افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

چرا حفظ سطح 64500 دلار برای بیت کوین دشوار است؟

  • کد خبر : 376915
چرا حفظ سطح 64500 دلار برای بیت کوین دشوار است؟

مسائلی مانند داده‌های ضعیف اقتصاد کلان، نگرانی‌ها در مورد اصلاح بازار سهام و عدم قطعیت در مورد اینکه کدام حزب در انتخابات آمریکا برنده خواهد شد، باعث شده قیمت بیت‌کوین نتوان برای افزایش تعیین کرد. به گزارش اسمارتک نیوز، این عوامل باعث شده است که سرمایه گذاران ارز دیجیتال در مورد آینده بازار مطمئن نباشند. […]

مسائلی مانند داده‌های ضعیف اقتصاد کلان، نگرانی‌ها در مورد اصلاح بازار سهام و عدم قطعیت در مورد اینکه کدام حزب در انتخابات آمریکا برنده خواهد شد، باعث شده قیمت بیت‌کوین نتوان برای افزایش تعیین کرد.

به گزارش اسمارتک نیوز، این عوامل باعث شده است که سرمایه گذاران ارز دیجیتال در مورد آینده بازار مطمئن نباشند. این موضوع تصمیم گیری را برای آنها سخت می کند; حتی اگر بیت کوین به بالاترین حد خود در ماه اوت نزدیک می شود.

1- تاثیر ترس از رکود بر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در طول 7 روز گذشته تا زمان نوشتن این مقاله 2.5 درصد افزایش یافته است و با قیمت 63,672 دلار معامله می شود، با این حال، شکستن مقاومت 64,500 دلاری برای بیت کوین بسیار چالش برانگیز به نظر می رسد.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، میانگین قیمت خانه های نوساز از اوایل سال 2022 به سرعت افزایش یافته است. اما قیمت این خانه ها در ماه آگوست امسال نسبت به سال گذشته 4.6 درصد کاهش یافته است و در زمان نگارش این مقاله، قیمت آن کاهش یافته است. هفت ماه متوالی کاهش یافته است. این دوره پس از سال 1388 طولانی ترین دوره نزولی قیمت مسکن محسوب می شود.

شایان ذکر است، 467000 خانه تکمیل و آماده فروش است و موجودی مسکن نزدیک به سقف تاریخی خود است.

فروش خانه نوساز ایالات متحده (1 خانه در این نمودار برابر با 1000 است) - منبع: Continuum Economics
فروش خانه نوساز ایالات متحده (1 خانه در این نمودار برابر با 1000 است) – منبع: Continuum Economics

یکی دیگر از نگرانی های سرمایه گذاران جهانی وضعیت اقتصادی چین بانک مرکزی چین نرخ بهره را کاهش داد و یک خط اعتباری 142 میلیارد دلاری برای افراد و مشاغل ایجاد کرد. تحلیلگران Nomura در یادداشتی اعلام کردند:

این اقدامات برای جلوگیری از تشدید رکود اقتصادی کافی نیست.

با این حال، بعید است که آنها چنین اقداماتی را تحقق بخشند.

در 24 سپتامبر، پس از بسته شدن بازار ایالات متحده، برکشایر هاتاوی، تحت مدیریت وارن بافت، مقدار دیگری از سهام خود را در بانک آمریکا فروخت و مجموع فروش خود را به 8.9 میلیارد دلار رساند. این نگرانی ها را افزایش می دهد زیرا S&P 500 در 25 سپتامبر به بالاترین حد خود رسید.

معامله گران بیت کوین نگران این موضوع هستند اصلاح احتمالی بازار سهامبر عملکرد بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد.

2- سرمایه گذاران نگران انتخابات آمریکا هستند

سرمایه گذاران بیت کوین علاوه بر نگرانی در مورد کندی اقتصاد جهانی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از نزدیک تماشا می کنند. الکس سوانویک، مدیر عامل پلتفرم نانسن، اظهار داشت که دموکرات ها نسبتاً هستند یک محیط خصمانه برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده اند.

او پیش‌بینی کرد که اگر کامالا هریس انتخاب شود، احتمالاً سیاست‌های ارز دیجیتال دولت فعلی را ادامه خواهد داد. سیاست هایی که فعالان ارزهای دیجیتال آن را حمایت کمی از توسعه این صنعت در ایالات متحده می دانند.

گاوهای بیت کوین امیدوارند که حزب جمهوری خواه و به ویژه دونالد ترامپ در انتخابات آینده پیروز شوند. ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 در تنسی شرکت کرد و حتی از استخراج کنندگان بیت کوین به عنوان بخشی از کمپین خود حمایت کرد. اخیراً ترامپ در رستورانی در شهر نیویورک دیده شد که به پذیرفتن بیت کوین برای خدمات معروف است. جایی که دونالد ترامپ با بیت کوین همبرگر خرید.

3- رفتار محتاطانه در بازار مشتقه

با توجه به اینکه نتیجه انتخابات ایالات متحده هنوز مشخص نشده است، معامله گران بیت کوین رویکرد محتاطانه ای را در پیش گرفته اند، زیرا قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در ماه اوت نزدیک می شود. این احساسات در رفتار محتاطانه معامله گرانی که معاملات اهرمی را باز می کنند منعکس می شود. با توجه به حق بیمه معاملات آتی – معیار اولیه برای مشتقات بیت کوین – در هفته های اخیر اشتیاق کمی برای پیش بینی افزایش بیشتر قیمت وجود داشته است.

حق بیمه شاخصی است که تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه گیری می کند.

با توجه به طولانی تر بودن دوره تسویه، قراردادهای ماهانه باید با حق بیمه سالانه 5-10٪ در شرایط عادی بازار معامله شوند. هر رقم زیر این محدوده اغلب نزولی در نظر گرفته می شود.

نمودار حق بیمه سالانه بیت کوین در 2 ماه – منبع: Laevitas.ch

از 2 سپتامبر (12 سپتامبر)، شاخص حق بیمه معاملات آتی بیت کوین 6 درصد است که وضعیت خنثی و عدم اطمینان را در بازار نشان می دهد. برای مقایسه، در ماه جولای، قیمت بیت کوین طی 3 هفته 25 درصد افزایش یافت و در 30 جولای، شاخص پریمیوم به 11 درصد رسید. این تفاوت نشان می دهد که با وجود اینکه قیمت بیت کوین بین 6 تا 24 سپتامبر 20 درصد افزایش یافته است، احساسات در بازار مشتقات ثابت مانده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-26 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.