افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

تمایل بورل برای تسهیل مذاکرات هسته ای

  • کد خبر : 375293
تمایل بورل برای تسهیل مذاکرات هسته ای

به گزارش بازار، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در سایت اتحادیه اروپا منتشر شده است، آمده است: نماینده عالی (جوزف بورل) بر اهمیت فعال‌سازی مجدد دیپلماسی هسته‌ای و تداوم آمادگی خود به عنوان هماهنگ‌کننده برجام در چارچوب برجام تاکید کرد. سازمان ملل متحد قطعنامه 2231 شورای امنیت برای تسهیل یک راه حل دیپلماتیک […]

به گزارش بازار، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در سایت اتحادیه اروپا منتشر شده است، آمده است: نماینده عالی (جوزف بورل) بر اهمیت فعال‌سازی مجدد دیپلماسی هسته‌ای و تداوم آمادگی خود به عنوان هماهنگ‌کننده برجام در چارچوب برجام تاکید کرد. سازمان ملل متحد قطعنامه 2231 شورای امنیت برای تسهیل یک راه حل دیپلماتیک که به نگرانی های طرف های مختلف رسیدگی می کند.

بورل افزود: این هفته (مجمع عمومی سازمان ملل) فرصت خوبی برای مشورت و ارتباط با اعضای برجام است.

به گزارش ایرنا، آخرین دور مذاکرات برای از سرگیری اجرای برجام در وین به دلیل عدم تمایل طرف آمریکایی برای بازگشت به این توافق به تعویق افتاد. ایران به عنوان یک کشور مسئول همواره اعلام کرده است که آماده انعقاد توافقی با ثبات و قابل اعتماد است که تحریم ها را به صورت تضمینی رفع کند و در آینده به عنوان اهرم فشار علیه ایران عمل نکند.

مسعود بزیکیان رئیس جمهور کشورمان دیروز (سه شنبه) در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: آماده تعامل با اعضای برجام هستیم و در صورت اجرای کامل و با حسن نیت تعهدات برجام، می تواند در مورد مسائل دیگر نیز گفتگو کند.

تکرار ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین

در ادامه بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که بورل و عراقچی درباره مجموعه ای از رویدادهای بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

بورل در این بیانیه با تکرار ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان تکذیب شده است، بر محکومیت شدید اتحادیه اروپا نسبت به انتقال موشک های بالستیک ساخت ایران به روسیه تاکید کرد. «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که حمایت ادعایی ایران از روسیه در جنگ اوکراین امنیت اروپا را تهدید می کند.

ادعاهایی مبنی بر دخالت نظامی ایران در مناقشه اوکراین در حالی مطرح می شود که مقامات تهران و مسکو بارها این ادعا را رد کرده و آن را بی اساس خوانده اند. جمهوری اسلامی ایران در عین مخالفت با جنگ، همواره اعلام کرده است که از راه حل سیاسی برای حل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان دادن به درگیری های نظامی حمایت می کند.

ایران از ابتدای بحران اوکراین هرگز طرف این درگیری و درگیری نظامی و تداوم آن نبوده و همواره از راه حل سیاسی و گفتگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین طی دو سال گذشته تغییری نکرده است و از این منظر تکرار ادعای ارسال موشک های بالستیک به روسیه با دلایل هدفمند و سیاسی صورت می گیرد. برخی از کشورهای غربی و کاملا بی اساس است.

ایران باید از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش ها در خاورمیانه استفاده کند

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، بورل و عراقچی همچنین آخرین تحولات خاورمیانه را بررسی کردند. بر اساس این بیانیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رسیدگی فوری به خطر وقوع یک جنگ گسترده با پیامدهای ویرانگر برای کل منطقه تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: نماینده عالی ایران از ایران خواست از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند. برقراری آتش بس و موافقت با آزادی گروگان ها (اسرای اسرائیلی) باید یک اولویت واقعی برای بهبود وضعیت غیرنظامیان در غزه و کاهش تنش باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت گفت‌وگو برای مقابله با چالش‌های ژئوپلیتیکی و دوجانبه تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.