افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

برج 2000 متری بن سلمان در عربستان سعودی + عکس و جزئیات

  • کد خبر : 374519
برج 2000 متری بن سلمان در عربستان سعودی + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، عربستان سعودی قصد دارد آسمان خراشی به ارتفاع دو کیلومتر به نام برج رایز در شمال ریاض بسازد. در عین حال پروژه ساخت و ساز. آسمان خراش برج دیگری به نام برج جده نیز در حال پیشرفت است و پس از تکمیل، برج جده با ارتفاع 1000 متر از برج خلیفه پیشی […]

به گزارش رکنا، عربستان سعودی قصد دارد آسمان خراشی به ارتفاع دو کیلومتر به نام برج رایز در شمال ریاض بسازد.

در عین حال پروژه ساخت و ساز. آسمان خراش برج دیگری به نام برج جده نیز در حال پیشرفت است و پس از تکمیل، برج جده با ارتفاع 1000 متر از برج خلیفه پیشی خواهد گرفت.

آسیا خانه بلندترین آسمان خراش های جهان است

در حال حاضر برج خلیفه با ارتفاع 828 متر بلندترین ساختمان جهان است که در شهر دبی (امارات متحده عربی) با 163 طبقه قرار دارد و در سال 2010 تکمیل شده است.

برج Merdeka 118 در کوالالامپور مالزی با ارتفاع 679 متر دومین برج بلند و برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر سومین آسمان خراش بلند جهان هستند.

بر اساس داده‌های شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری، آسیا و خاورمیانه از نظر آماری خانه‌های بلندترین ساختمان‌های جهان هستند و از میان ده آسمان‌خراش بلند، تنها یک آسمان‌خراش در مرکز تجارت جهانی نیویورک یافت شده است. . ، خارج از آسیا است، در حالی که چین دارای پنج آسمان خراش است و رکورد ده بهترین ساختمان جهان را در اختیار دارد.

خروج از برج خلیفه

البته، بر اساس گزارش پایگاه داده شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری، برج خلیفه ممکن است دیر یا زود عنوان بلندترین آسمان خراش جهان را به برج مبارک الکبیر آینده بدهد. در شهر کویت بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، برج مبارک الکبیر باید 1001 متر ارتفاع و دارای 234 طبقه باشد که البته هنوز تاریخ اتمام آن اعلام نشده است.

آسمان‌خراش‌های Rise و جده پس از تکمیل، از برج خلیفه پیشی گرفته و به بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان تبدیل می‌شوند.

در عین حال چین دارای 1148 آسمان خراش با ارتفاع بیش از 200 متر و 117 ساختمان با ارتفاع بیش از 300 متر است.

در فهرست بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان، در جایگاه بیستم، انگلیس با 43 آسمان‌خراش، فرانسه با 26، آلمان با 21، بحرین با 19 و کویت با 18 آسمان‌خراش به ترتیب در جایگاه‌های 21، 24، 26، 27 و 28 قرار دارند. و عربستان 26 آسمان خراش با ارتفاع بیش از 200 متر و پنج آسمان خراش با ارتفاع بیش از 300 متر دارد.

برج مرتفع ریاض

طبق برنامه ریزی های انجام شده، آسمان خراش Rise در شهر ریاض اولین ساختمان 2 کیلومتری جهان نامیده می شود و پس از تکمیل، بلندترین سازه جهان خواهد بود.

به این ترتیب ارتفاع برج رایز 1180 متر بالاتر از برج خلیفه خواهد بود و تقریباً 1000 متر از برج جده پیشی خواهد گرفت.

برنامه ریزی این پروژه در دسامبر 2022 توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی انجام شد و اعلام شد که ساخت بلندترین آسمان خراش جهان در مساحتی به وسعت 18 کیلومتر مربع در شمال ریاض و نزدیک شاه آغاز می شود. فرودگاه بین المللی خالد و بودجه پیش بینی شده برای ساخت آن 5 میلیارد دلار برآورد شده است.

در آگوست 2023 و شش ماه پس از اعلام پروژه، طرح‌های برج رایز رونمایی شد. این برج در چارچوب پروژه قطب شمال در عربستان با عنوان شهر آینده ساخته می شود.

