افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

شعله خاور میانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

  • کد خبر : 374751
شعله خاور میانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

آفتاب نیوز: درگیری فزاینده بین اسرائیل و حزب الله، تلاش های جو بایدن برای کاهش تنش ها در خاورمیانه را تهدید می کند و گزینه های او برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی را کاهش می دهد. به گزارش سی ان ان، در حالی که بایدن آخرین سخنرانی خود […]

آفتاب نیوز:

درگیری فزاینده بین اسرائیل و حزب الله، تلاش های جو بایدن برای کاهش تنش ها در خاورمیانه را تهدید می کند و گزینه های او برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی را کاهش می دهد.

به گزارش سی ان ان، در حالی که بایدن آخرین سخنرانی خود را در سازمان ملل ایراد کرد، بحران بین حزب الله و اسرائیل بر تلاش های او برای بهبود میراث سیاست خارجی خود سایه انداخته است. بدون امید به آتش‌بس در غزه، بایدن با پرسش‌های جدیدی در مورد رویکرد خود به مناقشه نزدیک به یک سال مواجه است.

مقامات کاخ سفید با نگرانی حملات هواپیماهای اسرائیلی به اهدافی در لبنان و پرتاب موشک ها و پهپادهای حزب الله به شمال سرزمین های اشغالی را در آخر هفته تماشا کردند. همانطور که بایدن با رهبران آسیا و اقیانوسیه دیدار کرد، بحران در بخش دیگری از جهان در حال گسترش بود و رئیس جمهور و دستیارانش از نزدیک اوضاع را زیر نظر داشتند.

مشاوران بایدن اکنون خطر تشدید تنش را جدی و واقعی می دانند و روزانه با مقامات اسرائیلی در تماس هستند. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «تهدید تشدید تنش واقعی است و از 7 اکتبر وجود داشته است. در برخی لحظات این خطر بیشتر احساس می شود و فکر می کنم ما در یکی از آن لحظات هستیم.

بایدن روز یکشنبه با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در خاورمیانه، بار دیگر بر دیدگاه خود مبنی بر امکان توافق آتش بس میان اسرائیل و حماس تاکید کرد که مقامات آمریکایی معتقدند تنش ها در منطقه کاهش می یابد. وی به خبرنگاران گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای جلوگیری از یک جنگ گسترده تر انجام خواهیم داد و همچنان سخت کار می کنیم.

این خوش بینی امیدهای ضعیف مقامات کاخ سفید برای دستیابی به توافق قبل از پایان دولت بایدن را کمرنگ کرده است.

رئیس جمهور و مقامات ارشد امنیتی نظامی در سال گذشته سعی کرده اند از گسترش جنگ غزه به درگیری های منطقه ای گسترده تر جلوگیری کنند و جبهه شمالی با لبنان دغدغه اصلی آنها است.

آموس هوخشتاین، مشاور ارشد کاخ سفید، در ماه‌های اخیر مشغول تلاش برای جلوگیری از گشودن جبهه دوم در شمال بوده است. با این حال، هیچ تماس تلفنی در سطح بالا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل وجود نداشته است و قرار نیست بایدن در سفر آخر هفته خود به ایالات متحده با نتانیاهو ملاقات کند.

سالیوان به خبرنگاران گفت: «در حالی که خطر تشدید تنش جدی است، هنوز راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها وجود دارد». ما واقعاً معتقدیم که مسیر روشنی برای توقف خصومت‌ها و راه‌حلی پایدار وجود دارد که احساس امنیت را در هر دو طرف مرز ایجاد می‌کند و ما هر کاری که بتوانیم برای تحقق این امر انجام خواهیم داد.»

در حالی که رهبران جهان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گرد هم می آیند، برخی از مقامات ایالات متحده نگرانند که این نشست جهانی به تنش ها در خاورمیانه دامن بزند. نگرانی ها بر این اساس بوده است، در حالی که تمام دنیا می بینند که کشورهای جهان در مورد این درگیری چه خواهند گفت.

مقامات ایالات متحده اغلب مجمع عمومی سازمان ملل متحد را فرصتی برای جلب حمایت جهانی از تلاش های مهم ایالات متحده، مانند حمایت از اوکراین در برابر روسیه می دانند و نگرانی مقامات ایالات متحده در سال جاری بی سابقه است. مقامات آمریکایی به ویژه در حال آماده شدن برای دولت های بیشتری هستند تا فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسند. حتی اگر دولت های بیشتری فلسطین را به رسمیت نشناسند، به کشورهایی مانند نروژ، اسپانیا و ایرلند که قبلاً این کار را انجام داده اند، نگاه می کنند.

ایالات متحده همچنین به سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و احتمالاً سخنرانی نتانیاهو در صورت حضور در این نشست که هنوز در حال بررسی است، توجه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.