افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

پزشکان سازمان ملل: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم

  • کد خبر : 374625
پزشکان سازمان ملل: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود بیزیکیان در ابتدای سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل یاد و خاطره شهید رئیسی را گرامی داشت. وی گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم و فقر در جهان و منطقه حاکم باشد، جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت. متن کامل بیانات رئیس جمهور را بخوانید؛ آغاز هفتاد و […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود بیزیکیان در ابتدای سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل یاد و خاطره شهید رئیسی را گرامی داشت.

وی گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم و فقر در جهان و منطقه حاکم باشد، جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.

متن کامل بیانات رئیس جمهور را بخوانید؛

آغاز هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و انتخاب شایسته جناب عالی را تبریک می گویم و امیدوارم موضوع مهم این اجلاس یعنی صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی، افق روشنی را برای امروز و جهان بگشاید. نسل های آینده

سال گذشته، رئیس جمهور فعلی کشورم، ابراهیم رئیسی، از همین تریبون با شما صحبت کرد. او در راه خدمت به مردم ایران به شهادت رسید. روحش شاد.

اکنون برای اولین بار در مورد جایگاه جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می کنم. مردم ما در انتخابات من به شعار محوری «وحدت ملی» رأی دادند. این شعار مطابق دستور خداوند متعال در قرآن کریم است. طبق آموزه های قرآن:

در خلقت، همه انسان ها از یک ریشه می آیند. پیامبران برای حل اختلافات بر اساس کتاب آمده اند. انسانها اختلاف ندارند مگر اینکه اسراف و تمامیت خواهی آنها را از راه راست منحرف کند.
امام علی (علیه السلام) خطاب به یکی از والیان فرمود:

با تمام وجود با مردم مهربان باشید.

و لطف خود را بر آنها عطا کن.

با افراد تحت فرمان خود با ظلم و خشونت رفتار نکنید.

زیرا مردم دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند یا در خلقت با تو برابرند.

رسالت همه انبیا برقراری و گسترش حقیقت و عدالت در جامعه در بین همه مردم از هر رنگ و نژاد و جنسیت و زبان بوده است. صلح و امنیت در جهان برقرار نمی شود مگر اینکه حقوق همه افراد، جوامع و ملت ها در چارچوب عدالت و انصاف رعایت شود. حال سؤال این است که آیا عامل جنگ و خونریزی امروز در جهان است؟ اگر متجاوزی حقوق دیگران را تضییع کرده باشد چیز دیگری است.
آیا حقوق یک ملت را نادیده گرفته، تبعیض و نابرابری را اعمال کرده، گروهی را ضعیف و عقب مانده نگه داشته و حقوق دیگران را نادیده گرفته است؟

تا زمانی که بی عدالتی وجود دارد; ظلم و ستم اسراف؛ فقر و جهل در یک منطقه حاکم است. جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم آینده فرزندانمان را از تاریکی و نابودی نجات دهیم تا زمانی که به ریشه‌های این نابسامانی‌ها رسیدگی کنیم.

آقای رئیس جمهور

با برنامه ای مبتنی بر «اصلاحات»، «وحدت ملی»، «تعامل سازنده با جهان» و «توسعه اقتصادی» وارد کارزار انتخاباتی شدم و توانستم در پای صندوق های رای اعتماد هموطنانم را جلب کنم.

قصد دارم مبانی محکمی برای ورود کشورم به عصر جدید و ایفای نقش سازنده و موثر در نظام نوظهور جهانی، رفع موانع و چالش ها و سازماندهی مناسبات کشورم بر اساس نیازها و واقعیت های دنیای امروز ایجاد کنم.

آقای رئیس جمهور

سال گذشته مردم جهان ماهیت رژیم اسرائیل را دیدند.

آنها دیده اند که چگونه سران این رژیم جنایت می کنند و در یازده ماه بیش از 41 هزار انسان بی گناه را در غزه کشتند که اکثریت آنها زنان و کودکان بی گناه بودند.

اما نسل کشی، کودک کشی، جنایات جنگی و تروریسم دولتی را «دفاع مشروع» می گویند!

به بیمارستان ها، مهدکودک ها و مدارس «هدف های قانونی» می گویند!

