افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

مرگ یک نوجوان 14 ساله به دلیل نبود امکانات پزشکی و اورژانس در روستاها

  • کد خبر : 377808
مرگ یک نوجوان 14 ساله به دلیل نبود امکانات پزشکی و اورژانس در روستاها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: شهرستان تازه ایجاد شده کرخه فاقد امکانات پزشکی، بیمارستان، درمانگاه 24 ساعته و اورژانس روستایی است. احداث اورژانس در 115 شهرک که همواره مطالبه مردم بوده و چندین سال است که به گفته مسئولین مورد تایید قرار گرفته و هر از چند گاهی در مورد تحقق این وعده مصاحبه می کنند، […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: شهرستان تازه ایجاد شده کرخه فاقد امکانات پزشکی، بیمارستان، درمانگاه 24 ساعته و اورژانس روستایی است.

احداث اورژانس در 115 شهرک که همواره مطالبه مردم بوده و چندین سال است که به گفته مسئولین مورد تایید قرار گرفته و هر از چند گاهی در مورد تحقق این وعده مصاحبه می کنند، باعث شده است. تاکنون محقق نشده است.

سال هاست که مردم از کمبود امکانات درمانی رنج می برند و فاصله زیاد روستاها با مراکز درمانی در چند مورد خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته است.

14 مهرماه پسر 14 ساله روستایی که سابقه هیچ گونه بیماری قبلی نداشت، هنگام صحبت با چند نفر غش کرد و دچار ایست قلبی شد.

اگر پایگاه اورژانس روستایی در این مناطق وجود داشت قطعا می توانست جان این نوجوان را نجات دهد.

آیا بودجه های کلانی که برای تامین چند دستگاه آمبولانس در مناطق دورافتاده روستایی اختصاص داده می شود، قابل تصویب و اجرا نیست؟

خبرآنلاین چند روز پیش گزارشی از نبود امکانات درمانی مناسب و محرومیت های شهرستان های شوش و کرخه و عدم تخصیص آمبولانس های اهدایی دولت به این دو شهرستان تهیه کرد و چند روز بعد از این گزارش شاهد بود. مرگ یک نوجوان روستایی که اگر امکانات و اورژانس در اطراف شهر وجود داشت می توانست جان این نوجوان را نجات دهد.

در فصل تابستان به ویژه در مناطق روستایی خوزستان شاهد گزش عقرب و مار زیاد هستیم و اگر دولت تسهیلاتی برای مراکز جامع روستایی و اورژانس روستایی فراهم کند می تواند بخشی از این محرومیت ها را جبران کند.

دولت باید برای ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم و دورافتاده روستایی برنامه ریزی اساسی داشته باشد تا در این گونه موارد حداقل جان انسان ها را نجات دهد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.