افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

360 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا ساعت 14:04 عرضه می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 375319
360 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا ساعت 14:04 عرضه می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در تشریح وضعیت ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور و همچنین سیاست ها و برنامه های دولت چهاردهم برای اجرای تعهدات این نهاد. وزارت. اداره راه و شهرسازی. سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مقدمات اجرای طرح […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در تشریح وضعیت ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور و همچنین سیاست ها و برنامه های دولت چهاردهم برای اجرای تعهدات این نهاد. وزارت. اداره راه و شهرسازی.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اجرای برنامه اقدام ملی مسکن و بهره مندی از تجربیات به دست آمده در طرح مسکن مهر در سال 1397 و 1399 آغاز شد، گفت: طرح نهضت ملی مسکن با تصویب قانون جهش تولید مسکن در سال 1400 و با آغاز به کار دولت سیزدهم آغاز شد که مقرر شد در 4 سال دولت سیزدهم 4 میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

بیات منش ادامه داد: در حالی که طرح ملی مسکن از دو سال قبل از دولت سیزدهم شروع شده بود، طرح اقدام ملی و واحدهایی که آغاز شد و برنامه ریزی هایی که در آن طرح انجام شد با طرح نهضت ملی مسکن مرتبط شد. در برنامه ریزی برای تطبیق این طرح مکان ها، محاکم ولایتی، سکتور خصوصی، دهات و سکتور حمایتی پیش بینی گردید. سامانه tem.mrud.ir راه اندازی شد و متقاضیان مسکن در این سامانه ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: در همین سال ها حدود 6 میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت نام کردند و در اصلاحاتی که انجام شد یک میلیون و 800 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد افراد واجد شرایط، یک میلیون نفر موثر بودند و حدود ۷۵۰ هزار نفر واریز اولیه را انجام دادند.

بیات منش ادامه داد: برای 250 هزار متقاضی موثر باقی مانده از یک میلیون متعهد، منتظر تامین منابع مالی بانکی هستیم تا بتوانیم ساخت این واحدها را آغاز کنیم.

تاکنون 20 هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است

به گفته بیات منش، طی پنج سال گذشته 380 هزار واحد به بهره برداری رسیده و اجرا شده و 20 هزار واحد نیز برای متقاضیان مسکن موثری که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط شناخته شده اند، تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت متعهد به ساخت مسکن برای یک میلیون متقاضی موثر و واجد شرایط است که 400 هزار واحد دیگر از 750 هزار واحد زمین باقیمانده ایمن سازی شده است و منتظر اتصال این متقاضیان با پروژه های تزریق منابع مالی شروع به ساخت واحد کنیم.

تحویل 360 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سال 1404

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 360 هزار واحد در حال ساخت بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از برنامه تحویل این واحدها در صورت تامین منابع مالی قبل از سال 1404 خبر داد. .

وعده بانک مرکزی برای ارسال 150 کوشش به بانک ها برای تولید مسکن

بیات منش گفت: در جلساتی که در روزهای اخیر با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی متعهد شد 150 همت منابع بانکی را پرداخت کند و با تزریق این منابع به بانک ها، تعهدات ما در حوزه املاک را به عهده بگیرد. برای متقاضیان موثر تسریع خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی کمبود منابع مالی و تعهد بانک ها به تسهیل پرداخت تسهیلات را مهمترین چالش اجرای نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: در دهه 80 25 درصد از منابع بانک ها تامین شد. به بخش املاک اختصاص یافت و اکنون این رقم 6.5 درصد است و نرخ مؤثر آن به 4 درصد رسیده است، در حالی که وظیفه قانونی بانک ها پرداخت 20 درصد از منابع بانک به حوزه املاک است.

یک میلیون و 400 هزار واحد زمین به نهضت ملی مسکن تحویل شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی تاکنون زمینی را برای ساخت یک میلیون و 400 هزار خانه حفاظت شده رسمی در اختیار گذاشته است.

آیین نامه هفتمین برنامه پیشرفت در حال تدوین است

بیات منش تصریح کرد: دولت و با دستور وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا می کند و قانون برنامه هفتم پیشرفت و آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت در حال تدوین است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.