افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

مشاوران ترامپ با مقامات خارجی در نیویورک دیدار کردند

  • کد خبر : 374985
مشاوران ترامپ با مقامات خارجی در نیویورک دیدار کردند

آفتاب نیوز: برخی از مشاوران دونالد ترامپ در حالی با مقامات خارجی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار می کنند که دوستان و متحدان آمریکا به دنبال درک معنای پیروزی ترامپ در انتخابات پنجم نوامبر برای سیاست خارجی آمریکا هستند. بر اساس این گزارش، مشخص نیست این مشاوران با چه مقاماتی […]

آفتاب نیوز:

برخی از مشاوران دونالد ترامپ در حالی با مقامات خارجی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار می کنند که دوستان و متحدان آمریکا به دنبال درک معنای پیروزی ترامپ در انتخابات پنجم نوامبر برای سیاست خارجی آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست این مشاوران با چه مقاماتی دیدار کرده اند و همچنین بر سر برنامه دیدار آنها توافق نشده است. علاوه بر این، موضوعات تحت پوشش مشخص نیست.

مشاوران سیاست خارجی ترامپ عموماً گفتند که مراقب بودند سیاست های خاصی را در گفتگوهای خصوصی خود وارد نکنند و یا حتی چیزی نگویند که دولت کنونی را مورد تردید قرار دهد.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند رابرت اوبراین، چهارمین و آخرین مشاور امنیت ملی ترامپ، میزبان دیپلمات های ارشد خارجی در هتلی در منهتن بود. انتظار می رود مایک پمپئو، رئیس سابق سیا و وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران ترامپ نیز میزبان دیگر مقامات و دیپلمات های خارجی باشد.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی ترامپ در پاسخ به سوالی درباره این خبر، هیچ اشاره ای به دیدار مقامات خارجی با مشاوران ترامپ نکرده است. نماینده پمپئو در این باره چیزی نگفته است.

علاوه بر این، یکی از مشاوران امنیت ملی سابق ترامپ که خواست نامش فاش نشود، گفت که او هر روز با شش درخواست از سوی مقامات خارجی روبرو می شود که بیشتر آنها از سوی مقامات کشورهای اروپای مرکزی و شرقی بوده است.

در همین حال، دو منبع آگاه گفتند که ترامپ در هفته‌های اخیر ارتباط خود با رهبران خارجی را محدود کرده است. برخی از مشاوران ترامپ از او خواستند تا برای تمرکز بر فعالیت های انتخاباتی خود و پرهیز از تیترهای منفی غیرضروری در روزهای پایانی انتخابات، برخی از این جلسات را رد کند.

طبق اعلام ستاد انتخاباتی ترامپ، نامزد جمهوری خواهان قرار بود با رئیس جمهور لهستان دیدار کند، اما کنفرانس مطبوعاتی مشترک لغو شد.

ترامپ هفته گذشته از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند و دیدار احتمالی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در هفته جاری خبر داد. جلساتی که هنوز برگزار نشده است.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 دیروز اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می خواهد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایالات متحده پیروز شوند.

نامزد جمهوری خواه در گردهمایی در غرب پنسیلوانیا افزود: “من فکر می کنم زلنسکی بزرگترین تاجر تاریخ است. هر بار که به کشور ما می آید 60 میلیارد دلار می گیرد.” او می خواهد دموکرات ها در این انتخابات پیروز شوند، اما من این کار را به گونه ای دیگر انجام خواهم داد، برای صلح کار خواهم کرد.

ترامپ بارها ادعا کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، ظرف چند ساعت به جنگ اوکراین پایان خواهد داد.

در حالی که ترامپ هفته گذشته گفت که احتمالاً با زلنسکی دیدار خواهد کرد، یک منبع نزدیک به ترامپ گفت که با وجود اینکه رئیس جمهور اوکراین در نیویورک است، هیچ برنامه ای برای دیدار این دو سیاستمدار انجام نشده است.

بر اساس این گزارش، واشنگتن و متحدانش از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده اند و در عین حال تحریم های متعددی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

ترامپ پیوسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین را هدر دادن پول آمریکا خوانده و از گفتن اینکه می‌خواهد اوکراین پیروز شود، خودداری کرده است. علاوه بر این، ترامپ و زلنسکی در ماه ژوئیه تماس تلفنی داشتند، اما از زمان ریاست جمهوری ترامپ از سال 2017 تا 2021، آنها تماس تلفنی نداشته اند. برخورد مستقیم با یکدیگر

زلنسکی پیش از این گفته بود که نمی‌تواند پیش‌بینی کند که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر چه خواهد کرد، اما ابراز امیدواری کرد که جمهوری‌خواهان به حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهند.

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی های جدید انجام شده توسط نیویورک تایمز و کالج سینا نشان می دهد که دونالد ترامپ در میان رای دهندگان احتمالی در ایالت های رقابتی آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی از کامالا هریس پیشی گرفته است.

این سه ایالت جزو 7 ایالت کلیدی آمریکا هستند که در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نقش تعیین کننده ای دارند.

اما نتایج نظرسنجی NBC نشان می دهد که کامالا هریس، نامزد دموکرات، با 5 درصد از نامزد جمهوری خواهان، دونالد ترامپ پیشی دارد.

در همین حال، نتایج نظرسنجی دیگری که توسط CBS انجام شده است نشان می دهد که هریس در میان رای دهندگان احتمالی با 52 درصد در مقابل ترامپ 48 درصد پیشتاز است. حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.