افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

تهران پیشتاز نوسازی بافت فرسوده است؟ طرح ساخت 100000 خانه جدید

  • کد خبر : 375247
تهران پیشتاز نوسازی بافت فرسوده است؟ طرح ساخت 100000 خانه جدید

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: محمد آیینی در پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن از آغاز عملیات نوسازی 309 هزار و 509 واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور از ابتدای قانون جهش تولید مسکن تا کنون خبر داد و معتقد است: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، استان های مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: محمد آیینی در پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن از آغاز عملیات نوسازی 309 هزار و 509 واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور از ابتدای قانون جهش تولید مسکن تا کنون خبر داد و معتقد است: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، استان های مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد نوسازی مسکن را دارند.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران با بیان اینکه این واحدها در محدوده هدف نوسازی شهری کل کشور توسط مردم و با استفاده از مشوق های مختلف اداری، مالی و عمرانی در حال ساخت است، ادامه داد: بیشترین نیاز کشور به لحظه ای امید است و باید حدود هدف نوسازی یک شهر در استان ها را مرور کرد. زیرا برخی از محله هایی که بیش از 50 درصد نوسازی شده اند باید از بافت خارج شوند. زیرا این محله ها روند نوسازی را طی کرده اند و باید محله های ناپایدار تری جایگزین آنها شود. بنابراین لازم است محدوده مناطق مورد نظر به دقت بررسی شود.

عیانی در خصوص برنامه هفتم توسعه و شاخص های در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده در طول برنامه گفت: در برنامه هفتم توسعه سالانه ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت های ناکارآمد گنجانده شده است و از این حیث می باشد. برنامه ریزی های لازم و سهم استان ها را مشخص خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران تاکید کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه در پایان این برنامه باید 20 درصد از بافت های فرسوده و ناکارآمد کشور کاهش یابد. این بدان معناست که سالانه 7000 هکتار از اراضی فرسوده باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: این موضوع باید در برنامه های سالانه گنجانده شود و اقدامات عملیاتی در این زمینه اتخاذ شود.

در این جلسه منصور استادی، مدیرکل دفتر ستاد ملی نوسازی شهری شرکت نوسازی شهری ایران نیز گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی نوسازی شهری ارائه کرد و گفت: : از ابتدای سال جاری تاکنون ساخت 53 هزار و 973 واحد در محلات در سامانه ثبت شده است. هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر هستند. استان ها در این زمینه

وی افزود: هفته گذشته یک هزار و 433 دستگاه وارد سامانه شد. لازم به ذکر است 738 شهر مصوب داریم که از این تعداد 411 شهر یعنی 56 درصد شهرستان ها اطلاعات مجوزهای صادر شده را در سامانه ثبت می کنند. انتظار داریم این رقم از 70 درصد فراتر رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.