افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

قیمت جهانی نفت کاهش یافت نفت برنت ۷۴ دلار و ۹۶ سنت شد

  • کد خبر : 374846
قیمت جهانی نفت کاهش یافت نفت برنت ۷۴ دلار و ۹۶ سنت شد

به گزارش بازار به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند. نفت دیروز پس از اعلام محرک اقتصادی برای چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان و همچنین انتشار گزارش هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام و سوخت در آمریکا افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال […]

به گزارش بازار به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند. نفت دیروز پس از اعلام محرک اقتصادی برای چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان و همچنین انتشار گزارش هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام و سوخت در آمریکا افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 21 سنت معادل 0.28 درصد کاهش به 74 دلار و 96 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با قیمت 27 سنت معادل 0.38 درصد، تا 71 دلار و 29 سنت معامله می شود.

پس از اعلام چین در مورد بزرگترین محرک اقتصادی از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا و همچنین کاهش نرخ بهره، قیمت نفت روز سه شنبه حدود 1.7 درصد افزایش یافت.

اما تحلیلگران هشدار داده‌اند که برای تقویت اعتماد به دومین اقتصاد بزرگ جهان به کمک‌های مالی بیشتری نیاز است و تاثیر اولیه این اخبار بر قیمت نفت را کاهش می‌دهد.

اما کاهش ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا تا حدودی از بازار حمایت کرده است.

بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته 4.34 میلیون بشکه، ذخایر بنزین 3.44 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 1.12 میلیون بشکه کاهش یافت.

تشدید مناقشه خاورمیانه بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی نیز از قیمت نفت خام حمایت کرده است. تبادل حملات موشکی بین دو طرف نگرانی‌ها را در مورد گسترش جنگ در این منطقه بزرگ نفت‌خیز افزایش داده است.

از سوی دیگر، طوفانی که سواحل خلیج آمریکا را تهدید می کرد، مسیر خود را به سمت فلوریدا تغییر داده و از مناطق تولید نفت و گاز ایالات متحده در نزدیکی تگزاس، لوئیزیانا و می سی سی پی دور شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.