افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان در میدان پیروز شدند

  • کد خبر : 375116
جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان در میدان پیروز شدند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین دلایل آغاز جنگ تحمیلی به دو عامل «گفتمان جدید» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مواجهه با نظام فاسد و دروغین حاکمیت اشاره کردند. . جهانیان گفت: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از میهن، دین و جهاد در سبیل الله بود که اسلام را برای ملت ایران زنده و […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین دلایل آغاز جنگ تحمیلی به دو عامل «گفتمان جدید» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مواجهه با نظام فاسد و دروغین حاکمیت اشاره کردند. . جهانیان گفت: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از میهن، دین و جهاد در سبیل الله بود که اسلام را برای ملت ایران زنده و عزیز کرد و روحیه معنوی را در کشور ارتقا داد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز دیدار کردند. هزاران جانباز و فعال دفاع مقدس و مقاومتایشان با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، مبارزات و موقعیت نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب الله لبنان را نوعی جهاد در دوران دفاع مقدس توصیف کردند. تاکید کرد: با وجود حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه، جانب جهاد در راه خدا و به فضل الهی بوده است. برنده جبهه مقاومت و حزب الله در این سناریو خواهند بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ابتدا علت جنگ هشت ساله را تشریح کردند.
رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مخاطب این سخنان همه به ویژه نسل جوان هستند، در تبیین علت شروع جنگ علیه ملت ایران در سال 59، گفتند: دلیل حمله به مرزهای ایران نبود. مخصوص صدام و حزب بعث، اما رهبران نظم جهانی آن روز، یعنی آمریکا، شوروی و پیروان آنها نیز دلایل زیادی برای حمله داشتند.

وی علت دشمنی ابرقدرت ها با انقلاب بی نظیر مردمی ایران را اندیشه و پیام جدید طاقت فرسا این انقلاب برای آنها دانست و افزود: دلیل دشمنی آنها این بود که انقلاب اسلامی فریاد آشکاری در برابر باطل بود. و نظم ویرانگر حاکم بر جهان و نظام سلطه که همان تقسیم است. جهان در معرض سلطه و سلطه و تحمیل فرهنگ و نظر سلطه گران به کشورهای دیگر بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دیکتاتورها نمی‌توانند گفتمان جدید انقلاب اسلامی را که برای ملت‌ها جذاب و قابل توسعه است تحمل کنند، خاطرنشان کردند: آنها منتظر فرصت بودند تا به ایران و صدام که مردی جاه‌طلب، حریص و گستاخ بود حمله کنند. . او که فردی ظالم و بی پروا بود به قدرت ها فرصت داد و با تحریک آنها به ایران حمله کرد.

وی با اشاره به اظهارات عده ای در داخل مبنی بر شرارت و عصبانیت جمهوری اسلامی با همه دنیا، گفت: اگر قصدشان قطع رابطه سیاسی و اقتصادی با دنیا باشد، به وضوح خلاف واقعیت است، زیرا امروز چنین است. در ارتباط و تعامل با کشورها. نیمی از جمعیت جهان در آن کشورها زندگی می کنند، اما اگر خشونت آمیز بودن به معنای مخالفت با نظم سیاسی نظام سلطه باشد، این درست است و ما مانند انقلاب اول با نظام سلطه هستیم که غربی ها و متحدان هستند. او در رأس آنها قرار دارد. ما آشکارا مخالف آن هستیم و این مخالفت را اعلام می کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز به برکت جایگاه و حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف، جرأت حمله به مرزهای ایران را ندارند، افزودند: امروز به گونه‌ای دیگر به شیطنت و لجاجت می‌پردازند. و از ابتدا باید فهمید که علت خصومت ها، هیچ بهانه ای مانند انرژی هسته ای و حقوق بشر و حقوق زنان وجود ندارد، بلکه برخلاف لفاظی های جدید جمهوری اسلامی علیه نظم فاسد جهانی است و این مخالفت ها خواهد بود. تا مردم و نظام اسلامی حرف زور او را نپذیرند که البته حرف زور او را قبول ندارند حل نمی شود. ما هم نخواهیم کرد.

علاوه بر جاذبه سیاسی نظام اسلامی، یعنی مخالفت با نظام غلط جهانی، جاذبه معنوی آن یعنی ایمان الهی را در جذب ملت ها و جوانان کشورهای جهان و نیز مؤثر می دانستند. ترساندن حاکمان و در قسمت دوم سخنان خود یعنی گزارش جنگ فرمودند: گزارش جنگ یک گزارش توصیفی است یعنی بیانگر وضعیت ارتش دشمن اعم از تجهیزات و سازماندهی کامل، پشتیبانی مستمر آمریکا. . ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی و اروپا به صدام، انتقال اطلاعات میدانی توسط ایالات متحده و تامین مالی برخی از دولت های همسایه.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وضعیت نامناسب کشورمان از نظر تجهیزات نظامی و سازمان‌دهی رزمی در ابتدای جنگ، خاطرنشان کردند: بر اساس پیش‌بینی‌ها و قوانین عادی و مادی، متجاوز باید ظرف یک یا چند هفته به تهران می‌رسید، اما پس از یک سال، با فتوحات درخشان، نیروهای ما که در آغاز جنگ از قدرت کافی برخوردار نبودند، ضربه مهلکی به ارتش مجهز صدام وارد کردند و پس از هشت سال از مرزهای کشور بیرون رانده شدند. این پیروزی ایمان و مبارزه بود.