به مردم شجاع و آزادی خواه که در غرب و شرق به نسل کشی هایشان اعتراض می کنند «یهود ستیزی» می گویند!

مردم مظلومی که پس از هفت دهه اشغال و تحقیر علیه آنها قیام کردند “تروریست” نامیده می شوند!

اما این اسرائیل است که دانشمندان، دیپلمات ها و مهمانان ما را در سرزمین ما به قتل رساند. و به طور پنهان و آشکار از داعش و گروه های تروریستی حمایت کرده است

از سوی دیگر ایران از جنبش‌های مردمی و آزادی‌خواهانه که چهار نسل قربانی جنایات و استعمار رژیم اسرائیل بوده‌اند، حمایت کرده است.

ما از مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند حمایت می کنیم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم.

جامعه بین المللی باید فورا خشونت را متوقف کند و آتش بس دائمی را در اسرع وقت برقرار کند و جلوی وحشیگری جنون آمیز اسرائیل در لبنان را بگیرد، قبل از اینکه منطقه و جهان را به آتش بکشد. رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و نمی تواند شکست ناپذیری خود را با جنایات، وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ بازگرداند. طبیعی است که جنایات کور و تروریستی روزهای اخیر و تجاوزات گسترده به لبنان که منجر به کشته شدن هزاران انسان بیگناه شده است، بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن بر عهده دولت های مخالف تلاش های بین المللی است. برای پایان دادن به این تراژدی وحشتناک. آنها هنوز خود را مدافع حقوق بشر می نامند.

تنها راه پایان دادن به کابوس 70 ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، احیای حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است. ما پیشنهاد می کنیم که همه مردم فلسطین – چه آنهایی که اکنون در سرزمین خود هستند و چه آنهایی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند – آینده خود را در یک همه پرسی سراسری تعیین کنند.

ما معتقدیم که با این مکانیسم می توان به صلح پایدار دست یافت. تنها از این طریق است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان می توانند با هم در یک سرزمین، در صلح و آرامش و به دور از نژادپرستی و آپارتاید زندگی کنند.
عالیجناب

تاریخ معاصر منطقه را بررسی کنید! ایران هیچ جنگی را آغاز نکرده و فقط قهرمانانه از خود در برابر تجاوزات دیگران دفاع کرده و متجاوزان را توبه کرده است!

ایران خاک هیچ ملتی را اشغال نکرده است. او به منابع هیچ کشوری نگاه نکرده است. و بارها طرح های مختلفی را برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه به همسایگان و مجامع بین المللی پیشنهاد داده است.
ما در مورد لزوم اتحاد منطقه و تشکیل یک “منطقه قوی” صحبت کرده ایم. “منطقه متحد و قوی” بر چند اصل استوار است:

اول بپذیریم که همسایه هستیم و به لطف همسایگی همیشه با هم خواهیم بود. حضور قدرت های خارجی در منطقه موقتی و منشأ بی ثباتی است. پیشرفت و پیشرفت ما و شما به یکدیگر پیوند خورده است. برون سپاری امنیت به کشورهای فرامنطقه ای به نفع هیچ یک از ما نیست.

ثانیاً نظم نوین منطقه باید جامع باشد و به نفع همه همسایگان باشد. نظامی که به منافع هر کشور همسایه توجهی نداشته باشد، نمی تواند پایدار باشد.

ثالثاً کشورهای همسایه و برادر منابع ارزشمند خود را در جهت فرسایش و مسابقه تسلیحاتی هدر ندهند. منطقه ما از جنگ، تنش های فرقه ای، تروریسم و ​​افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، کمبود آب، بحران پناهجویان، تخریب محیط زیست و مداخلات خارجی رنج می برد. ما با هم می توانیم این چالش های مشترک را برطرف کنیم تا آینده بهتری برای نسل های آینده تضمین کنیم.

من رئیس جمهور کشوری هستم که در تاریخ معاصر خود بارها مورد تهدید، جنگ، اشغال و تحریم قرار گرفته است. دیگران هرگز به کمک ما نیامدند، اعلامیه بی طرفی ما را نادیده گرفتند و حتی به کمک متجاوز آمدند. ما از تجربه آموخته ایم که فقط می توانیم به مردم و توانایی های بومی خود اعتماد کنیم.

