افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

خدمات کارت مربوط به شتاب دوندگان به حالت تعلیق درآمده است.

  • کد خبر : 374336
خدمات کارت مربوط به شتاب دوندگان به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش بازار، بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به مدیران کل شبکه بانکی اعلام کرد: ارائه خدمات مالی توسط شرکت های کارگزاری به مشتریان با استفاده از زیرساخت های شبکه بانکی و در قالب کارت های متصل به شبکه شتاب یا هر طرح و محصول دیگری تا تنظیم و ابلاغ ضوابط همکاری و تعامل […]

به گزارش بازار، بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به مدیران کل شبکه بانکی اعلام کرد: ارائه خدمات مالی توسط شرکت های کارگزاری به مشتریان با استفاده از زیرساخت های شبکه بانکی و در قالب کارت های متصل به شبکه شتاب یا هر طرح و محصول دیگری تا تنظیم و ابلاغ ضوابط همکاری و تعامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با مؤسسات غیربانکی خارج از حوزه نظارت این بانک، موقتاً متوقف می‌شود.

در بخشنامه شماره 03.125531 سوم شهریور ماه 1403 این بانک آمده است: با توجه به اینکه اخیراً شرکت‌های کارگزاری با همکاری و استفاده از زیرساخت‌های شبکه بانکی کشور، خدمات مالی را در قالب کارت‌های متصل به شبکه بانکی به مشتریان خود ارائه می‌کنند. شبکه شتاب و پرداخت سود به روزمار از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت و صندوق‌های کالایی (مبتنی بر طلا) و از این طریق در چندین زمینه از جمله پرداخت سود به اضافه نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و کوتاه‌مدت روزهمار، مقررات بانک مرکزی را نقض کرده است. -پرداخت سود مدت دار – سود مدت دار موجودی وجوه ارائه شده توسط شرکت های کارگزاری.

لذا ضروری است دستوری فوری و حتی تدوین و ابلاغ ضوابط تنظیم کننده همکاری و تعامل بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با مؤسسات غیربانکی خارج از حیطه نظارت بانک مرکزی صادر شود. البته در حال حاضر با هدف تنظیم و تنظیم این پروژه ها در دستور کار قرار دارد. این بانک به منظور ارائه خدمات فوق به مشتریان کارگزاری ها در قالب کارت های متصل به شبکه شتاب و یا هر طرح و محصول دیگری به طور موقت متوقف شده است. و نتیجه اقدامات انجام شده به اداره کل نظارت بانکی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.