افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

رکورد جهانی دریاچه گهر لرستان به آخرین ایستگاه خود رسید/ ماجرای اضافه شدن نام رامسر به پرچم کنوانسیون بین المللی تالاب ها

  • کد خبر : 375944
رکورد جهانی دریاچه گهر لرستان به آخرین ایستگاه خود رسید/ ماجرای اضافه شدن نام رامسر به پرچم کنوانسیون بین المللی تالاب ها

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند گفت: پس از بیش از یک سال تلاش مستمر، موضوع ثبت دریاچه گهر تحت کنوانسیون بین المللی تالاب ها (پس از اخذ تاییدیه های لازم از کلیه نهادهای مرتبط) به وزارت امور خارجه ارسال و سپس به وزارت امور خارجه ارسال می شود. از طریق فرآیند داوری انجام […]

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند گفت: پس از بیش از یک سال تلاش مستمر، موضوع ثبت دریاچه گهر تحت کنوانسیون بین المللی تالاب ها (پس از اخذ تاییدیه های لازم از کلیه نهادهای مرتبط) به وزارت امور خارجه ارسال و سپس به وزارت امور خارجه ارسال می شود. از طریق فرآیند داوری انجام می شود.

وی افزود: از سال 1962 ایده ایجاد معاهده بین المللی برای حفاظت از تالاب ها شکل گرفت، اما در واقع 8 سال طول کشید تا آن ایده فکری به واقعیت تبدیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: تا سال 1350 جلسات متعددی بین محیط بانان و مسئولان برخی از کشورهای جهان برگزار شد و سرانجام در سال 1350 (1349) با تلاش ایران این امر محقق شد.

سالاروند یادآور شد: در اولین اجلاس این کنوانسیون در همان سال، روسای محیط زیست 18 کشور جهان و مسئولان برخی از سازمان های غیردولتی بین المللی از جمله فائو، یونسکو، IUCN در شهر رامسر و WWF دیدار کردند. در ایران برای نهایی کردن سند کنوانسیون حفاظت از تالاب های جهان.

وی افزود: این کنوانسیون اکنون 2 هزار و 412 تالاب با وسعت بیش از 254 میلیون هکتار را در بر می گیرد و انگلیس با 175 تالاب و کانادا با 13 میلیون هکتار بیشترین تالاب را پوشش داده اند.

وی گفت: میزبانی ایران از چنین معاهده ای در شهر رامسر در 22 بهمن 1349 باعث شد تا نام رامسر در کنوانسیون بین المللی حفاظت از تالاب ها درج شود و پرچم کنوانسیون مزین به پیشرفته ترین محیط زیست در سال 1398 باشد. جهان با نام رامسر در مقر دائمی این کنوانسیون در گلند سوئیس.

وی گفت: با توجه به اینکه از سال 1349 تاکنون تنها 26 تالاب در ایران در کنوانسیون بین المللی تالاب ها به ثبت رسیده است، تالاب گهر لرستان می تواند به عنوان بیست و هفتمین تالاب ایران و اولین تالاب لرستان در رامسرسیت به ثبت برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: طرح مدیریت تالاب های بومی لرستان پس از 6 سال بلاتکلیفی سال گذشته به تصویب تمامی اعضای شورا رسید.

وی بیان کرد: ارزش اکولوژیکی تالاب ها 10 برابر جنگل ها و 200 برابر زمین های کشاورزی است و تمام تلاش ها برای حفاظت از این اکوسیستم های منحصر به فرد در دستور کار مسئولان لرستان است.

امین پارسا/لرستان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.