افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

در زیارت جامع کبیره دوره امام شناسی وجود دارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 375221
در زیارت جامع کبیره دوره امام شناسی وجود دارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در دیدارهای هفتگی روز سه شنبه خود در مسجد امیر چندیست به بحث رفت و آمد مردم کوفه و بررسی جامعه کوفه در مقاطع مختلف پرداختند. وی در یکی از این دیدارها به تاریخچه منطقه کوفه قبل از اسلام پرداخت و گفت: بحثی که در مورد […]

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در دیدارهای هفتگی روز سه شنبه خود در مسجد امیر چندیست به بحث رفت و آمد مردم کوفه و بررسی جامعه کوفه در مقاطع مختلف پرداختند. وی در یکی از این دیدارها به تاریخچه منطقه کوفه قبل از اسلام پرداخت و گفت: بحثی که در مورد جامعه شناسی مردم کوفه مطرح کردیم به زمان تأسیس کوفه در سال 17 هجری قمری برمی گردد، اما منطقه کوفه کوفه نیز پیش از اسلام پیشینه دارد و اولین کسی که در منطقه کوفه مسجد بنا کرد، آدم، در آنجا بوده است، بنابراین این منطقه مقدس است و عبادتگاه نوح، ابراهیم، ​​خضر، ادریس و یونس بوده است. . با گذشت زمان و با فاصله کمی از این منطقه، مسجدی به نام مسجد سهله ساخته شد که بین سالهای 36 تا 40 هجری توسط مسلمانان ساخته شد.

هیچکس از کوفه بهره ای نبرده است

وی افزود: کوفه محل اجتماع اقوام است و اعراب با حدود چهل قبیله بیشترین جمعیت را دارند و اتفاقاً بیشترین آسیب به دین خدا به دلیل قبیله گرایی بوده است. اسلام به دنبال ایجاد وحدت در جامعه و تشکیل ملت واحد است اما سیاستمداران به دنبال تجزیه جامعه هستند. بنابراین وقتی از کوفه صحبت می کنیم، از این طیف از ملیت ها صحبت می کنیم. از نظر اعتقادی، هیچ وحدتی در میان این ترکیب نژادی وجود ندارد: مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و مجوس. مسلمانان که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند، از نظر ثروت در اقلیت هستند، زیرا ثروت در دست یهودیان و مسیحیان است. همه این عوامل بر روندهایی که همیشه در کوفه ابتر باقی می ماند تأثیر می گذارد. نه تنها امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، بلکه مختار نیز از این عوامل بی بهره بودند. از کوفه فقط یک نفر سود می برد، یعنی نازنین امام عصر(عج) چون جامعه را به هم می پیوندد.

شرح چهار شیعه در کوفه

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با اشاره به اینکه حتی تشیع نیز در کوفه پراکنده بود، ادامه داد: گروهی از شیعیان کوفه شیعه سیاسی بودند، کسانی که امیرالمؤمنین را بهترین این سه نفر می دانستند. البته اینطور نیست که حقیقت را بدانند، بلکه فقط ظلم ستیزی امیرالمومنین (ع) برایشان مهم بود. گروه دیگر شیعیان حبیکسانی بودند که از دوستان اهل بیت بودند اما به دستور پیامبر اکرم (ص) از آنان اطاعت نکردند. دسته سوم شیعیان مذهبی بودند که اهل بیت را در مسائل دینی داناترتر از دیگران می دانستند. در میان شیعیان کوفه، تنها گروهی که به کرامت اهل بیت و امامت ایشان معتقد بودند، شیعیان مذهبی بودند که بخش کوچکی از جمعیت شیعه را تشکیل می دادند. ویژگی بارز شیعیان زیارت دینی جامعه کبیره است که شامل اعتقاد به امامت و یک دوره تحصیلی امام است.

امامت، مایه امنیت در برابر تفرقه.

حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد: این فراز از زیارت جامعه کبیره که می فرماید: «کسی که نزد شما آمد نجات یافت» به این معناست که ما باید نزد امام برویم و امام هرگز به سراغ ما نمی آید. شأن امام، کرامت کعبه است که به سوی آن بروند، نه اینکه به سوی آنها بیاید. در جای دیگری از این دعا آمده است: «کسی که نزد تو نیاید مذموم است، زیرا تو حجت امت اسلامی هستی، در معارف دینی مکرر گفته شده که هر چه بر امت گذشته گذشت، برای آن نیز خواهد آمد. ” “. امت اسلامی اگر ناقه صالح حجت امت ثمود است، امامت نیز حجت امت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد به این دوازده وجود استثنایی کار بسیار سختی است، گفت: خیلی ها اهل بیت را دوست دارند، اما از آنها دفاع نمی کنند. مهمترین ویژگی اعتقاد شیعه تبر است. هر کس به مقام این خاندان طمع کند، حتی اگر شهامت رایج اصحاب سقیفه را نداشته باشد، مورد تکفیر شیعه است، خواه ابوحنیفه و یا امام شافعی، می فرماید: حضرت زهرا فرمود: خداوند قرار داده است. امامت مایه امنیت از تفرقه یعنی تکفیر از حق است و این بدان معناست که مقام و جایگاه امامت جز وجود نازنین معصومین شایسته احدی نیست.

نوع بهشت ​​مذهبی شیعیان با بقیه فرق دارد

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی تصریح کرد: من و شما با عمل خود بهشت ​​را می سازیم نه با عمل بلکه با عمل. رسول خدا فرمود: هر كه بخواهد در عدنى كه پروردگارم مهيا كرده است زندگى كند، بايد ولايت على را بعد از من بپذيرد و از امامان بعد از او پيروى كند. متأسفانه در تمام ادوار تاریخ اسلام، تعداد شیعیان مذهبی بسیار اندک بوده است. این شیعیان خود به دو دسته تقسیم می شوند: شیعیان عادی و شیعیان ممتاز. اینکه من مدام اصرار می کنم که در صحبت های من کاری انجام دهید به این دلیل است که ما می خواهیم از این طبقه به طبقه ممتاز شیعیان ارتقا پیدا کنیم. این گروه صمیمانه و عملاً از ائمه حمایت می کنند، اما شیعیان معمولی که علاقه زیادی به ائمه دارند، هنگام امتحان از اهل بیت حمایت نمی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.