افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

افزایش 16 درصدی عرضه به بازار داخلی توسط فولاد خوزستان در نیمه اول سال 1403

  • کد خبر : 374811
افزایش 16 درصدی عرضه به بازار داخلی توسط فولاد خوزستان در نیمه اول سال 1403

شرکت فولاد خوزستان در نیمه نخست سال جاری در مجموع یک میلیون و 136 هزار و 400 تن محصول را در بازار داخلی (شامل شمش فولاد، میله آهن و آهن اسفنجی) به شفاف ترین شکل ممکن و از طریق تالار صنعتی بورس کالا به فروش رساند. که معادل حدود 157 هزار تن معادل 16 می […]

شرکت فولاد خوزستان در نیمه نخست سال جاری در مجموع یک میلیون و 136 هزار و 400 تن محصول را در بازار داخلی (شامل شمش فولاد، میله آهن و آهن اسفنجی) به شفاف ترین شکل ممکن و از طریق تالار صنعتی بورس کالا به فروش رساند. که معادل حدود 157 هزار تن معادل 16 می باشد که این درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است. این رشد در تامین نیازهای داخلی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و تلاش فراوان کارکنان فولاد خوزستان در حالی رخ داد که هزینه های کسری برق به صورت غیرحرفه ای و ناعادلانه به بزرگترین تولیدکننده فولاد در جنوب کشور تحمیل شد. برنامه های توسعه فولاد خوزستان در سال های اخیر به ویژه بهره برداری از بزرگترین مگا ماژول آهن اسفنجی ایران و منطقه در زمستان سال گذشته (کارخانه آهن اسفنجی زمزم 3)، عاملی بود که باعث شد فولاد خوزستان بتواند تا حدودی تولید خود را کاهش دهد. در بخش فولاد با افزایش تولید در بخش آهن جبران خواهد شد. همچنین در نیمه اول سال جاری، شرکت فولاد خوزستان با وجود اینکه محدودیت مصرف برق بیشتر از سایر تولیدکنندگان فولاد در کشور بود، پیشتاز خود را در بازار شمش فولاد ایران حفظ کرد و بزرگترین تامین کننده بازار بیلت ایران بود. . در نیمه نخست امسال در مجموع دو میلیون و 997 هزار و 873 تن شمش فولاد در بورس کالا معامله شد که 100 هزار و 489 تن آن متعلق به شرکت فولاد خوزستان بود. در واقع فولاد خوزستان 16.3 درصد از بازار شمش فولاد ایران را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داد و همچنان پیشتاز بازار شمش فولاد کشور باقی ماند. فولاد خوزستان در نیمه اول سال جاری در حالی که به دلیل محدودیت های برق در بخش فولاد تحت فشار شدیدی قرار داشت، تلاش کرد بر افزایش تولید در واحدهای احیای مستقیم تمرکز کند. این امر باعث شد تا حجم معاملات آهن اسفنجی فولاد خوزستان در نیمه نخست امسال با جهش شگفت انگیز 161 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 300 هزار و 490 تن برسد. کل حجم معاملات آهن اسفنجی و بریکت در بورس کالا در نیمه نخست امسال 850 هزار و 869.5 تن بوده و شرکت فولاد خوزستان با کمک مگادل زمزم 3، 4.8 درصد از آهن اسفنجی کشور را در اختیار دارد. . بازار برای اولین بار در تاریخ فولاد خوزستان است که این شرکت چنین جایگاه قدرتمندی را در بازار آهن اسفنجی کشور به خود اختصاص می دهد.

همچنین در نیمه نخست امسال حجم معاملات آهن اسفنجی گروه فولاد خوزستان (شامل شرکت های فولاد خوزستان، شادگان فولاد و قائنات فولاد) در بورس کالا به یک میلیون و 236 هزار و 850 تن رسید و گروه فولاد خوزستان در سال 21 سهم عمده ای داشت. /21 1 درصد بازار آهن اسفنجی ایران.
همچنین گفتنی است، فولاد خوزستان در نیمه نخست امسال 157 هزار تن از نیازهای بازار فولاد ایران را تامین کرده و سهم این شرکت از کل معاملات تختال در بورس محصولات اساسی بوده است .

بی شک اعمال محدودیت های ناعادلانه و نادرست برق برای صنایع مادر و اشتغال زا زیان های جبران ناپذیری را به همراه داشته است و اگر این محدودیت ها وجود نداشت، فولاد خوزستان در سال جاری رکوردهای درخشانی را ثبت می کرد. با وجود این محدودیت ها که شدت آن برای فولاد خوزستان بی سابقه بود و باعث شد این شرکت در نیمه نخست امسال 700 هزار تن از تولید فولاد خود را از دست بدهد، فولاد خوزستان تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بازار داخلی را به بهترین نحو تامین کند. ، در مواجهه با چالش ها و محدودیت ها موفق به نظر می رسید.

لازم به ذکر است فولاد خوزستان علیرغم تمامی محدودیت ها توانسته است علاوه بر تامین داخلی بیش از 380 هزار تن محصول را به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادر کرده و به تامین نیاز ارزی کشور کمک کند.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.