جمهوری اسلامی ایران مصمم به تامین و تضمین امنیت خود است نه ایجاد ناامنی برای دیگران.

ما صلح را برای همه می خواهیم و با کسی در جنگ نیستیم.

ما خواهان صلح و امنیت پایدار برای مردم اوکراین و روسیه هستیم. جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ و تاکید بر ضرورت پایان سریع درگیری‌های نظامی در اوکراین، از هرگونه راه‌حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند و معتقد است که این بحران تنها از طریق گفتگو قابل پایان است.

آقای رئیس جمهور

در دنیای به هم پیوسته امروزی، هرگز نمی توان امنیت و منافع یک کشور را با تخریب امنیت و منافع دیگران تضمین کرد. برای حل مشکلات جهانی نیازمند نگاهی نو هستیم. این چشم انداز باید بر فرصت ها متمرکز شود نه تهدیدها. از این منطق تعاملی می توان فرصت های جدیدی برای همکاری ایجاد کرد.

ایران و قدرت‌های جهانی با رویکرد فرصت‌محور به برجام رسیدند و ما در ازای به رسمیت شناختن حقوق ایران و لغو تحریم‌ها، بالاترین سطح نظارت را در حوزه هسته‌ای پذیرفتیم. خروج یکجانبه ترامپ از برجام، نگاهی تهدیدمحور در حوزه سیاسی و دیدگاه قدرت محور در حوزه اقتصادی را نشان داد.

تحریم های یکجانبه مردم را هدف گرفته و به دنبال تخریب پایه های اقتصادی ایران است. هدف این است که ایران امن تر شود و نتیجه آن ناامنی برای همه است.

سیاست فشار حداکثری زمانی علیه ملت ایران اعمال شد که ایران به تمام تعهدات خود در برجام که توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تایید شده بود عمل کرد.

ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم. اگر تعهدات برجام به طور کامل با حسن نیت اجرا شود، می‌توانیم درباره موضوعات دیگر بحث کنیم.

در اینجا من به مردم آمریکا می گویم:

این ایران نیست که در کنار مرزهای خود پایگاه نظامی ساخته است. این ایران نیست که کشور شما را تحریم کرده و مانع روابط تجاری آن با دنیا شده است. این ایران نیست که مانع از دسترسی آنها به دارو می شود. این ایران نیست که دسترسی شما را به سیستم بانکی و پولی جهان مسدود کرده است.

این ما نیستیم که فرماندهان ارتش آن کشور را ترور کرده ایم، بلکه آمریکا محبوب ترین فرمانده نظامی ایران را در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

پیام من به همه دولت هایی که استراتژی غیرسازنده ای در قبال ایران در پیش گرفته اند این است که از تاریخ درس بگیرند. ما می توانیم بر این محدودیت ها غلبه کنیم و عصر جدیدی را آغاز کنیم. این دوره جدید با شناخت نگرانی های امنیتی ایران و همکاری مشترک بر روی مسائل مشترک آغاز می شود.

تحریم ها سلاحی مخرب و غیرانسانی برای فلج کردن اقتصاد کشور است. محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناک ترین پیامدهای تحریم است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد. این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر، بلکه جنایت علیه بشریت است.

ملت ما در سال های اخیر با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در مقابل ظلم ایستاده است. اگرچه زخم‌های ناشی از تحریم‌ها بر جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ از ما ملتی قوی‌تر، با اراده‌ای پولادین و خودباور ساخته است.

ایران مایل است روابط مؤثر و عادلانه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی با قدرت های جهانی و همسایگان خود برای ساختن جهانی بهتر حفظ کند.

پاسخ مناسب به چنین پیامی که از سوی ایران ارسال شده، اعمال تحریم‌های بیشتر نیست، بلکه اجرای تعهدات قبلی برای رفع تحریم‌ها برای بهبود واقعی شرایط اقتصادی مردم ایران و زمینه‌سازی برای توافق‌های بیشتر است.

امیدوارم امروز این صدای ایران به خوبی شنیده شود.

2727

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.