افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

سریال طوبی در تابستان تبدیل به پر حرف ترین سریال شد

  • کد خبر : 377154
سریال طوبی در تابستان تبدیل به پر حرف ترین سریال شد

به گزارش همشهری آنلاین، سریال طوبی به کارگردانی سعید سلطانی در نظرسنجی مرکز پژوهش های صدا و سیما در نیمه اول شهریورماه و پس از پخش 29 قسمت 31.5 درصد مخاطب داشت. این آمار برای یک سریال تلویزیونی عدد بالایی نیست. این سریال که از 22 مردادماه پخش می شود، سریالی اقتباسی بر اساس رمان […]

به گزارش همشهری آنلاین، سریال طوبی به کارگردانی سعید سلطانی در نظرسنجی مرکز پژوهش های صدا و سیما در نیمه اول شهریورماه و پس از پخش 29 قسمت 31.5 درصد مخاطب داشت.

این آمار برای یک سریال تلویزیونی عدد بالایی نیست.

این سریال که از 22 مردادماه پخش می شود، سریالی اقتباسی بر اساس رمان اربعین طوبی نوشته محسن امامیان است.

رمانی که در سال 1374 نوشته شده درباره دختری به نام طوبی است که در دهه 1330 به عراق می رود و در آنجا ازدواج می کند.

اتفاقات زیادی بین ایران و عراق بر زندگی او تأثیر عمیقی می گذارد و سرانجام پس از سال ها بی اطلاعی از فرزند مفقودالاثرش تصمیم می گیرد با پای پیاده به کربلا برود و در مراسم پیاده روی اربعین داستان زندگی خود را برای نوه هایش تعریف کند.

کتاب دارای 40 گام یا بخش است و در هر مرحله، دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی او روایت می شود و در این روایت بخشی از تاریخ ایران و عراق و روابط این دو کشور روایت می شود.

طوبی دختر نوجوانی است که در کودتای 28 مرداد 1332 پدرش را از دست داد و در یتیمی با یک تاجر عراقی ازدواج کرد و مجبور شد با هووی بدخلق او زندگی کند.

اوضاع زندگی طبق مراد نیست، اما طوبا تصمیم می گیرد به جای فرار بماند و فرزندانی تربیت کند که مایه افتخار همسرش عبدالله باشند.

این رمان همچنین در چند فصل به جنگ ایران و عراق می پردازد. پسران طوبی باید به ارتش بپیوندند، اما طوبا جنگ با ایران را برای فرزندانش ممنوع می کند.

ساخت دکور عراقی در شهرک غزالی

سعید سلطانپور پیش از این سریال های پس از باران و ستایش را ساخته و این بار سراغ اقتباس رفته است.

فیلمنامه طوبی توسط سید حسین امیرجهانی که نویسنده سریال نجلا نیز بود نوشته شده است.

این سریال صحنه های زیادی در عراق دارد و برای کاهش هزینه، دکورهای قسمت عراق در شهرک غزالی ساخته شد. قسمت مهمی از این سریال سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین تصویربرداری شد.

نکته دیگر درباره این سریال این است که علیرضا زرین دست تصویربردار سبک پس از مدت ها دوری از تلویزیون، با این سریال دوباره با تلویزیون همکاری کرده است.

بازیگران این سریال شبنم قربانی، رحیم نوروزی، فریبا تشکر، پرویز فلاحی پور، هومان بارک نورد، امین زنگدانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، رامین راستاد، مهدی سلوکی و سودابه بیضایی هستند.

آنچه در مورد سریال نوشته شده است

البته سریال محبوب تابستانی با نقدهای منفی زیادی مواجه شده است.

به خصوص پس از رسیدن به مناطقی از عراق، این انتقادات افزایش یافته است.

علاوه بر انتقاداتی که به دکوپاژ و کارگردانی وارد می شود، درباره روند داستان نیز صحبت های زیادی می شود. از جمله اینکه طوبی چگونه بدون گذرنامه و مدرک وارد عراق می شود و چگونه می تواند شغل پیدا کند.

خانه مجلل فخرالدین در نقدها به دکور نمایش های لاله زری تشبیه شده است.

علاوه بر این چند قدمی تا دریا و چند قدمی دیگر تا کویر آن طرف است. منتقد دیگری آن را بیشتر یک فانتزی مانند اسمارتک نیوز و چهل دزد بغداد دانسته است.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.