افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

تشدید بارش ها از امروز در 6 استان کشور آغاز می شود

  • کد خبر : 375399
تشدید بارش ها از امروز در 6 استان کشور آغاز می شود

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرد از امروز تا روز جمعه (15 مهرماه 1403) سامانه بارشی شدید در برخی مناطق کشور فعال است. این سامانه با بارش های سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، مه گرفتگی و در مناطق مستعد تگرگ و افت محسوس دما […]

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرد از امروز تا روز جمعه (15 مهرماه 1403) سامانه بارشی شدید در برخی مناطق کشور فعال است. این سامانه با بارش های سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، مه گرفتگی و در مناطق مستعد تگرگ و افت محسوس دما همراه خواهد بود.

بر اساس این هشدار، استان های گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان روز چهارشنبه تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند. این وضعیت روز پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران برقرار است و در نهایت روز جمعه استان‌های مازندران، شرق گیلان و غرب گلستان با این شرایط مواجه خواهند شد. .

سازمان هواشناسی هشدار داد: این شرایط می تواند موجب طغیان رودخانه ها، افزایش ناگهانی سطح آب، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی معابر، تشکیل روان آب و سیل، ریزش سنگ و اجسام از ارتفاعات، احتمال رانش کوه و وزش باد شدید شود. همچنین احتمال آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

برای جلوگیری از خطرات احتمالی توصیه می شود از تردد غیرضروری خودداری و در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف کنید. همچنین از برپایی چادر در این مناطق، فعالیت های تفریحی مانند طبیعت گردی، کوهنوردی، گله داری و تردد عشایر در مناطق مرتفع خودداری شود. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، باید اقدامات لازم برای حفظ سازه های موقت و جابجایی سریع محصولات کشاورزی برداشت شده انجام شود.

دستگاه های اجرایی، راهداری و وزارت نیرو نیز باید در حالت آماده باش باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.