تمرکز اصلی پروژه قطب شمال، پایداری و ارتباط با خیابان‌های مناسب برای عابر پیاده، مسیرهای دوچرخه‌سواری و فضاهای عمومی طبیعی است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، استودیوی بریتانیایی Foster + Partners این آسمان خراش را طراحی کرده است. این پروژه دومین تلاش قابل توجه عربستان سعودی برای ساخت بلندترین ساختمان جهان خواهد بود و پیش از آن برج جده با ارتفاع 1000 متر این رکورد را در اختیار خواهد داشت.

برج جده در عربستان سعودی

بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از تکمیل برج جده در عربستان سعودی، این آسمان خراش عنوان بلندترین آسمان خراش جهان را هر چند به صورت موقت به خود اختصاص خواهد داد. ارتفاع این برج تقریباً 11 برابر ارتفاع مجسمه آزادی خواهد بود.

طراحی این برج توسط Adrian Smith و Jordan Gill از Adrian Smith + Gordon Gill Architecture انجام شده است. در این رابطه گفته اند: طراحی برج جده ریشه در نمادگرایی عربستان دارد و در عین حال با استفاده از فناوری به آینده می نگرد. ساختار باریک و نامتقارن آن شاخه های خرما را که از زمین جوانه می زنند را تداعی می کند. به عنوان نمادی از زندگی جدید که نمادی از رشد آینده این کشور است.»

این برج در شهر جده واقع شده است که منطقه بندری هم مرز با دریای سرخ است و پس از اتمام ساخت این آسمان خراش باید آن را به دیگر شگفتی های معماری جده مانند مسجد شناور پنانگ و البلد اضافه کرد. مرکز شهر تاریخی

برج جده به سبک نئوآینده‌نگر طراحی شده است، زیبایی‌شناسی پیشرفته که اغلب با استفاده از فناوری در سطح جهانی و بازنگری در شکل و عملکرد پیشرفت‌ها پشتیبانی می‌شود.

در تصاویر رندر ارائه شده، یک برج باریک و منفرد را می بینیم که هر چه به سمت بالای آن حرکت می کنیم باریکتر می شود و به گفته طراحان، آنها با الهام از شاخه های درخت خرما به این طرح دست یافته اند. این طراحی نشان دهنده اوج طراحی و تکامل فناوری است که به واقعیت تبدیل خواهد شد.

بر اساس توضیحات این طراحان، هندسه برج که در ابتدا به صورت سه پایه شروع شده و به تدریج به مناره جدا شده است، با ویژگی های رفتار باد برج مرتبط است.

توقف ساخت برج جده

ساخت برج جده در سال 2013 آغاز شد اما در سال 2018 متوقف شد. زیرا با دستگیری رئیس پیمانکار آن، گروه بن لادن، این شرکت از پروژه خارج شد و با گسترش همه‌گیری کووید-19، ما شاهد تاخیرهای بیشتری در این پروژه بودیم.

با این حال، ساخت و ساز از سپتامبر 2023 از سر گرفته شده است. در این رابطه می خوانیم: “ساخت و ساز دوباره آغاز شده است و انتظار می رود برج جده طی چهار تا پنج سال تکمیل شود.”

ارتفاع و هزینه برج.

قبل از توقف پروژه، سازندگان حدود یک سوم این آسمان خراش را تکمیل کرده بودند و انتظار می رود که پس از اتمام پروژه، ارتفاع برج جده تقریباً یک کیلومتر باشد. یعنی حدود 171 متر بالاتر از برج خلیفه که در حال حاضر رکورد بلندترین آسمان خراش جهان را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، هزینه ساخت تقریبی برج جده حدود 1.23 میلیارد دلار خواهد بود. انتظار می رود که برج جده یک ساختمان با کاربری ترکیبی مانند برج خلیفه باشد که در آن فضاهای مسکونی در کنار فضاهای تجاری و اداری ساخته می شود.

در عین حال، یک سکوی دید (بلندترین در جهان)، یک هتل Four Seasons و یک بالکن بزرگ در فضای باز که در ابتدا به عنوان سکوی هلی‌کوپتر طراحی شده بود، برای این آسمان‌خراش در نظر گرفته شده است.

بلندترین ساختمان جهان در عربستان سعودی ساخته می شود

بلندترین ساختمان جهان در عربستان سعودی ساخته می شود

بلندترین ساختمان جهان در عربستان سعودی ساخته می شود

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.