افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

دیوار مشبک را به عنوان جایگزینی جدید برای دیوار پست در ساختمان ها بشناسید

  • کد خبر : 375228
دیوار مشبک را به عنوان جایگزینی جدید برای دیوار پست در ساختمان ها بشناسید

به گزارش بازار، دو روش پرکاربرد مقاوم سازی ساختمان مشبک دیواری و ناودانی دیواری است. اما در سال های اخیر شاهد جایگزینی دیوارهای مشبک با روش های سنتی مانند وال پست ها و میله های تخت فلزی بوده ایم. در واقع تحقیقات نشان داده است و نه راه حل جدید برای جلوگیری از زلزله دیوارهای […]

به گزارش بازار، دو روش پرکاربرد مقاوم سازی ساختمان مشبک دیواری و ناودانی دیواری است. اما در سال های اخیر شاهد جایگزینی دیوارهای مشبک با روش های سنتی مانند وال پست ها و میله های تخت فلزی بوده ایم. در واقع تحقیقات نشان داده است و نه راه حل جدید برای جلوگیری از زلزله دیوارهای غیر سازه ای طبق استاندارد 2800 خواهد بود برای دانستن دلیل چنین مشکلی کافی است این مقاله را مطالعه کنید. کارشناسان گروه Wallmesh ما Wallpost و Wallmesh را برای شما مقایسه خواهند کرد. در این صورت متوجه خواهید شد که چرا استفاده از مش دیوار در اولویت است.

مش دیوار چیست؟

برای درک تفاوت بین دیوار مشبک و دیوار پست، ابتدا باید با ساختار هر یک از این دو سازه آشنا شوید. کامپوزیت های سیمانی تقویت شده با الیاف نساجی مش دیوار نامیده می شوند. دیوار مشبک بین مصالح ساختمانی قرار می گیرد و باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله و جلوگیری از پراکندگی انرژی و آلودگی صوتی به داخل ساختمان خواهد شد. دیوار مشبک همچنین باعث می شود که ساختار ساختمان بتواند فشار بیشتری را تحمل کند. بنابراین در ساختمان های چند طبقه استفاده از شبکه دیواری مزیت محسوب می شود.

گل میخ دیواری چیست؟

یکی از روش های سنتی افزایش استحکام دیوارها وال پست نام دارد. در این روش سازنده برای افزایش مقاومت دیوارهای غیر سازه ای از کلاف های فلزی افقی و عمودی مانند نبشی یا قوطی استفاده می کند. ناودانی های دیواری سنتی در فواصل معینی در امتداد دیوار نصب می شوند و ساختاری یکپارچه و پایدار در داخل دیوار ایجاد می کنند. از آنجایی که در این روش کلاف ها در دو جهت افقی و عمودی بر روی دیوار نصب می شوند، وال پست به دیوار کمک می کند تا در مقابل نیروهایی مانند زلزله و باد در دو طرف عمودی و افقی مقاوم بوده و به راحتی این نیروها را مهار کند.

مقایسه وال مش و وال پست.

اکنون که با هر یک از دو سازه تقویت‌کننده ساختمان آشنا شدید، باید بدانید که دیوار مشبک چه مزایایی نسبت به دیوار پوستی دارد و چرا دیوار مشبک به عنوان جایگزین جدیدی برای دیوار پستی شناخته می‌شود. ادامه با مقایسه وال پست و وال مش. به ما بپیوندید:

استحکام ساختمان

دیوارهایی که با پروفیل مش دیواری تقویت می شوند در برابر زلزله یا هر نوع عامل مخربی نسبت به ناودانی دیواری انسجام و یکپارچگی بسیار بیشتری دارند. در واقع دیوار مشبک توانایی ساختمان در مقابله با انرژی های منفی را در مقایسه با دیوار پست افزایش می دهد.

نصب آسان

مقایسه روش اجرای مش دیواری با ناودانی دیواری کافی است. وقتی Wallmesh را انتخاب می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است مش دیوار گچی یا گچ سیمانی را روی دیوار نصب کنید. سپس دیوار مشبک روی این گچ قرار می گیرد و لایه دوم گچ روی آن نصب می شود. نیازی به اجازه نخواهد بود. اما در Wallpost این روش طولانی تر است. ابتدا باید از کلاف های عمودی و افقی در داخل دیوار استفاده کنید. پروانه ها باید دارای پوشش آنتی اکسیدانی باشند. انجام فرآیند جوشکاری، سوراخکاری بتن و نصب صفحه در داخل بتن ضروری است. اما هنگام نصب دیوار مشبک تمام این مراحل حذف می شود.

سرعت اجرای کار

از آنجایی که نصب دیوار مشبک بسیار آسان است و برای اجرای دیوار مشبک نیازی به استفاده از میلگرد بستر نیست، سرعت اجرای آن بسیار بیشتر است.

پایداری ساختار

یکی از مهمترین مزیت های مش دیوار نسبت به ناودانی دیواری این است که بین گچ سیمانی یا گچی که برای نصب مش دیوار استفاده می شود، با لایه رویی برای نجاری سازگاری دارد. بنابراین، نجاری به مرور زمان ترک نمی‌خورد. اما زمانی که از ناودانی دیواری استفاده می شود، به دلیل وجود تفاوت در ضریب انبساط حرارتی بین مصالح ساختمانی و چکمه ها یا کلاف های ناودانی دیوار، به مرور زمان چوب ها ترک خواهند خورد.

کاهش هزینه ها

برای مدیریت هزینه ها بهتر است شبکه های دیواری را با ناودانی های دیواری جایگزین کنید زیرا 30 تا 40 درصد هزینه ها را کاهش می دهد. در واقع، شما در حال تعویض یک ساختار مقاومتی هستید که کیفیت بسیار بالاتر و هزینه بسیار ارزان تری دارد.

سرعت بالای نصب دیواری

در سیستم دیوار مشبک نسبت به دیوار ناودانی سرعت نصب دیوار چندین برابر افزایش می یابد زیرا وقتی برای نصب دیوار مشبک می رویم وادرها یا کلاف ها، پایه ها، صفحات فلزی و میلگرد از بستر جدا می شوند. تمامی این مراحل زمان بر هستند و به همین دلیل کار گذاشتن روی دیوار را بیشتر از مش روی دیوار زمان بر می کنند.

نیاز به مهارت در اجرا.

برای اجرای وال پست باید یک کارشناس حرفه ای حضور داشته باشد اما در مورد وال مش اینطور نیست. اگر کارگران نیمه ماهر در کنار خود دارید، می توانید به راحتی مش دیواری را روی دیوارها نصب کنید.

حرف آخر

همانطور که از این مقاله می بینید، امروزه دیوار مشبک به عنوان بهترین جایگزین برای ناودانی های دیواری شناخته می شود. مزایای مش دیواری باعث افزایش کارایی آن شده است. اما اگر بتوانید بهترین نتیجه را از دیوار مشبک بگیرید، در صورتی که کیفیت سازه دیوار مشبک بالا باشد و نگرانی بابت نصب آن نداشته باشید. برای این کار می توانید روی کمک گروه وال مش حساب کنید. این مجموعه بهترین اجزا برای نصب و اجرای دیوارهای مشبک از جمله گچ و پروفیل دیوار مشبک قیمت بسیار مناسبی را به شما ارائه می دهد. از طرفی می توانید نصب و اجرای شبکه دیواری را به این گروه بسپارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.