظر عمومی وجود داشته باشد می توانید همکاری کنید.

پورمحمدی: دنیای ما دنیای تحریف است

در ادامه هیئت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در این مراسم تحلیف گفت: شرایط کنونی کشور در سطح منطقه و جهان حساس است و توجه و عنایت ویژه همگان را می‌طلبد. فضاها و تصاویر تحریف شده، القای کاذب ایجاد می شود. این برای رویدادهایی است که در حال رخ دادن هستند، چه رسد به رویدادهای تاریخی.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: دفاع از مظلوم جهان به افراط گرایی و قدرت نمایی و تروریسم تبدیل می شود و نظم جهانی را بر هم می زند. یعنی دنیای ما دنیای تحریف است.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظامی و امنیتی ما باید مراقب باشند، خوب تحلیل کنند و تصمیم درستی بگیرند، گفت: دستگاه های اجرایی هم باید تلاش کنند تا به نیروی بازدارنده و فعال تبدیل شویم. این وظیفه ماست که نکات ظریف و دقیق را در گزارش و داستان نویسی برجسته کنیم. دفاع از نظام، رهبری و منافع ملی وظیفه عمومی ماست و نیازمند اقدامات هم افزایی هستیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: امروز جوانان ما استقبال خوبی از تحلیل و تفسیر حوادث و تاریخ دارند که البته مختصر و مستند است.وی گفت: ما در مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز سعی کرده ایم گزارش های تاریخی کوتاه، جذاب و مستند تهیه و همراه با عکس و وقایع نگاری تهیه و منتشر کنیم، به عنوان مثال در مرداد ماه امسال 120 گزارش روزنامه نگاری، تحلیلی، تاریخی، خاطرات، کتاب و … تهیه و منتشر کردیم. روشی جذاب و آنها را در سایت مرکز اسناد منتشر کرد.

بیایید نسل جدید را به تاریخ علاقه مند کنیم.

وی تصریح کرد: این فصلنامه در هر شماره موضوعات تاریخی مورد توجه عموم به ویژه جوانان را که اسناد «مشهود» نشان می دهد، بررسی می کند.

وی در پایان گفت: با این اقدامات قصد داریم کاری کنیم که نسل جوان ما به تاریخ علاقه مند شوند و مطالعه وقایع تاریخی به ما کمک کند تا به تحلیل درستی از وضعیت کنونی کشور و شرایط دسترسی داشته باشیم. جهان، اگرچه ما می خواهیم جلوگیری کنیم. تا جایی که امکان دارد باید تحریف تاریخ را بگیریم، زیرا متأسفانه تحریف و تحریف تاریخ در حال حاضر بسیار رایج شده است.

همچنین به مناسبت این افتتاحیه مرکز اسناد انقلاب اسلامی پذیرای دیدار یادگار امام و یارانش بود و معاونت اسناد و معاونت پژوهشی مرکز نیز گزارشی از اقدامات تحول آفرین ارائه کردند. که جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.