افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

برنامه های گذشته بنیاد ملی نخبگان رها نمی شود – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 374634
برنامه های گذشته بنیاد ملی نخبگان رها نمی شود – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظهر سه شنبه در دیدار با دانشگاهیان و نخبگان استان قم، تسلیت گفت. مرگ چند تن از کارگران معدن طبس گفتند: این حادثه ناشی از بی احتیاطی است و باید در خصوص ایمنی معادن هوشیاری بیشتری به خرج داد و […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظهر سه شنبه در دیدار با دانشگاهیان و نخبگان استان قم، تسلیت گفت. مرگ چند تن از کارگران معدن طبس گفتند: این حادثه ناشی از بی احتیاطی است و باید در خصوص ایمنی معادن هوشیاری بیشتری به خرج داد و به همه خانواده های داغدار تسلیت گفت. می تواند من می گویم.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان نیز حملات رژیم قدس اشغالی علیه لبنان را محکوم کرد و از شهادت چند تن از رزمندگان مقاومت و مردم این کشور ابراز تاسف کرد.

وی افزود: نخبگان علمی کشور از سال گذشته در سالگرد شهید دکتر مصطفی چمران، روز ملی نخبگان را نامگذاری کردند و نخبگان با رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

افشین در ادامه تصریح کرد: ما از مسائل مربوط به دانشگاه علوم پزشکی از جمله پالایشگاه پلاسما حمایت می کنیم، اما باید برنامه ها را نگاه کنید و تا زمانی که نیاز جدیدی پیش بیاید و یا تکنولوژی به کار رفته در آن متفاوت باشد، از طرح حمایت کنید.

وی با بیان اینکه منابع ما محدود است و سعی می کنیم عینی باشیم، افزود: تجهیزات برای دانشگاهی خریداری می شود که آن تجهیزات در هیچ دانشگاه دیگری موجود نباشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: شرکت هایی که با دانشگاه ها قرارداد توسعه امضا کنند از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیمی از دانشگاه های کشور جذب سرمایه گذاری کردند یعنی 10 همات و این نشان از عدم ورود جدی دانشگاه به صنعت دارد.

افشین گفت: قانون مشخص می کند که آیا شرکت های بزرگ برای تحقیق، توسعه و فناوری هزینه می کنند یا خیر. هزینه مالیات شما محسوب می شود.

وی افزود: در وزارت دادگستری به این معناست که به همه دانشگاه ها باید یک اعتبار پرداخت شود اما در بنیاد ملی نخبگان به طور اختصاصی هزینه می کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: در خصوص تقویت ارتباط با نخبگان حوزوی و حوزویان تفاهم نامه ای منعقد شده است. من با حضور آیت الله اعرافی مدیر سمینارها به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه طرح شهید احمدی روشن رها نشده است، افزود: معتقدم روند معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور روندی مستمر است و تمامی اقدامات انجام شده در گذشته قابل تقدیر بوده است. در حال جستجو ما برنامه ها را لغو نمی کنیم، اما برنامه های خوب تقویت و انرژی می گیرد و از این نظر نخبگان و ذینفعان باید نظر بدهند

افشین تصریح کرد: المپیادهای علوم انسانی مورد توجه قرار می گیرد و معتقدیم باید به آن توجه ویژه شود. من هم در این زمینه و هم در حوزه هنری باید انجام شود.

وی با بیان اینکه پروژه ها باید با بودجه تعیین شده منطبق باشد، تصریح کرد: پروژه های وزارت علوم نیاز به بودجه بالایی دارد بنابراین از نظر بودجه قابل اجرا نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان گفت: در چارچوب برنامه هفتم توسعه اساسنامه آن در حال تدوین است و آماده دریافت نظرات نخبگان هستیم.

وی با بیان اینکه تضعیف اعتبارات یکی از چالش های معاونت علمی و فناوری است، افزود: دانشگاه ها باید بر جذب دارایی های نامشهود تمرکز کنند در غیر این صورت حمایت لازم را نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.