وی نوع دیگری از گزارش جنگ را که مهمتر از گزارش توصیفی است، گزارش توجیهی جنگ خواند و با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی نسل جوان از هر دو نوع گزارش جنگ، گفت: بر اساس این گزارش، جنگ فقط برای دفاع از وطن نبود، بلکه دفاع از وطن یک ارزش است، اما موضوع جنگ برتر از این ارزش بود، یعنی دفاع از اسلام و عمل به دستورات قرآن که در ادبیات اسلامی چنین است. به نام جهاد. در راه خدا

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه دفاع مقدس، انقلاب و اسلام را زنده نگه داشت و با دوست داشتن ملت ایران، روحیه معنویت را در کشور ترویج داد، افزودند: در نتیجه همه جبهه ها به عبادتگاه، نماز، توسل، نیمه شب تبدیل شد. فریادها و خدمات ریا شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: با این روحیه بود که با وجود سختی‌های فراوانی که ملت ایران در جنگ هشت ساله متحمل شد، خداوند متعال سربلندی، پیروزی و پیروزی خود را نصیب کشور این ملت کرد.

رهبر انقلاب در ادامه وقایع فلسطین و لبنان را از حوادث دوران دفاع مقدس و نمونه جهاد در راه خدا برشمردند و گفتند: یک کشور اسلامی یعنی فلسطین توسط بدترین ها غصب شده است. کافران در دنیا و آخرین حکم و شریعت این است که همه تلاش کنند فلسطین و مسجد الاقصی را به صاحبان اصلی خود بازگردانند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: حزب الله لبنان که غزه از آن محافظت می کند و در معرض حوادث تلخ قرار دارد، به عشق خدا می جنگد.

وی با اشاره به شباهت دیگر این نبرد با جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: در این نبرد دشمن ناباور و خبیث بیشترین تجهیزات را در اختیار دارد و آمریکا پشت آن است و آمریکایی ها ادعا می کنند که از آن بی خبرند. اقدامات صهیونیست ها و دخالتی در آنها ندارند. مشکلی ندارند، خلاف واقعیت است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی پول، سلاح و تبلیغات جهانی دارد، گفتند: تجهیزات و امکانات مجاهدین و مجاهدین بسیار کمتر از طرف مقابل است، اما طرف پیروز مجاهد است. به نام خدا، یعنی مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان.

حضرت آیت الله خامنه ای علت پیروزی جبهه مقاومت را اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با کشتار دسته جمعی زنان و کودکان بیگناه و بمباران مدارس و بیمارستان ها دانستند و افزودند: اگر رژیم صهیونیستی توانسته بود بر رژیم صهیونیستی پیروز شود. نیروها مبارزان در غزه، کرانه باختری و لبنان برای تلاش برای پیشرفت و تعالی نیازی به این نوع جنایت نداشتند.

وی ضربات وارده به نیروهای مقاومت و شهادت اعضای موثر و ارزشمند حزب الله لبنان را ضایعه ای برای این گروه قهرمان دانست و افزود: این موارد خساراتی نیست که حزب الله را به زمین بزند، زیرا قدرت سازمانی و نظامی حزب الله لبنان است. و اقتدارشان خیلی بالاتر از اینهاست.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: جبهه مقاومت تا امروز پیروز بوده و به فضل الهی پیروزی نهایی نیز متعلق به این جبهه خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش آخر سخنان خود را به یادآوری مهمی درباره مشکلات داخلی اختصاص دادند و با تأکید بر اینکه رزمندگان و مجاهدان ما برای جلوگیری از برافراشتن پرچم دشمن در مرزهای کشور، جان خود را فدا کردند و عزادار شدند ملت ایران این فداکاری ها را نمی پذیرد که پرچم های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه های خصمانه آن توسط افراد ذی نفوذ و فریب خورده کشور و نهادهای مختلف برافراشته شود.

وی مسئولان دستگاه های مختلف به ویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، مطبوعات، صدا و سیما را مواظب نفوذها دانست و افزود: باید هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن شکست خورده ما. رزمندگان در مرزها بتوانند به داخل کشور حمله کنند. انواع ترفندها و ترفندها برای پیشبرد کار و توطئه شما.

در ابتدای این دیدار 6 نفر از خانواده معظم شهدا و فعالان عرصه فرهنگ دفاع مقدس در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت، تاثیر آن بر حوزه کاری خود، راه های گسترش این فرهنگ و همچنین بیان کردند. به عنوان برخی از مشکلات و دغدغه های شهدا.
سردار بهمن کارگر، مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز گزارشی از اقدامات این بنیاد ارائه کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.