افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

سازمان ملل متحد باید به ماموریت اصلی خود یعنی ایجاد صلح و امنیت عمل کند

  • کد خبر : 375261
سازمان ملل متحد باید به ماموریت اصلی خود یعنی ایجاد صلح و امنیت عمل کند

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ عباس گلرو در مورد اهمیت سفر رئیس جمهور کشور ما برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحدوی گفت: این سفر به ویژه اینکه اولین حضور رئیس جمهور کشورمان در این دیدار است بسیار مهم است. سازمان ملل همه ساله نشستی فراگیر به نام مجمع عمومی برگزار می کند که […]

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ عباس گلرو در مورد اهمیت سفر رئیس جمهور کشور ما برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحدوی گفت: این سفر به ویژه اینکه اولین حضور رئیس جمهور کشورمان در این دیدار است بسیار مهم است. سازمان ملل همه ساله نشستی فراگیر به نام مجمع عمومی برگزار می کند که اکثر اعضای این نهاد در سطوح مختلف، روسا، مقامات و وزرای خارجه برای اعلام مواضع در آن شرکت می کنند. در حاشیه مجمع عمومی، نشست‌های دوجانبه با کشورها و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. علاوه بر این در روند مجمع، اتفاقات حاشیه ای مانند نشست گروه 77، عدم تعهد، همکاری اسلامی برگزار می شود که مهم است. این نشست ها فرصت مناسبی برای اعلام مواضع کشورها و مهمترین رویداد بین المللی در سطح کلان سیاست بین الملل محسوب می شود. رؤسای جمهور جمهوری اسلامی ایران هر سال حضور و مواضع خود را در این نشست اعلام می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سازمان ملل متحد به همراه کمیته های مختلف به عنوان نهادی برای ایجاد صلح و امنیت ایجاد شد که متأسفانه عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته است به اهداف مورد نظر برسد. مأموریت اولیه در منشور سازمان ملل تعریف شده است، اما همچنان بستری برای اعلام مواضع در نظر گرفته می شود تا کشورها بتوانند گفتمان خود را در بالاترین سطح بیان کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با یادآوری اینکه شهید رئیسی در سال های اخیر از این جلسات به صورت ابتکاری و نمادین در محتوا و شکل استفاده کرد، افزود: دکتر مزیکیان به عنوان رئیس جمهور به همراه هیئتی از بلندپایگان در این جلسه حضور داشتند. شب گذشته نیز در اجلاس تقویت فرآیندهای سازمان ملل متحد شرکت کرد که در آن اعضا نیز سخنرانی کردند، دیدارهای دوجانبه و نشستی با روسای رسانه های آمریکایی نیز برگزار شد و نشست امروز این مجمع برگزار می شود و رئیس جمهور در آن سخنرانی خواهد کرد. در مجموع امیدواریم این دیدارها دستاورد بزرگی برای موفقیت دیپلماسی کشور و موفقیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشد.

گلرو در خصوص مسائل ایران و آمریکا و موضوع هسته ای گفت: وزیر امور خارجه آمادگی خود را برای مذاکرات هسته ای اعلام کرد که درهای مذاکرات جمهوری اسلامی همیشه باز بوده است زیرا مذاکره ابزار سیاست خارجی است اما طرف آمریکایی قابل اعتماد نیست زیرا به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم این سفر برای ملت ایران خیر و برکت در حوزه امنیت ملی و اقتصادی داشته باشد./انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19915

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.