افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

آغاز برداشت زیتون در شهرستان رودبار/ از فنون هسته ای برای افزایش بهره وری باغات کمک می گیریم.

  • کد خبر : 375286
آغاز برداشت زیتون در شهرستان رودبار/ از فنون هسته ای برای افزایش بهره وری باغات کمک می گیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با احتساب شرایط باغات، امسال سال برداشت زیتون است و پیش بینی می شود بیش از 26 هزار تن زیتون از باغات استان توسط یک واحد جمع آوری شود. به ارزش 1300 میلیارد تومان. صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار گیلان آنلاین خبران گیلان را یکی از […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با احتساب شرایط باغات، امسال سال برداشت زیتون است و پیش بینی می شود بیش از 26 هزار تن زیتون از باغات استان توسط یک واحد جمع آوری شود. به ارزش 1300 میلیارد تومان.

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار گیلان آنلاین خبران گیلان را یکی از قدیمی ترین خاستگاه های کشت زیتون در کشور دانست و اظهار داشت: دانش فنی کاشت نهال و بهره برداری و فرآوری محصول درخت زیتون از استان گیلان به سایر نقاط کشور در راستای سیاست نظام پس از پیروزی انقلاب مبنی بر افزایش وابستگی به تولید ملی روغن افزود: برنامه توسعه باغات زیتون در دستور کار دولت ها قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را دارای 9 هزار و 721 هکتار باغ زیتون دانست و بیان کرد: 8 هزار و 900 هکتار از باغات زیتون استان بارور است. با توجه به شرایط باغات امسال برداشت زیتون است و پیش بینی می شود بیش از 26 هزار تن زیتون به ارزش 1300 میلیارد تومان در باغات استان جمع آوری شود.

محمدی با بیان اینکه 22 هزار باغدار گیلانی به کشت زیتون اختصاص دارند تصریح کرد: زیتون یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در استان است. کشت این محصول در مناطقی که حداقل منابع مواد مغذی و رطوبت را دارند می تواند به حفظ جغرافیای سبز کمک کند.

وی زیتون را یکی از محصولات ارزشمند و استراتژیک استان دانست و تاکید کرد: 100 واحد فرآوری کنسرو زیتون و 10 واحد روغن گیری با ظرفیت 26 هزار تن در سال داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به حمایت این سازمان از سرمایه گذاران در زمینه تکمیل زنجیره ارزش زیتون تصریح کرد: در صورت تامین منابع آبی شاهد تخصیص اعتبارات مصوب برای پرداخت تسهیلات نیز خواهیم بود. زمین های شیب دار در بخش باغ سازی

وی همچنین از هماهنگی با سازمان انرژی اتمی برای مقابله با آفت مگس زیتون از طریق عقیم سازی با هدف کاهش جمعیت این آفت خبر داد و اظهار داشت: برای افزایش بهره وری زمین ها نیز روی کمک فنون هسته ای حساب باز کرده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.